مکمل بنزین
برگزیده‌هاتاریخچه

از مزرعه تا امپراتوری: داستان موفقیت موسس هیوندای

برند هیوندای (در زبان کره‌ای از دو کلمه هیون و دای تشکیل شده و به معنای مدرنیته است) یکی از برند های معروف در دنیا هست که در چند سال اخیر توانسته است برای رقبای آلمانی خود خط و نشان بکشد در ادامه به تاریخچه و بیوگرافی موسس این برند معروف یعنی چانگ جو یونگ خواهیم پرداخت.

بیوگرافی چانگ جو یونگ

چانگ جو یونگ در ۲۵ نوامبر ۱۹۲۵ در خانواده فقیر و پرجمعیت متولد شد وی در کودکی آرزو داشت معلم شود.
اما به دلیل فقر به ناچار از تحصیلات عالی محروم گشت وی مجبور بود در مزرعه خانوادگی کار کند استعداد چونگ در زمان سفرش به شهر برای فروش چوب کاملاً آشکار شد.
چانگ ۱۶ ساله که دیگر از فقر خسته شده بود به همراه دوستش تصمیم گرفتند برای فرار از زندگی سخت در مزرعه به شهر چنگ جین بروند آنها البته در نهایت به شهر کوان رسیدند و در آنجا به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار شدند.
آنها ساعات طولانی با دستمزدی کم کار می‌کردند. چانگ از اینکه می‌توانست شخصی پول در بیاورد لذت می‌برد البته پس از چند ماه پدر چانگ آنها را پیدا کرد و به خانه بازگرداند.

چانگ جو یونگ.
این دو دوست چند بار دیگر نیز به قصد کار در شهرهای بزرگ خانه را ترک کردند و در شغل‌های مختلفی چون کارگر بندر، کارگر ساختمانی و کارگر کارخانه نشاسته کار کردند.
اما هر بار افراد خانواده آنها را پیدا کرده و به خانه باز می‌گرداندند. او در ۲۲ سالگی توانست یک مغازه فروش برنج تاسیس کند.
چانگ از این مغازه سود زیادی کسب کرد اما به دلیل قوانین دولتی مجبور شد این کسب و کار را تعطیل کند چانگ پس از شکست در این کار تصمیم گرفت به کسب و کار تعمیر خودرو وارد شود.

  با ارزان‌ترین خودروی دنیا آشنا شوید

تاسیس هیوندای

این کسب و کار بسیار رونق پیدا کرد و در سال ۱۹۴۶ چانگ شرکت هیوندای را تاسیس کرد. هیوندای شرکت چند ملیتی زنجیره‌ای است که دفتر مرکزی آن در سئول است این شرکت در سال ۱۹۴۷ توسط جو یونگ به عنوان یک شرکت ساختمانی تاسیس شد
و چانگ به طور مستقیم تا سال ۲۰۰۱ که فوت کرد مدیریت آن را به عهده داشت ساخت و ساز هیوندای از سال ۱۹۶۵ در خارج از کره جنوبی با ورود به بازار گوام، تایلند و ویتنام شروع شد.
معروف‌ترین زیر مجموعه هیوندای شرکت هیوندای موتور در سال ۱۹۶۷ به وجود آمد( ۲۰ سال پس از تاسیس کمپانی) صنایع سنگین هیوندای در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد. و ساخت اولین کشتی خود را در جون ۱۹۷۴ به پایان رسانید. صنایع سنگین هیوندای بزرگترین تولید کننده کشتی در جهان می‌باشد. در سال ۱۹۸۳ از طریق هیوندای الکترونیک وارد صنعت نیمه رسانا شد.

ساختار اصلی مدیریت هیوندای در سال ۱۹۹۵ تحت تاثیر ۴۰۴ نظر از مدیران این شرکت تغییر کرد. در آپریل ۱۹۹۹ بازسازی عمده شرکت شروع شد و باعث کاهش ۲/۳ واحدهای تجاری آن گردید و این گروه در سال ۲۰۰۳ به ۶ گروه تجاری مجزا تفکیک شد.
هیوندای دستخوش تغییرات بازسازی‌هایی که پیامد رکود اقتصادی آسیا در سال ۱۹۹۷ بودند شد. مرگ چانگ باعث شد که تجارت گروه هیوندای به خدمات حمل و نقل کانتینری و ساخت آسانسور و توریست کاهش یابد.

امروزه بیشتر شرکت‌هایی که نام هیوندای دارند به صورت قانونی به گروه هیوندای متصل نیستند مثل گروه هیوندای موتور، گروه فروشگاه‌های هیوندای، گروه صنایع سنگین هیوندای و شرکت توسعه هیوندای…
بسیاری از شرکت‌های تابعه فروشگاه زنجیره‌ای هیوندای توسط پسران  یا وارثان چانگ اداره می‌شوند. این شرکت بزرگترین تولید کننده خودرو در کره و حتی دومین تولید کننده خودرو در آسیا بعد از تویوتا و سومین کارخانه خودروسازی دنیا پس از تویوتا و فولکس واگن می باشد.
این گروه بعد از خریدن ۵۱ درصد از دومین شرکت بزرگ کره به نام کیا موتور‌ توسط کارخانه هیوندای موتور در سال ۱۹۹۸ به وجود آمد و در ۲ جولای ۲۰۱۱ مالک ۴۹/۲ درصد از کیا موتور شد.
گروه خودروسازی هیوندای کیا موتور هم گروه شرکت‌هایی برمی‌گردد که توسط هیوندای موتور سهامداران آن به هم متصل شده‌اند.
این شرکت سومین شرکت زنجیره‌ای بزرگ کره جنوبی بعد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سامسونگ و ال جی است. چانگ مانگ کو در سال ۱۹۹۹ جانشین پدر و رئیس شرکت شد. محصولات این شرکت از طریق ۶۰۰۰ نمایندگی و نمایشگاه در ۱۹۳ کشور دنیا صادر می‌گردد. دفتر اصلی آن در سئول واقع است. کارکنان این شرکت در حدود ۷۵ هزار نفر می‌باشند.
لازم به ذکر است که این برند نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد و بزرگترین شرکت خودروسازی از لحاظ سود می باشد.

  بررسی ویژگی‌ها و مشخصات سرس HM7، شاسی بلند ماموت خودرو

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا