مکمل بنزین
بررسی

نگاهی به خودروی لوکس سدان کارما Revero مدل ۲۰۱۷

از کارما Revero به طور رسمی در جنوب لس‌آنجلس پرده‌بردای شد. سرپرستان این کارخانه اعلام کردند تمام مشکلات و ضعف‌های کارما فیسکر ۲۰۱۲ رفع شده و کارما Revero در واقع نسل بعدی این خودرو با همان طراحی فوق‌العاده قبلی است. مشتریان این خودرو هیچ عجله‌ایی برای گرفتن آن ندارند و یکی از مالکان چینی کارما Revero زمان نامحدودی را به این کارخانه داده تا ماشین بی‌نقص لوکس سدان خود را تحویل بگیرد. در اینجا نگاهی به جزئیات این خودرو می‌اندازیم.

p9081857-1

طراحی خارجی و داخلی:

با گذشت ۴ سال و نیم از رونمایی کارما فیسکر این خودرو هم طراحی خارجی یکسانی با خودروی قبلی دارد. سه المان مخصوص این خودرو باعث شده که مشتریان خود را این کارخانه حفظ کند: طراحی بیرونی با دست، موتور پلاگین الکتریکی و سقف خورشیدی که با پنل‌های فتو ولتاییک پوشانده شده است.

20160815-karma-8462-1

تنها هنردوستان واقعی این خودرو متوجه طراحی ظریف سپرهای جلو و عقب این ماشین ‌می‌شوند. برای خنک کردن موتور توری مشبک در سپر جلو عریض‌تر از مدل قبلی و هم چنین سپر عقب تمیزتر و با انحنای بیشتری طراحی شده است. سقف خورشیدی این ماشین از شیشه جلو تا شیشه عقب ماشین یکدست کارگذاشته شده که بی‌نظیر بودن این خودرو را اثبات می‌کند.

20160814-karma-7040-2-1

در طراحی داخلی سیستم اطلاعاتی نمایشگر دوباره از اول طراحی شده و کار با آن بسیار آسان و راحت است. سرعت نشان دادن اطلاعات خودرو در این نمایشگر بالاتر از مدل قبلی است. منو این نمایشگر لمسی با همکاری و نظرات مشتریانش طراحی شده است.

p9081863-1

ایمنی کارما Revero:

مهندسان این کارخانه اعلام کردند آزمایشات ایمنی بر روی این خودرو انجام شده که این آزمایشات حتی تا ۷ سال قبل وجود نداشته‌اند. این خودرو مجهز به ترمزگیری اتوماتیک در مواقع اورژانسی و سیستم هشدار خروج از خط است. همچنین فضای بیشتری برای جریان هوا در اطراف موتور در نظر گرفته شده که این امکان را به راننده می‌دهد در هوای ۴۰ درجه سانتیگراد با سرعت بالا رانندگی کند.

p9081847-1

مشخصات فنی:

ساختار داخلی باتری‌ها بازبینی و دوباره طراحی‌ شده، سیستم سلول‌های باتری لیتیومی از زیر مجموعه Wanxiang، دارای قدرت ۲۰.۴ الی ۲۱.۴ کیلووات بر ساعت است. هم چنین این خودرو موتور ۴ سیلندر۲.۰ لیتری از جنرال موتورز دارد که توان خروجی آن به ۲۳۵ اسب بخار می‌رسد. با این مجموعه موتورها توان خودرو به ۴۰۳ اسب بخار، گشتاور۹۸۱ پوند-فوت و قدرت پیمایش ۳۵۰ مایل خواهد رسید. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۵.۴ ثانیه است که نسبت به کارما فیسکر ۱.۱ ثانیه کمتر شده‌است. موتور الکتریکی این خودرو در کمتر از ۲۴ دقیقه ۸۰ درصد می‌تواند شارژ شود؛ هم چنین سقف خورشیدی‌ آن می‌تواند ۰.۵۶ کیلووات انرژی برق را با بودن در آفتاب برای باتری‌های این خودرو فراهم کند.

p9081852-1

در آخر، قیمت این خودرو ۱۳۰ هزار دلار آمریکا تعیین شده که بیشترین مشتریان آن دارندگان کارما فیسکر هستند که در ۴۸ ساعت اول رونمایی سفارش این خودرو را داده‌اند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا