مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

زیکر میکس، خودروی جدید زیکر، تا چند روز آینده رسما رونمایی می‌شود

زیکر، زیر مجموعه جیلی، قرار است تا ۲۳ اکتبر به‌طور رسمی از Zeekr MIX در چین رونمایی کند. این خودرو بر اساس معماری پیشرفته SEA-M طراحی شده و دارای پلتفرم ۸۰۰ ولتی با حداکثر برد ۷۱۲ کیلومتر است. زیکر از زبان طراحی خاص مدل ۰۰۷ در این خودرو استفاده کرد. یکی از نکات خوب MIX، کابین بزرگ و جادار آن است که به لطف طراحی بدون ستون B امکان‌پذیر شده است.

درهای سمت راست و درب عقب سمت چپ دارای طراحی کشویی هستند. MIX دارای سیستم‌های پیشرفته رانندگی خودران شهری مجهز به لیدار است. در کابین، صندلی‌های جلو با قابلیت چرخش ایجاد شده‌اند. کنسول آرنج وسط نیز با قابلیت جابه‌جایی ساخته شده که می‌توانید در صورت نیاز آن را به یک میز کوچک تبدیل کنید.

صندلی‌های عقب به راحتی تا می‌شوند، درست مشابه چیزی که در زیکر  7X مشاهده کردیم. در بخش ابعاد، به طول ۴۶۸۸ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۵۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۳۰۰۸ میلی‌متر می‌رسیم. حتی نوع طراحی داشبورد نیز شبیه 7X است، پس با یک نمایشگر مرکزی مربعی‌شکل، کلاستر نیم‌دایره‌ای و نمایشگر HUD واقعیت افزوده (AR-HUD) روبرو می‌شویم. در کل این خودروی پنج سرنشینه فضای ذخیره‌سازی و صندوق بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

زیکر MIX از یک موتور الکتریکی در عقب با حداکثر قدرت ۴۲۲ اسب بخار بهره می‌برد و به یک باتری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز شده است. جالب است بدانید که به لطف طراحی خوب و شعاع گردش کمتر از ۵ متر آن، خودرو می‌تواند به راحتی در فضاهای تنگ حرکت کند.

  وانت نیسان زامیاد و پادرا پلاس با چراغ جدید دیده شد

زیکر MIX به عنوان یک MPV جادار و چندمنظوره برای خانواده‌هایی با چند فرزند طراحی شده است و در همین ابتدا ترکیبی از سبک، کاربردی بودن و فناوری را به همگان ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود که زیکر MIX هر چه زودتر به خط تولید زیکر اضافه شود و با افزایش آمار فروش اهداف بلندپروازانه کمپانی را محقق کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا