مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

بی وای دی دنزا N9 معرفی شد، شاسی بلند بزرگ پرچمدار

بی‌وای‌دی تصاویر رسمی شاسی‌بلند جدید خود بنام دنزا N9 را منتشر کرده است. این یک شاسی‌بلند پرچمدار فول سایز است که روی پلتفرم e-Pelatform 3.0 بی‌وای‌دی ساخته شده و اواخر امسال در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی برای رقابت با خودروهایی مثل لی اتو L9 و آیتو M9 راهی بازار چین خواهد شد. دنزا U9 ظاهر ساده‌ای دارد که مناسب شاسی‌بلندی با این ابعاد به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های کشیده و نسبتاً باریکی هستیم که لوگوی دنزا بین آن‌ها خودنمایی می‌کند. در طرفین دماغه هم ورودی‌های هوای C شکل در طرفین دماغه دیده می‌شوند.

روی سقف این شاسی‌بلند بزرگ چینی لیدار قابل‌مشاهده است درحالی‌که آینه‌های جانبی از نوع دیجیتالی هستند. پروفیل جانبی خودرو فرمی کاملاً جعبه‌ای شکل دارد و دستگیرهای در مخفی و رینگ‌های چند پره از ویژگی‌های آن هستند. دنزا U9 از قوای محرکه الکتریکی سه موتوره بهره می‌برد که شامل یک موتور الکتریکی در جلو و دوتا در عقب می‌شود. موتور جلویی 308 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که هرکدام از موتورهای عقب 322 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. N9 با 5.3 متر طول، شاسی‌بلند بزرگی است و به همین دلیل، از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد که دور زدن و پیچیدن را آسان‌تر می‌کند. کابین هوشمند، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته و یخچال داخلی با سرمایش و گرمایش هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند لوکس چینی هستند.

چند ماه پیش برند دنزا اعلام کرد که قصد دارد طی سه سال آینده هشت مدل جدید را به بازار عرضه کند که شامل سه شاسی‌بلند (N7، N8 و N9) یک مینی‌ون رده‌بالا و سه سدان متوسط به بالا می‌شود. از بین این خودروها، دنزا N7، N8 و D9 هم‌اکنون به بازار عرضه شده‌اند. در ماه سپتامبر، دنزا موفق به فروش 10,299 دستگاه خودرو شده که 2.4 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است. فروش این برند متعلق به بی‌وای‌دی در 9 ماه نخست سال جاری هم 90,193 دستگاه بوده است.

  آرین موتور، رتبه اول رضایت مندی مشتریان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا