مکمل بنزین
معرفی کسب و کارهااخبار خودرو

معرفی فوتون تونلند g7، نقاط قوت و نقاط ضعف آن

معرفی فوتون تونلند g7

خرید ماشین فوتون تونلند g7 به دلیل قیمت بالایی که دارد، باید با اطلاعات کامل صورت بگیرد تا بعداً با پشیمانی مواجه نشوید. ظاهر زیبا و طراحی جذاب این ماشین بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند، اما قطعاً هیچ‌کدام از خریداران صرفاً به‌خاطر ظاهر زیبا چند میلیارد پول خود را برای یک ماشین صرف نمی‌کنند. معمولاً کسانی که قصد خرید فوتون تونلند مدل g7 را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا این پیکاپ فوتون ارزش خریدن دارد یا نه؟

اگر بخواهیم از طرف خریداران این خودرو به این سوال در یک کلام پاسخ دهیم باید بگوییم:‌ بله! البته همچنان لازم است قبل از انجام هر کاری با تمام مشخصات این ماشین آشنا شوید تا اطلاعات جامعی درباره مزایا و معایب آن کسب کنید. پیکاپ فوتون تونلند جی 7 سومین نسل این دسته از خودروهای فوتون محسوب می‌شود که وارد بازار ایران شده است، به همین دلیل بیشتر افراد تا حدی با این شرکت و محصولات آن آشنا هستند. در ادامه این مطلب به‌طور کامل ماشین فوتون g7 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با مزایا و معایب آن آشنا شوید و در نهایت تصمیم بهتری برای خرید آن اتخاذ کنید.

اهمیت دسترسی آسان به لوازم یدکی فوتون تونلند

اهمیت دسترسی آسان به لوازم یدکی فوتون تونلند
اهمیت دسترسی آسان به لوازم یدکی فوتون تونلند

برای خریداران فوتون تونلند G7، دسترسی آسان به لوازم یدکی فوتون یکی از مزیت‌های مهم این خودرو به شمار می‌‌آید. این پیکاپ قدرتمند، به‌ویژه در شرایط آفرود، نیازمند نگهداری و تامین قطعات باکیفیت است.خوشبختانه با توجه به مونتاژ این خودرو توسط ایران خودرو دیزل و همکاری‌های این شرکت با فوتون، تمامی قطعات یدکی این خودرو به‌سادگی در بازار ایران قابل دسترس است. این موضوع خیال دارندگان این خودرو را از بابت هزینه‌ها و تعمیرات راحت می‌کند.

طراحی ساده اما دلنشین فوتون تونلند g7

هنگامی که اسم پیکاپ به میان می‌آید، تقریباً تمامی افراد یاد پیکاپ‌های عظیم آمریکایی می‌افتند که با ظاهر بسیار زیبای خود حسابی دلبری می‌کنند. فوتون تونلند g7 به‌عنوان یکی از پیکاپ‌های چینی که توسط ایران‌خودرو مونتاژ شده است، در این زمینه می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

ظاهر خشن، ترسناک و تهاجمی از جمله ویژگی‌های ماشین پیکاپ محسوب می‌شوند که علاقه‌مندان در همان نگاه اول به دنبال آن می‌گردند. از آنجایی‌ که خودروی فوتون تونلند جی 7 تمامی این ویژگی‌ها را دارد، خریداران از طراحی آن کاملاً راضی هستند. البته طراحان این خودرو چاشنی به‌روزبودن را در نمای جلویی اضافه کرده‌اند تا جلوه زیباتری پیدا کند.

  شرایط فروش اقساطی وانت فوتون بنزینی اعلام شد

قرارگرفتن دماغه خودرو در ارتفاع بالا، گلگیرهای حجیم، رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک 265/60، زاویه ورود و خروج مناسب، مه‌شکن‌های مربعی، صفحه‌ نمایش ایستاده 10 اینچی، شباهت کابین به BMW 218i و… تنها بخشی از زیبایی‌های ظاهری ماشین فوتون تونلند مدل g7 است که شما را مجذوب خود می‌کند.

عملکرد فنی فوتون تونلند g7 از خیابان تا کوهستان

عملکرد فنی فوتون تونلند g7 از خیابان تا کوهستان
عملکرد فنی فوتون تونلند g7 از خیابان تا کوهستان

اگر تبلیغات فوتون تونلند جی 7 را مشاهده کرده باشید، عبارت‌هایی مانند پرقدرت‌ترین پیکاپ بازار و استفاده از پیشرانه میتسوبیشی مواجه می‌شوید. با اینکه مورد اول تا حد زیادی درست است و فوتون جی 7 نسبت‌به بسیاری از رقبا قدرت بیشتری دارد، اما با بلندکردن کاپوت آن متوجه لوگوی بورگوارد خواهید شد که در حال حاضر متعلق به چین است.

نسل قدیمی این ماشین‌ها دارای پیشرانه حجیم و پرمصرف بود، اما خوشبختانه در طراحی مدل جی 7 خبری از این نوع پیشرانه‌ها نیست و مصرف سوخت ماشین به 9 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است. همچنین ویژگی‌هایی مانند 4 سیلندر توربو، محور محرک دو دیفرانسیل، قدرت 238 اسب بخار، گشتاور 369 نیوتون متر، گیربکس 8 سرعته اتومات، صفر تا صد در 11.5 ثانیه و وزن 2 تن حسابی توجه شما را جلب خواهند کرد.

نکته مهمی که باید درباره ماشین فوتون جی 7 بدانید، قدرت بالای آن در آفرود است. در واقع هنگامی که به این مشخصات فنی نگاه می‌کنید، ناخودآگاه هوس رانندگی در جاده‌های ناهموار به شما دست خواهد داد. از طرفی برای آفرود از بابت تهیه لوازم یدکی فوتون نیز خیال‌تان راحت خواهد بود زیرا هیچ پیکاپ خارجی مانند فوتون در کشور ما بازار لوازم یدکی کامل و در دسترسی ندارد.

فوتون تونلند g7 سریع و خشن

فوتون تونلند g7 سریع و خشن
فوتون تونلند g7 سریع و خشن

معمولاً از پیکاپ‌ها انتظار شتاب زیاد یا سرعت بالا را ندارند، اما اگر بخواهیم فوتون تونلند مدل g7 را از لحاظ شتاب و سرعت بررسی کنیم، باید بگوییم که این ماشین در زمینه شتاب هم انتظارات را به‌خوبی برآورده کرده است. نسل سوم پیکاپ‌های فوتون صفر تا صد را در 11.5 ثانیه پر می‌کنند. جالب اینجاست که فوتون تونلند g7 این کار را با  لگ کم توربو، عملکرد نرم و دقیق گیربکس انجام می‌دهد. هنگامی که این پیکاپ را ماشین‌های دیگری مانند کلوت یا KMC T8 مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که شتاب و سرعت آن به نسبت رقبا بهتر است.

  FIA طراحی کابین بسته ایمنی را از ماه آینده آغاز خواهد کرد

۱۷ مورد از آپشن‌های فوتون تونلند g7

امکانات ماشین یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما را برای خرید مطمئن می‌کند. پیکاپ فوتون تونلند مدل g7 به دلیل بهره‌مندی از امکانات متنوع توانسته بسیاری از رقبای خود را در این زمینه پشت سر بگذارد. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، تنها بخشی از امکانات بسیار عالی فوتون تونلند جی 7 هستند:

امکانات فوتون تونلند g7
امکانات رفاهی ۱. صفحه نمایش ۱۰ اینچی
۲. گرم‌کن صندلی‌های جلو
۳. تهویه اتومات
۴. تنظیم برقی صندلی راننده
تجهیزات رانندگی ۵. دوربین ۳۶۰
۶. کروز کنترل
۷. دو حالت رانندگی
۸. شیفتر پشت فرمان
۹. اتو هولد
۱۰. ترمز برقی
تجهیزات ایمنی ۱۱. ۶ ایربگ
۱۲. سیستم ESP
۱۳. سیستم TCS
۱۴. سیستم HSA و HCA
۱۵. سنسور نور و باران
۱۶. رادار تصادف از جلو
۱۷. سیستم‌های ترمز ABS، EBD، BA

نمایندگی فوتون تونلند g7 در ایران

نمایندگی فوتون تونلند g7 در ایران
نمایندگی فوتون تونلند g7 در ایران

یکی دیگر از مزیت‌های نسل سوم پیکاپ‌های فوتون که خرید آن را برای شما آسان می‌کند، داشتن حامی و پشتیبان قوی به اسم ایران‌خودرو دیزل است. همان‌طور که گفتیم، مونتاژ فوتون g7 در ایران و توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود، بنابراین در هنگام مواجه با مشکل خاصی می‌توانید به نمایندگی‌های متعدد این شرکت در تمام شهرهای ایران بروید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در واقع ایران‌خودرو تا 3 سال به شما خدمات ارائه می‌کند، اما باید نکات مهم نگهداری از ماشین مانند استفاده از بنزین خوب، تعویض به‌موقع مصرفی‌ها و… را رعایت کنید. همچنین به خاطر همکاری‌های شرکت فوتون با ایران خودرو دیزل، خوشبختانه تمام لوازم یدکی فوتون به راحتی در دسترس رانندگان قرار دارد.

۳ مورد از معایب فوتون تونلند g7

تا اینجای معرفی ماشین فوتون g7 با مزیت‌ها و نکات مثبت آن آشنا شدید و تقریبا فهمیدید که چرا این پیکاپ یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های چینی در داخل بازار ایران است. اگر تصور می‌کنید که این ماشین زیبا و بسیار جذاب معایب خاصی ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. ماشین فوتون تونلند جی 7 دارای معایب خاصی است که آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود تصمیم بهتری برای خرید آن اتخاذ کنید. از جمله مهم‌ترین معایب ماشین فوتون g7 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  سایپا در مسیر افزایش تولید؛ رکورد تولید گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه

1. سواری خشک در محور عقب

یکی از معایب بسیار مهمی که باعث پشیمانی افراد از خرید فوتون تونلند g7 می‌شود، سواری خشک ماشین مخصوصاً در محور عقب است. با اینکه بیشتر افراد انتظار سواری نرم را از این بچه غول دارند، اما به طرز عجیبی شاهد سواری خشک خواهید بود. وضعیت سواری این ماشین به‌گونه‌ای است که بعد از مدت کوتاهی واقعاً اذیت می‌شوید. البته در طرف مقابل کابین عقب ماشین فضای بسیار خوبی دارد و سرنشینان در هنگام نشستن اذیت نخواهند شد.

2. هندلینگ و پایداری پایین در سرعت بالا

اگر انتظار دارید که ماشین شما در سرعت بالا هندلینگ و پایداری بالایی داشته باشد، قطعاً فوتون جی 7 نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. این ماشین در سرعت بالا میزان هندلینگ پایینی دارد؛ بنابراین بهتر است آن را امتحان نکنید.

3. قیمت بالا نسبت به رقبا

یکی دیگر از معایب پیکاپ فوتون تونلند جی 7 این است که نسبت‌به رقبا قیمت بالاتری دارد و این امر میزان خرید و فروش آن در بازار ایران را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. البته برتری این ماشین در بسیاری از فاکتورها، اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت آن به شمار می‌آید.

جمع‌بندی

ماشین فوتون تونلند g7 یکی از پیکاپ‌های چینی است که توسط ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود. کسانی که قصد خرید این پیکاپ را دارند، قبل از هر چیزی باید اطلاعات دقیقی درباره مزایا و معایب آن کسب کنند. در این مطلب به‌طور کامل ماشین فوتون تونلند مدل g7 را از زوایای مختلف معرفی کردیم تا با تمام نکات مثبت و منفی آن آشنا شوید. امیدوارم توانسته باشیم فرآیند تحقیق و بررسی برای خرید این خودرو را برایتان تسهیل کنیم.

منبع: بازار آنلاین اتوموبی

مطالب مرتبط:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا