مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

پیش فروش گک Aion RT با قیمت تنها 1 میلیارد تومن آغاز می‌شود

سدان تمام الکتریکی گک Aion RT معرفی شده و حالا بنظر می‌رسد که این خودرو در چهار تریم و با قیمت 119,800 تا 169,800 یوآن (17,100 تا 24,200 دلار) وارد مرحله پیش‌فروش شود. چند ماه پیش نیز تصاویر رسمی زیادی از آن منتشر شده بود. جالب است بدانید که این مدل به صورت رسمی در چین Velociraptor نامیده می‌شود.

این سدان که در رده خودروهای سایز متوسط قرار دارد، با پلتفرم برقی خالص AEP 3.0 ساخته شده و در ابعادی برابر با 4865/1875/1520 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2775 میلی‌متر طراحی شده است. در بخش ظاهری، جلوپنجره بسته، چراغ‌های با طراحی تیز و باریک، دستگیره درب‌های پنهان و چراغ‌های عقب سرتاسری به چشم می‌خورند.

لیدار 126 خطی، سه رادار میلی‌متری موج، ۱۱ دوربین، سیستم کشف و جلوگیری از برخورد به موانع، تراشه NVIDIA Orin X عملکرد خوبی را برای خودرو به ارمغان می‌آورند.

در کابین، یک کلاستر 8.8 اینچی و نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی وجود دارند، سیستم ADiGO 5.0، دکمه‌های فیزیکی مینیمال، دو سانروف برقی پانوراما و ۱۱ بلندگو در کابین عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند. فضای داخلی با مواد نرمی ساخته شده تا تجربه رانندگی بهتری را به ارمغان بیاورد. صندلی‌ها با چرم درجه یکی ساخته شده‌اند و برای سواری‌های طولانی مدت بسیار راحت هستند.

صندوق 540 لیتر ظرفیت دارد و می‌توانید چندین چمدان‌ و وسایل خود را در آنجا قرار دهید. Aion RT در دو نسخه موتور با قدرت 201 اسب بخار و 221 اسب بخار و موتور برقی جلویی عرضه می‌شود. باتری لیتیوم آهن CATL-GAC در دو نسخه ۵۵.۱ و ۶۸.۱ کیلووات ساعت ساخته شده که می‌‌توانند به ترتیب بردی برابر ۵۲۰ و ۶۵۰ کیلومتر را به ارمغان بیاورند.

مصرف انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود 11.7 کیلووات ساعت است. تکنولوژی سیلیکون کاربید 400V 3C فست شارژ باتری در ده دقیقه شارژ ۲۰۰ کیلومتر برد را فراهم می‌کند و در ۱۸ دقیقه نیز ۵۰ درصد شارژ می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا