مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت تویوتا FCV پلاس به نمایشگاه خودرو پاریس راه یافت!

پس از نمایشگاه خودرو توکیو، این خودرو دوباره در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد که توانست با ویژگی‌هایش خودروی آینده نام بگیرد. اولین ویژگی این کانسپت که همه افراد را به خود جلب می‌کند بدنه الهام گرفته از Jetsons است، اما این یک خودروی کارتونی نیست بلکه چرخ‌های کوچک این خودروی کانسپت آسفالت خیابان‌ها را لمس خواهد کرد.

toyota-fcv-plus-concept-2

یکی از اهداف تویوتا تبدیل همه خودروها با سوخت فسیلی به خودروهای سبز هست که کانسپت FCV پلاس هم یکی از آنهاست. این خودرو تانک سوخت هیدروژن دارد که می‌تواند آن را مستقیما به الکتریسته تبدیل کند و برق مورد نیاز این خودروی دو سرنشینه را تامین کند. حتی این تانک سوخت هیدورژنی قابل جدا شدن از خودرو را دارد و می‌تواند در خودروهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

toyota-fcv-plus-concept-15

در این صورت تنها سوخت مورد نیاز برای کانسپت تویوتا FCV پلاس هیدروژن هست درنتیجه خروجی آن آب خواهد بود؛اما خودروی آینده می‌تواند از هیدروژن الکتریسیته تولید کند. در کنار کاربرد وسیله نقلیه، FCV پلاس می‌تواند در زیرساخت‌های محلی هم ادغام شود و انرژی مورد نیاز را برای مردم محلی تامین نماید.

toyota-fcv-plus-concept-17

هیچ شکی نیست که استفاده از این تکنولوژی‌ها در آینده رایج شود اما تا آن موقع کسانی که به خودروهای تویوتا با سوخت هیدروژنی علاقه‌مند هستند باید از تویوتا Mirai که (قیمتی حدود ۵۷۰۰۰ دلار دارد) استفاده کنند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا