مکمل بنزین
خبرداخلی

نگاهی کوتاه به سیتروئن C4 L: حضوری لوکس در ایران!

سدان C4 L یک محصول قدرتمند از سیتروئن در سگمنت C است. خط تولید این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۲ در چین راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۳ خط تولید C4L در روسیه بنا شد و ایران نیز با تولید انبوه این خودرو سومین کشور تولید کننده سدان زیبای سیتروئن خواهد بود. سیتروئن در این خودرو با ظاهر آراسته و معتبر، راحتی و آسایش شما را تضمین نموده است. تولید این خودرو به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته که هنوز مدل فیس‌لیفت آن آماده نشده و مقامات سیتروئن مدل ۲۰۱۳ را از خط تولید خارج نکرده‌اند و ترجیح داده‌اند فعلا از همان مدل قدیمی در کشورهای در حال توسعه استفاده کنند.

بررسی C4 را نیز می توانید از لینک زیر ببینید :

نگاهی کوتاه به سدان سیتروئن C4 : حضور پر قدرت در ایران

 

citroen-c4l-1

طراحی داخلی چندان چشم‌گیر نیست و مانند اکثر محصولات سیتروئن، ساده طراحی شده است. این فضا که ابعاد بزرگی‌ هم دارد، با مواد با کیفیت پوشانده شده است. سایپا هنوز سطح تجهیزات این خودرو را اعلام نکرده، اما سیتروئن در C4L از امکاناتی مانند GPS با صفحه لمسی، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع و اتصال بلوتوث، گرمکن صندلی، جعبه‌دنده برقی (EGS)، سیستم استارت خودرو در شیب برای جلوگیری از عقب رفتن آن، ترمزهای پارک، سیستم هشدار دهنده خروج از خطوط، چراغ‌های زنون هوشمند، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل نقاط کور، چراغ‌های متحرک و سیستمی پیشرفته به نام E-Touch استفاده کرده است. البته برخی از این تجهیزات به‌عنوان آپشن سفارشی عرضه شده‌اند.

citroen-c4l-4

سه پیشرانه 4 سیلندر برای انتخاب خریداران C4L آماده شده است.

  • موتورهای ۱.۶ لیتری THP، که به کمک گروه BMW طراحی شده، و با تزریق پی‌در پی فشار بالا و یک توربو شارژر دوقلو می‌توانند از 150 اسب بخار تا 170 اسب بخار (به کشور عرضه شونده بستگی دارد) قدرت تولید کنند. حداکثر گشتاور این پیشرانه‌ها 240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه است و با یک گیربکس ۶ سرعته اتومات عرضه شده‌اند. در ایران این خودرو ظاهرا در دو کلاس Exclusive و Lounge تولید می‌شود و مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۶۱ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ خواهد بود.
  • اما پیشرانه سوم یک موتور ۱.۸ لیتری VTI است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت را دارد و با گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات به بازارهای مختلف عرضه شده است.

 

citroen-c4l-3

سیتروئن C4L در چین که به‌وسیله شرکت دانگ‌فنگ مونتاژ می‌شود، 13 تا 17 هزار یوآن قیمت دارد و طبق اعلام مسئولان سایپا، قیمت سیتروئن C4L در ایران، حدود ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود. به‌نظر نمی‌رسد این قیمت در بازاری که رقبایی مانند تویوتا کرولا ۲۰۱۶ و سراتو ۲۰۱۶ حضور دارند، چندان منطقی باشد ولی باید صبر کنیم تا ببینیم سایپا چه امکاناتی را بر روی این خودرو قرار خواهد داد.

این مطلب را از دست ندهید :

خودروی سیتروئن C4L توسط سایپا معرفی شد (به‌همراه قیمت و مشخصات)

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا