مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایشگاه خودرو پاریس: ژیان برقی یا سیتروئن E-Mehari؟!

کارخانه فرانسوی سیتروئن با نمایش مدل E-Mehari ثابت کرد که هنوز هم بازار برای آوردن مدل‌های قدیمی‌اش هست. در واقع با آوردن ژیان مهاری سال ۱۹۶۸ میلادی اما در قالب E-Mehari به نمایشگاه خودرو پاریس، ژیان را دوباره احیا کرد. سیتروئن با تولید خودرو برقی E-Mehari پا در میدان رقابت خودروهای سایز کوچک گذاشته که به نظر این کارخانه بزرگ از فروش بالای این خودرو با توجه به پیشینه آن در بازار جهانی مطمئن می‌رسد.
citroen-44

این کمپانی رنگ‌های مختلفی را سیتروئن برای E-Mehari ارائه کرده است: ۴ رنگ بدنه آبی، نارنجی، زرد و بژ؛ دو رنگ برای سقف مشکی و نارنجی تیره؛ دو رنگ برای داخل کابین بژ طبیعی و نارنجی تیره با الگوی نمادهای اسپرت؛ صندلی‌های داخل از جنس پلاستیک ضد آب هستند که فضایی برای ۴ سرنشین را درست کرده‌اند. دو چراغ جلو در هر طرف نمادی طراحی خارجی خودروهای سیتروئن هستند.

citroen-21

برای این خودروی برقی کیسه‌های هوا تعبیه نشده و توان موتور آن با باتری‌های پلیمری لیتیوم به ۶۷ اسب بخار می‌رسد که قابلیت پیمایش ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) را با یک بار شارژ دارد. نقطه ضعف این باتری‌ها شارژ شدن هر ۴۸ ساعت یکبار است که نسبت به دیگر خودروهای برقی محدودیت برای این خودروی کوچک است. باتری‌ها با پریز‌های 16A ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی حدود ۸ ساعت و با پریز‌های خانگی 10A حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد تا کاملا شارژ شوند. با این حال، E-Mehari با طراحی زیبا، خروجی صفر دی‌اکسید کربن و گذشته درخشان در نمایشگاه پاریس به نمایش‌ گذاشته شد.

citroen-31

همانند ژیان مهاری این مدل هم برای تفریح و گشت‌و گذار در نظر گرفته شده که حس آزادی و آرامش را برای سرنشینانش به ارمغان می‌آورد. خط تولید این خودرو در شهر رن فرانسه از بهار سال ۲۰۱۶ شروع شده است که در فرانسه با قیمت کنونی ۲۸۰۰۰ یورو (۳۱۳۰۸ دلار) بدون ارائه بسته‌های باتری ( با قیمتی معادل ۷۹ یورو در هر ماه) به خیابان‌ها خواهد آمد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشین
    کی وارد میشه این ماشین؟
    واقعا خیلی جالبه خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا