مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از کانسپت رنو ترزور در نمایشگاه خودرو پاریس!

رنو از تکنولوژی‌های پیشرفته الکتریکی و رانندگی خودکار خود در کانسپت ترزور، در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد. طراحی صاف و صیقلی و دو درب رنو ترزور به آن ظاهر خودروهای آینده رنو را داده است، ظاهری که شبیه به هیچ‌کدام از مدل‌‌های کنونی رنو نیست.

renault-trezor-2

بدنه این خودرو از جنس فیبرکربن است و خطوط درخشان و صاف از جلوی آن تا عقب خودرو و چراغ‌‌‌های عقب باریک آن کشیده شده است. دیگر ویژگی طراحی این خودرو نبود جلوپنجره است که به جای آن فقط دریچه‌های هوایی در جلوی خودرو برای خنک‌سازی ترمزها وجود دارد. شیشه جلوی قرمز این خودرو که به اطراف نیز کشیده شده است، در همان نگاه اول چشم‌ها را به خود جذب می‌کند.

در حالی‌که طراحی رنو ترزوز شگفت‌انگیز است، اما تکنولوژی به‌کار رفته در این کانسپت از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. موتور الکتریکی این خودرو از خودروی فرمول E این کمپانی گرفته شده است و ۳۵۰ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این امر شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را به کمتر از ۴ ثانیه می‌رساند.

renault-trezor-3

در این خودرو دو باتری و سیستم بازیابی انرژی توسط ترمزها وجود دارد که باز هم از خودروی فرمول E رنو گرفته شده است. علی‌رغم تمامی این تکنولوژی‌ها، وزن این کانسپت ۱۶۰۰ کیلوگرم است.

علاوه‌براین، رنو ترزور از یک سیستم رانندگی تمام خودکار بهره می‌برد. هنگام فعال‌سازی این سیستم، فرمان خودرو عریض‌تر می‌شود تا به اپراتور این سیستم با وسیع‌کردن دید داشبرد و استفاده از صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ، دید جدید و کاملی بدهد. رنو می‌گوید که برای ارائه سیستم رانندگی خودکار “بدون دست\بدون چشم” تا بعد از سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است.

renault-trezor-4

نمایشگر مرکزی موجود در رنو ترزور بسیار پیشرفته است. این نمایشگر تکنولوژی OLED را با تکنولوژی کورنینگ گوریلا گلاس ترکیب کرده است. این نمایشگر منحنی است و برخلاف نمایشگرهای LED نیاز به نور پس‌زمینه ندارد. نتیجه، صفحه نمایشی با کنتراست و رنگ‌هایی عالیست.

 

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا