مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا رانندگی خودکار را با استفاده بیش‌تر از رادار به‌روز می‌کند!

تسلا از ساخت نرم‌افزار نسخه ۸ خبر داده است، نرم‌افزاری که بهبودهایی را در راستای کمک به ایمن‌تر شدن سیستم رانندگی خودکار (Autopilot) خودروها در پی خواهد داشت.

چشم‌گیرترین به‌روزرسانی در سیستم خودرانی رانندگی خودکار، افزایش اتکای خودرو برروی رادارهای داخلی خودرو و کاهش اتکای آن به دوربین‌هاست. تسلا ادعا می‌کند که پس از پژوهش‌های گسترده، معتقد است رادار درحال‌حاضر می‌تواند به عنوان “یک سنسور کنترلی اصلی بدون نیاز به دوربین برای تأیید تشخیص تصویر بصری” به کار گرفته شود.

از ماه اکتبر سال 2014 میلادی تاکنون تمامی خودروهای تسلا به رادار به عنوان بخشی از مجموعه سخت‌افزار رانندگی خودکار مجهز بوده‌اند، اما از آن به عنوان مکمل دوربین اصلی استفاده شده‌است. اکنون، رادار به لطف “تصاویر آنی‌ای” که در هر دهم ثانیه می‌گیرد، از پردازش سیگنال پیشرفته‌تری برای ساخت یک تصویر سه‌بعدی استفاده می‌کند .

telsa-model-s-2-copy

به‌مانند سیستم‌های رانندگی خودکار پیشین، این سیستم به‌روزشده نیز بیش‌ترین اطلاعات را برای هر خودروی تسلا که مجهز به سیستم رانندگی خودکار است و در حال نگاشت محیط اطراف و به‌ اشتراک گذاری اطلاعات است، خواهدداشت.

درنهایت، ایلان ماسک، رئیس کمپانی تسلا معتقد است که هنگامی که این سیستم به‌روزشده به صورت کامل تصحیح گردد، کمک بزرگی در شرایط اضطراری نیاز به ترمز خواهد کرد و به خودرو اجازه می‌دهد تا “در صورتی‌که حتی یک موجود فضایی در شرایط دید صفر برروی بزرگراه ظاهر شود” به صورت خودکار ترمز کند.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا