مکمل بنزین
گوناگونخبر

دوج چارجر شگفت‌انگیز!

اگر اهل دنیای جذاب خودروها باشید، حتما تا کنون نام خودروی دوج چارجر را شنیده اید! بیایید تا به چند سوال و جواب کوتاه در مورد این خودرو نگاهی بی اندازیم؛ شاید جواب سوالات شما نیز در این مطلب داده شد!

دوج چارجر چیست؟
این اتومبیل چیزی که شما تصور میکنید نیست و احتمالا شباهت زیادی به دوج چارجر دیتونا دارد. دوج چارجر در سال 2007 با هدف ادای احترام به قهرمان NASCAR از بازمانده‌های دوج چارجر SE تولید شد.

آیا این اتومبیل در فیلم Fast & Furious 6 ظاهر شده است؟
جواب بله است – این اتومبیل الهام بخش مدل تقویت شده دیتونا بود که تا سال 2013 به نمایش گذاشته نشد. وین دیزل راننده این اتومبیل بود.

چه کسی این اتومبیل را تولید کرد و دلیل آن چه بود؟
این اتومبیل از ابتدا توسط مایک موستو و تاد فورد جمع‌آوری شد. هدف آن‌ها دست‌یابی به وسیلهای بود که توانایی شرکت در رالی‌های مختلف را داشته باشد و همزمان بتواند نقش وسیله نقلیه را نیز ایفا کند.

2

زمان و هزینه خرج شده
صاحبان این اتومبیل هزینه خرج شده را به دلیل دست ساز بودن اجزای آن بسیار سنگین اعلام کردند. زمان صرف شده نیز تقریبا یک سال به طول انجامید که باورنکردنی است. از آنجایی که در سال 1969 کمپانی دوج تنها 504 دیتونا روانه بازار کرده است، یافتن قطعات اورجینال غیرممکن بود. بنابراین تمام قطعات می‌بایست به صورت دستی ساخته می‌شدند.

قطعات
دماغه مخروطی، پلاگ پنجره عقب، بال اسپرت اتومبیل، دریچه سپر عقب. حتی چرخ‌ها نیز به صورت مجزا طراحی شده‌اند. بنابراین هر چیزی که در سال 1969 از کارخانه ارائه می‌شد به علاوه موارد فوق همگی نسخه‌های کپی شده هستند.

ترمزها از دوج وایپر 2008 و دیسک‌ها از چلنجر SRT گرفته شده‌اند. گیربکس 5spd Tremec TKO-600 است.
موتور این اتومبیل 471cu (7.7-litre) است که حدود 500bhp و 480lb ft قدرت دارد. سرعت آن ¼ مایل در 12.4 ثانیه است. vmax از 150mph می گذرد. ولی برای سرعت 170 مایل در ساعت تنظیم شده است.

 

3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا