مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

کیا و تسلا، انقلاب شارژ خودروهای برقی را رقم زدند

با چالش‌هایی که اکنون در زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی وجود دارد، بنظر می‌رسد که مهندسان به فکر ایجاد تغییراتی در این زمینه افتاده‌اند. چند وقت پیش، اطلاعاتی درباره بکارگیری سیستم شارژ تسلا توسط فورد منتشر شد و حالا بنظر می‌رسد که کیا نیز قصد دارد از ایستگاه‌های شارژ عمومی تسلا استفاده کند.

کیا اعلام کرد که کراس‌اوور EV6 و شاسی‌بلند EV9 با آداپتورهای NACS تسلا ساخته می‌شوند، پس مشتریان می‌توانند به راحتی از سیستم شارژ تسلا بهره ببرند. به عبارتی دیگر، حدودا 16500 NACS DC ایستگاه شارژ سریع ساخته شده و مهندسان نیز قصد دارند تا اوایل سال 2025 تعداد آنها را افزایش دهند.

کمپانی اعلام کرده است که این راهی برای افزایش ایستگاه‌های شارژ عمومی تا 83 درصد در کشورهای مختلف است، پس انتظار داریم مشتریان خودروهای برقی نیز افزایش یافته و آمار فروش آنها بیشتر شود. با این امر، دیگر مشکل شارژ خودروهای برقی در سفرهای طولانی حل خواهد شد و تجربه رانندگی بهتری ثبت می‌شود.

کیا در این باره اشاره کرد که مالکان محصولات برقی این شرکت می‌توانند از اوایل سال 2025 با برنامه Kia Access به شارژ خودرو و پرداخت هزینه آن اقدام کنند. البته قبل از هر چیزی باید سیستم نرم‌افزاری خودرو را آپدیت کنید تا بتوانید از این فناوری استفاده کنید.

نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی که در محصولات برقی کیا به کار رفته‌اند، به راننده امکان می‌دهند تا برای جستجو و مسیریابی ایستگاه‌های شارژ از آن استفاده کنند. همچنین با توجه به اطلاعاتی که کیا منتشر کرده است، میزان هزینه، در دسترس بودن ایستگاه‌ها و سایر اطلاعات مهم نیز در این بخش نشان داده خواهند شد.

محصولات برقی کیا هم اکنون برای برد بالای خود شناخته می‌شوند. برای مثال، EV6 RWD Light Long Range قادر است پس از فول شارژ تقریبا تا 500 کیلومتر برد را به ارمغان بیاورد که واقعا برای یک خودروی برقی رقم بالایی محسوب می‌شود! کیا هم قصد دارد تا سال‌های آینده خودروهای برقی بیشتری را به بازار عرضه کند، از EV5 ،EV4 و EV3 گرفته تا EV6 ،EV9 و Niro EV همگی در این لیست حضور دارند.

بنابراین شک نداریم که با بهره‌گیری از ایستگاه‌های شارژ سریع DC تسلا توسط کیا آمار استفاده از محصولات برقی این کمپانی نیز افزایش یابد. در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا