مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی سه‌بعدی هوندا، آماده برای انتقال سفارشات!

از یک خودروساز بزرگ و باسابقه همچون هوندا، که یکی از مجربترین و حرفه‌ای‌ترین تیم‌های مهندسی خودرو دنیا را دراختیار دارد، انتظار می‌رود، همیشه انتقال فناوری‌های نوین و مدرن به صنعت ساخت خودرو یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت باشد. از سیستم انحصاری VTEC جهت افزایش کارایی و راندمان پیشرانه‌ها گرفته تا طراحی صندلی‌های ویژه Magic Seat با قابلیت قرارگیری و تاشوندگی هوشمند جهت بهره‌مندی حداکثری از فضا، به خوبی نشان می‌دهند که چگونه این شرکت ژاپنی در تلاش برای بهتر کردن دورنمای صنعت خودرو از تمامی ابعاد ممکن است. شاید انتظارات به قدری از این شرکت بالا رفته که شنیدن تولید یک وسیله نقلیه کارآمد با سیستم چاپ سه‌بعدی، خیلی باعث ذوق زدگی نشود.

honda-3

هوندا در جدیدترین پروژه خود با یک شرکت ژاپنی متخصص در زمینه چاپ سه‌بعدی، با نام Kabuku، وارد همکاری شده تا یک محصول جدید که البته هنوز عنوان رسمی برای آن انتخاب نشده، را تولید کند. با تولید این خودرو، هوندا به خوبی نشان داده که چگونه می‌توان از این فناوری جذاب برای تولید یک محصول که کارایی مفیدی هم داشته و صرفا تبلیغاتی نباشد، استفاده نمود. البته به‌نظر نمی‌رسد که هوندا تصمیم به تولید چنین محصولی در مقیاس انبوه داشته باشد.

honda-4

هوندا و Kabuku از بعد فنی فقط به پیشرانه الکتریکی این خودرو اشاره کرده‌اند و دیگر درباره مواردی همچون قدرت خروجی، سرعت و یا میزان مسافت طی شده با یکبار شارژ صحبتی به میان نیاورده‌اند. البته در چنین مواردی جزئیات فنی خیلی مطرح نیستند بلکه هنر استفاده از فناوری سه‌بعدی و نحوه طراحی قسمت‌های مختلف و مونتاژ آن بسیار با اهمیت می‌باشند. آنچیزی که این دو شرکت ژاپنی در این پروژه به دنبال آن هستند، تولید یک خودروی کوچک اما مفید و کارآمد در زمینه انتقال و تحویل بسته‌های سفارشی به مشتریان که درکنار قیمت نسبتا ارزان، زمان تولید بسیار کوتاهی هم داشته باشد.

honda-2

طبق ادعای صورت گرفته توسط این دوشرکت، از زمان طراحی تا تولید نهایی این خودرو، فقط دو ماه به طول کشیده است. به لطف استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، قدرت مانور بسیار بالایی در طراحی قسمت‌های مختلف بدنه در اختیار تیم سازنده قرار داشت که شاید در حالت عادی حتی تصور ساخت آنها کاملا به دور از ذهن بودند. به هرحال بسیار بعید است که این خودرو با ظاهر عجیب و غریب خودش جزء تولیدات آینده کمپانی هوندا باشد و احتمالا تولید آن صرفا محک زدن توانمندی و همینطور دورخیز برای یک خودروی عملیاتی‌تر محسوب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا