مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

کانسپت Lotus Theory 1 با 986 اسب بخار قدرت معرفی شد!

کانسپت Lotus Theory 1 یکی از جدیدترین کانسپت در رده سگمنت خودروهای برقی است که با ویژگی‌های خودران جدید و سیستم نرم‌افزاری خوب طراحی شد. این کانسپت با سیستم لیدار، پلتفرم Nvidia Drive و قابلیت‌های رانندگی خودران L4 ساخته شده و می‌تواند به عنوان یک ابرخودرو سه سرنشینه با شاسی فیبر کربن خود انقلابی در این صنعت به پا کند.

در بخش ابعاد، این شاسی‌بلند در اندازه 4490، 1140 و 2000 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2650 میلی‌متر ساخته شده است. وزن خودرو چیزی حدود 1600 کیلوگرم برآورد می‌شود. باتری 70 کیلووات ساعتی قادر است بردی برابر با 402 کیلومتر را به ارمغان بیاورد. در بخش ظاهری به یک طراحی آینده‌نگرانه می‌رسیم که واقعا حیرت‌انگیز است! از طراحی تایرها گرفته تا درب‌ها و چراغ‌های عقب هر کدام می‌توانند بیننده را به وجد بیاورند.

کمپانی در این کانسپت از دو موتور برقی استفاده کرده که قادر هستند قدرتی برابر با 987 اسب بخار تولید کنند، همچنین 2.5 ثانیه زمان نیاز است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مدل Theory 1 یک خودروی تمام چرخ متحرک است و حداکثر سرعتی برابر با 320 کیلومتر بر ساعت دارد.

آنطور که از صحبت‌های معاون بخش طراحی نتیجه‌‌گیری شده است، این کانسپت مرزهای طراحی را جابجا کرده و با تمام دانش کمپانی در طی این 76 سال گذشته ساخته شد. این مدل با شش دوربین HD و رادار اولتراسونیک همراه می‌شود و می‌تواند با سنسور رانندگی خودران 360 درجه خود عملکرد خوبی را از خود به ارمغان بیاورد.

این تغییرات حتی به محیط داخلی کانسپت Lotus Theory 1 نیز کشیده شده‌اند و با یک فضای خارق‌العاده روبرو می‌شویم که تنها می‌توان نسخه مشابه آن را در فیلم و سریال‌ها مشاهده کنیم! از طراحی جالب فرمان گرفته تا نوع صندلی‌ها همگی توجه‌تان را به خود جلب می‌کنند. هنوز هیچ اطلاعات دیگری از این کانسپت جدید منتشر نشده است اما در آینده می‌توان به جزییات بیشتری از آن دست یافت.

کمپانی Lotus به عنوان یکی از زیر برندهای جیلی محسوب می‌شود و مدل‌های برقی‌اش از جمله Lotus Eletre SUV و the Lotus Emeya و… در چین به فروش می‌رسند، اما لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا