مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

رنو ۴ E-Tech به عنوان یک مدل برقی به بازار برمی‌گردد

رنو در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر شد تا از یکی از محبوب‌ترین مدل‌‌های خود به صورت برقی رونمایی کند. رنو ۴ E-Tech در اصل یکی از مدل‌های کلاسیک رنو است که با طراحی مدرن‌تری به بازار برمیگردد.

این خودرو دارای چراغ‌های دوگانه دایره‌ای شکل در جلو و صندوق شیب‌دار در عقب است. حتی رنو به فکر سپر خودرو نیز بوده و از چندین کاپ پلاستیکی برای کاهش ضربه به سپر استفاده کرده است. همه مدل‌ها با حداقل چرخ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شوند. رنو ۴ به راحتی می‌توانست چهار سرنشین را به همراه چمدان‌هایشان در مسافرت‌ها با خود حمل کند. رنو ۴ E-Tech در ابعاد کلی مشابه جیپ آونجر و پژو e-2008 ساخته شده است.

این خودرو تنها قرار است با سیستم متحرک جلو عرضه شود و کمپانی هنوز هیچ اطلاعاتی از مدل چهارچرخ متحرک آن عرضه نکرده است! دو گزینه باتری و پیشرانه در این مدل حضور یافته و یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی بردی معادل ۳۰۰ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد. یک موتور برقی ۱۲۰ اسب بخاری قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۱۱ ثانیه فراهم می‌شود. همچنین یک باتری ۵۲ کیلووات ساعتی وجود دارد که برای تولید ۴۰۰ کیلومتر برد مناسب است و موتوری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار دارد که تنها در ۸.۵ ثانیه شتابی برابر با ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می‌آورد.

هر دو باتری قابلیت شارژ AC معادل ۱۱ کیلووات و شارژ DC با توان ۸۰ کیلووات یا ۱۰۰ کیلووات دارند که تنها در نیم ساعت از ۱۵ درصد تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین قابلیت شارژ دوطرفه وجود دارد.

  خودرو برقی ژیدو D2S در قزوین دیده شد

در کابین، یک کنسول مرکزی ۱۰ اینچی و نمایشگر جداگانه برای راننده طراحی شده است. رنو ۴ E-Tech از سیستم openR link و ChatGPT پشتیبانی می‌کند. سقف کربن Plain Sud و صندوق ۴۲۰ لیتری از جمله امکانات خودرو به شمار می‌روند‌. رنو هنوز جزئیات دقیقی درباره تاریخ عرضه یا قیمت رنو ۴ E-Tech ارائه نکرده است، اما انتظار می‌رود قیمت آن بین ۳۳,۳۰۰ تا ۴۲,۸۰۰ یورو باشد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا