مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نتیجه همکاری دایملر و BYD؛ خودروی Denza 400 !

در اوایل سال جاری میلادی؛ کمپانی دایملر، شرکت مادر کمپانی مرسدس‌بنز؛ به منظور رشد سریع خودروهای الکتریکی و توسعه باتری‌های این خودروها؛ و همچنین بیشتر کردن ارزش اقتصادی اتومبیل‌های برقی؛ اقدام به همکاری با کمپانی‌های مختلف و پیشگام در ساخت خودروهای الکتریکی کرد. به همین منظور کمپانی دایملر در همکاری با کمپانی چینی BYD بخشی از سهام تولید خودروی BYD Denza 400 را مال خود کرده است. خودروی مذکور بر روی پلتفرم اولیه مرسدس‌بنز کلاس B ساخته می‌شود. مرسدس‌بنز کلاس B، یک خودروی الکتریکی بوده که در سال 2014 روانه بازار شده است. کمپانی BYD با استفاده از تکنولوژی‌های خود و با کمک گرفتن از مهندسان مرسدس‌بنز، موفق به تولید این خودرو در قالب خودروی BYD Denza 400 شده که مجهز به یک باتری قدرتمندتر از نسل پیشین کلاس B است. اندازه باتری مذکور به هیچ عنوان تغییر نکرده و کاملا با مرسدس‌بنز کلاسB  سازگاری دارد!

daimler-denza-600-ev-china-1

خودروی چینی BYD Denza 400 مجموعه‌ای از تکنولوژی و زیبایی بوده که مهندسان دایملر و BYD، باتری 47.5 کیلووات ساعتی پلتفرم اولیه آن را به یک باتری 62 کیلووات ساعتی تبدیل کرده‌اند. این افزایش حجم ذخیره‌سازی در باتری؛ به هیچ عنوان منجر به افزایش حجم فیزیکی باتری نشده است.

حداکثر مسافت پیمایشی BYD Denza 400، چیزی در حدود 400 کیلومتر است. این یعنی اینکه شما می‌توانید 8 کیلومتر بیشتر از خودروی تسلا مدل S که مجهز به یک باتری 60 کیلوواتی است رانندگی کنید! با این اوصاف رانندگان چینی با پیمایش 50 تا 80 کیلومتر در روز؛ تنها یکبار در هفته باید باتری خودروی خود را شارژ کنند.

  تبدیل آی پی خارج به آی پی ایران با فارسی وی پی ان

daimler-denza-600-ev-china-2

البته ظرفیت کامل BYD Denza 400 در پیمایش مسافت؛ حدود 500 کیلومتر است! آقای Hubertus Troska؛ یکی از اعضاء هیت مدیره کمپانی دایملر در رابطه با همکاری مشترک مرسدس‌بنز و BYD می‌گوید: «در حال حاضر تولید و ارائه یک وسیله نقلیه الکتریکی امن، قابل اطمینان و راحت را برای رانندگان چینی در دستور کار داریم و خودروی BYD Denza 400 با بروزرسانی‌های انجام گرفته، یک تجربه خوب و جذاب را برای رانندگان چینی فراهم می‌کند. ما با اعتماد به نفس کامل در مورد آینده تولید و عرضه خودروهای جدیدتر در کشور چین فکر می‌کنیم».

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا