مکمل بنزین
آموزشبرترین‌هاتاریخچه

۱۰ آرم معنا دار و جذاب کارخانه‌های خودروسازی!

هر کارخانه خودروسازی در جهان آرم و لوگوی مربوط به خودش را دارد که بعضی از آن‌ها زیباتر، دارای معنای بیشتر و در عین حال ساده هستند. در این لیست به ۱۰ تا از بهترین و کلاسیک‌ترین آرمها با تاریخچه شکل‌گیری آن‌ها می‌پردازیم.

۱۰) میتسوبیشی

mitsubishi-logo-696x426

این لیست را با کارخانه ژاپنی دردسرساز شروع می‌کنیم؛ محصولات میتسوبیشی برای دهه‌های مختلف در رده‌های پایین فروش در آمریکا بوده، با این حال آرم جذاب و ساده و تمیزی دارد. میتسو در ژاپنی به معنای سه هست و بیشی در معنای لغت به معنی الماس هست و در واقع میتسوبیشی یعنی سه الماس که لوگوی این کارخانه دقیقا نشان‌ دهنده آن است.

۹) استون مارتین

aston-martin-logo-696x426

یکی دیگر از آرم‌های زیبا متعلق به کارخانه استون مارتین هست؛ این برند انگلیسی محصولات بی‌نظیری را وارد دنیای خودرو کرده، بعلاوه در عقب هر خودرویش آرم آن با بال‌های گشاده و قرار گرفتن اسم برند در میان دو بال خودنمایی می‌کند. یکی از انگیزه‌های طراحی این آرم حاضر بودن این کارخانه برای تولید مدل‌های نو و جدید هست.

۸) سیتروئن

citroen-logo-696x426

این کارخانه فرانسوی نه تنها از حروف فرانسوی در برند خود استفاده کرده بلکه آرم جذابی را برای خود تعیین کرده که قابل ستایش هست. یکی از اصول این کارخانه فرانسوی حفظ ریشه‌های تاریخی کشورش هست بعلاوه علامت این برند به موسس آن آندره سیتروئن برمی‌گردد که با الهام گرفتن از شکل چرخ‌دنده‌ها آن را در لهستان طراحی کرد.

۷) سوبارو

subaru-logo-696x426

خودروهای این برند در مسابقات رالی معروف هستند؛ اما آیا می‌دانید علامت ستاره‌های درخشان در آرم این کارخانه به چه معناست؟ در واقع آرم سوبارو از ستاره‌ خوشه پروین یا ثریا الهام گرفته شده که یکی از صور فلکی در علوم نجوم هست. اما چرا خوشه پروین؟ در اصل سوبارو در زبان ژاپنی به معنای دسته‌ای از ستارگان در صور فلکی است.

۶) فولکس‌واگن

volkswagen-logo-696x426

این کارخانه آلمانی در طول حضور خود در دنیای خودرو با رسوایی‌های متعددی روبرو شده‌است؛ اما جدای از این بحث ریشه مستقیم این کارخانه به آلمان‌های نازی باز می‌گردد. در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی، هیتلر خودرویی با قیمت منصفانه برای آلمان نازی درخواست کرد و فولکس‌واگن کارخانه‌ای بود که به این درخواست جواب مثبت داد و مدل بیتل از این کارخانه تا اواخر جنگ جهانی دوم تولید شد. اما درباره آرم این کارخانه حرف بزرگ V بر روی حرف بزرگ W به طور واضح قرار گرفته که نمایانگر نام این برند آلمانی است.

۵) مزدا

mazda-logo-696x426

آرم مزدا ساده و زیبا با دو پر باز از یک پرنده هست که نمایانگر خلاقیت این کارخانه ژاپنی در تولید محصولات متفاوت با کیفیت عالی است.

۴) پورشه

porsche-logo-696x426

هر وقت اسم این برند به زبان می‌آید مدل ۹۱۱ یا ماکان آن در ذهن هر فردی تداعی می‌شود؛ اما آرم این کارخانه آلمانی برگرفته از پرچم شهر اشتوگارت که سمبلی از پادشاهی ورتمبرگ در این کشور هست.

۳) آلفارومئو

alfa-romeo-logo-696x426

یکی دیگر از آرم‌های زیبای خودروسازان علامت آلفارومئو است که همانند پورشه ریشه در زادگاه این کارخانه ایتالیایی دارد. صلیب قرمز در وسط این آرم سمبل شهر میلان و مار تاج‌دار مربوط به خانواده معروف ویسکونتی ایتالیا هست. بنابراین با داشتن یک خودروی آلفارومئو شما می‌توانید جزویی از خانواده سلطنتی باشید!

۲) آئودی

audi-logo-696x426

یکی از آرم‌های جذاب در میان کارخانه‌های خودروسازی متعلق به آئودی با چهار حلقه جفت شده در هم در یک راستا است که بیانگر اتحاد چهار برند آئودی، DKW، واندرر و هورش هست.

۱) بی‌ام‌و

bmw-logo-696x426

این کارخانه آلمانی با تولید خودروهای لوکس در صدر فهرست جدول ما قرار گرفت که آرم آن با وجود ساده بودن دارای معنای مختلفی است. اول اینکه رنگ آبی و سفید آرم آن مربوط به فدرال باواریا در آلمان هست، دوم مدور بودن آرم نماینده موتور‌های چرخان معروف این کارخانه با سرعت بالاست و برای مشخص بودن این برند آلمانی حروف BMW در داخل آرم گنجانده شده‌است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا