مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا به دنبال تولید انبوه خودروی برقی تا سال 2020

براساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه ژاپنـیNikkei شرکت خودروسازی تویوتا موتور ژاپن قصد دارد به میزان قابل توجهی تولید خودروهای برقی خود را تا سال 2020میلادی افزایش دهد و تولید انبوه خود را آغاز کند.

با چرخان همراه باشید.

بر اساس این گزارش، تویوتا قصد دارد تا یک مقیاس کامل به بازار ارائه دهد و با مشارکت با دیگر شرکت‌ها، روند تولید انبوه خود را سریع‌تر کند.

روزنامه نیکی بدون ذکر منبع خود اعلام کرد تویوتا در اوایل سال 2017 تیمی را به‌منظور توسعه خودروهای برقی تعیین خواهد کرد. این خودروها با یک بار شارژ می‌توانند مسافت بیش از 300 کیلومتر را طی کنند، درحالی که در معماری فعلی محدوده هدف برای یک مدل SUV الکتریکی در نظر گرفته شده است.

این مدل‌های تویوتا که قرار است به صورت وسیع در بازارهایی همچون ایالات متحده و چین پخش شود، کاملا سازگار با محیط زیست است و احتمالا به‌راحتی می‌تواند به تدریج جای دیگر وسایل نقلیه را بگیرد.

متخصصان صنعت خودرو معتقدند استانداردهای آلایندگی در کالیفرنیا که به نوعی الگوی استانداردهای آلایندگی در سراسر جهان به شمار می رود و همچنین تلاش چین برای گسترش استفاده از خودروهای برقی در این کشور به منظور کاهش میزان آلودگی هوا می تواند انگیزه اصلی مدیران تویوتا برای تغییر استراتژی بزرگ ترین خودروساز جهان در زمینه تولید انبوه خودروهای برقی باشد.

تولید انبوه

رقبای تویوتا نظیر شرکت های فولکس واگن و تسلا به اهمیت خودروهای برقی و توسعه تکنولوژی به کار رفته در فرآیند تولید این خودروها کاملا آگاهند و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای تولید محصولاتی با میزان آلایندگی صفر صورت داده‌اند، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که این شرکت اعتقادی به تولید خودروهای برقی که تنها قادر به طی کردن مسافت کوتاه هستند و هزینه شارژ باتری آنها بسیار بالا است، نداشته و تمام توان خود را بر تولید خودروهای برقی با توان طی مسافت‌های طولانی متمرکز کرده است. و این نشان می‌دهد که تویوتا کاملا حواسش به باتری خودروهایش هست.

روزنامه نیکی در مورد تاریخ رونمایی این خودرو اعلام کرده، که ممکن است این خودرو در زمان بازی‌های المپیک 2020 توکیو، درست زمانی که تمام جهان ژاپن را تماشا می‌کنند رونمایی شود، البته هنوز اخبار موثقی در این باره در دسترس نیست، و این‌که دلیل واقعی قرار دادن زمان رونمایی به خاطر بازی‌های المپیک باشد، مشخص نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا