مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

هوندا 1.7 میلیون خودرو را به دلیل مشکل در فرمان‌پذیری فراخواند

شرکت هوندا تقریباً 1.7 میلیون خودرو را به دلیل نقصی در سیستم فرمان خود فراخوانده که ممکن است منجر به “سفتی در فرمان‌پذیری خودرو” شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت فراخوانی NHTSA، مشکل مربوط به مجموعه جعبه دنده فرمان است. این مجموعه ممکن است به‌طور غلط ساخته شده باشد که باعث “افزایش اصطکاک داخلی” بین قطعات می‌شود و در نتیجه سختی در فرمان‌پذیری ایجاد می‌کند.

در مجموع، 1,693,199 خودرو تحت تأثیر این مشکل قرار دارند که شامل برندهای هوندا و آکورا می‌شود. بیشتر این خودروها از نوع کوچک هستند، زیرا همه از همان قطعه استفاده می‌کنند. در ادامه، لیست کاملی از خودروها و سال‌های مدل تحت تأثیر قرار گرفته آمده است:

هوندا برآورد کرده است که تنها حدود 1 درصد از خودروهای مشمول این فراخوان (تقریباً 17,000 خودرو) مشکل فرمان را دارند. با این حال، شرکت قصد دارد فنر چرخ دنده داخل جعبه دنده فرمان را با یک قطعه جدید تعویض کند و همچنین برای کاهش اصطکاک، روغن بیشتری اضافه کند. ناگفته نماند این خدمات به‌صورت رایگان در نمایندگی‌ها انجام خواهد شد.

یکی از نشانه‌های این مشکل، احساس “چسبندگی” لحظه‌ای هنگام چرخاندن فرمان است. مالکان خودروهایی که هزینه تعمیرات را پرداخت کرده‌اند، واجد شرایط دریافت غرامت خواهند بود.

هوندا اولین شکایت درباره این مشکل را در سپتامبر 2021 دریافت کرد. از آن زمان، بیش از 10,328 درخواست گارانتی مربوط به این مشکل ثبت شده است. همچنین NHTSA 13 گزارش از تصادفات مرتبط با نقص فرمان دریافت کرده است، که شامل 11 راننده‌ای می‌شود که گفته‌اند نتوانسته‌اند کنترل خودرو را به‌موقع به دست بگیرند و از جاده خارج شده‌اند. خوشبختانه هیچ آسیبی یا مرگی در ارتباط با این مشکل گزارش نشده است.

  مشخصات مزدا 2 مدل 2020 منتشر شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا