مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد سرعت زمینی توسط شرکتی به نام ونتوری شکسته‌شد!

ونتوری، شرکتی که تیم فرمول E با همین نام دارد، رکورد سرعت زمینی را توسط خودروی برقی ۳۰۰۰ اسب‌بخاری خود شکسته‌است. این خودرو توانست به سرعت ۳۴۱ مایل بر ساعت برسد.

venturi_2

این رکورد هنوز توسط FIA ثبت نشده‌ اما ونتوری توانست به سرعت ۳۵۸ مایل برساعت هم برسد. به‌دلیل شرایط بد آب‌و‌هوایی حاکم بر آن منطقه، ونتوری از سال ۲۰۱۳ تاکنون منتظر فرصتی برای شکستن رکورد بود.

ونتوری ادعا می‌کند VBB-3 که ساخت همین شرکت است، سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان است. VBB-2.5 هم که نسخه‌ی قبلی این خودروست در سال ۲۰۱۰ رکورد سرعت زمینی را به نام خود ثبت کرد.

venturi-vbb-3-side1

ونتوری و مرکز تحقیقات اوهایو با هم برای ثبت رکورد جهانی سرعت همکاری کردند و یکی از راننده‌های حرفه‌ای آن‌ها، Roger Schroer، کنترل خودرو را برعهده گرفت.

راجر می‌گوید: ”من هربار از راندن این‌گونه خودروها و ثبت رکورد لذت می‌برم اما در آن سرعت‌ها راننده فقط باید روی ماموریتش تمرکز کند نه احساساتش. من می‌دانم که ما می‌توانیم جلوتر هم برویم. این هفته شرایط پیست خیلی مساعد بود و عواملی که خودرو را نامتعادل می‌کنند، وجود نداشتند. ما همیشه باید صبور باشیم تا شرایط پیست برای ثبت رکورد مساعد شود.”

این رکورد بلافاصله بعد از زمانی که هوندا رکورد سریع‌ترین خودرو را با یکی از ماشین‌های ۶۶۰ سی‌سی ۳ سیلندرش به نام خود ثبت کرد، توسط ونتوری شکسته‌شد.

venturi-wsp-23-big

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا