مکمل بنزین
بررسیتازه‌ها

نگاهی به وانت آریسان: زیبا و عجیب!

پیکان وانت یکی از محصولاتی بود که توانست استقبال خوبی از سوی کاربران داشته باشد و دلیل آن نیز ارزان بودن و هزینه نگهداری پایین آن بود که در دل مشتریان نشست اما در سال‌های پایانی تولید این محصول به دلیل کمبود‌هایی که در آن شاهد بودیم (فقدان کیسه هوا و ترمز ضد قفل) تولید آن متوقف شد و مدتی بعد ایران خودرو یک محصول تقریبا شایسته را معرفی کرد.

vanet-arisan-6

وانت آریسان محصول جدید کمپانی ایران خودرو است که بر روی پلتفرم پژو 405 و پژو پارس ساخته شده و بر خلاف وانت باردو (پیکان وانت) زیبایی خاص خود را دارد و البته همانند پراید 151 (پراید وانت) نامتعارف نیست! این محصول از لحاظ ایمنی، رفاهی و قیمت در رده خوبی قرار دارد و البته چندی پیش ایران خودرو بعد از مدتی پیش فروش آن را روانه بازار کرد.

vanet-arisan-3

این محصول اکنون در بازار ایران حدود 23 میلیون تومان قیمت دارد که شاید به نسبت گران‌تر از وانت باردو باشد اما از دیدگاه ما ارزشش را دارد.

vanet-arisan-2

همان طور که گفته شد وانت آریسان ظاهر بسیار خوبی دارد و شاید در نگاه از مقابل فکر کنید که با یک پژو پارس طرف هستید اما در واقع این یک وانت است که توان حمل 830 یا 750 کیلوگرم (بر اساس نوع موتور) بار را دارد. این خودرو از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره می‌برد. بر روی این محصول شاهد یک ضبط CD هستیم و فرمان این خودرو نیز هیدرولیک است که قابلیت تنظیم را دارد. رانندگان آریسان می‌توانند در تابستان از کولر و در زمستان از بخاری دستگاه استفاده کنند. در خصوص تجهیزات ایمنی نیز شاهد دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین هستیم که ترمز ABS نیز برای لاستیک‌های 15 اینچی این خودرو نصب شده است.

vanet-arisan-5

وانت آریسان در دو نسخه بنزین سوز و موتور پایه گازسوز عرضه می‌شود که در خصوص آلایندگی یورو 4 را اخذ کرده است و از یک موتور OHVG II بهره می‌برد که حجمی در حدود 1696 سی‌سی دارد و می‌تواند توان 86 (بنزین سوز) یا 78 (گاز سوز) اسب بخار با 5250 دور در دقیقه را ارایه کند. این خودرو 8 سوپاپ دارد که در کل این موتور می‌تواند آریسان را به سرعت 160 (بنزین سوز) و یا 145 (گاز سوز) کیلومتر بر ساعت برساند. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز در خارج شهر 6.65 لیتر (بنزین) و 27.8 (گاز) است و در حالت ترکیبی (جاده و داخل شهر) 9 لیتر (بنزین) و 31.7 (گاز) می‌سوزاند. یک جعبه دنده 5 سرعته دستی نیز وانت آریسان را یاری می‌کند.

vanet-arisan-7

همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، داشبورد آریسان مشابه آن چیزی است که ایران خودرو اخیرا در پژو پارس و پژو SLX قرار می‌دهد ولی رنگ آن در این محصول سیاه شده است و غربیلک فرمان آن نیز شباهت بسیاری به سمند و پژو SLX دارد.

vanet-arisan-4

بخش پشتی و محل بار آریسان نیز ظاهر مناسبی دارد و در صورت گازسوز بودن، مخزن‌های آن زیر کفی قرار می‌گیرند تا فضای نگهداری بار را کوچک نکنند.

vanet-arisan-1

در کل وانت آریسان محصول خوب و زیبارویی است که نسبت به قیمت مناسبش کارایی و تجهیزات کافی دارد. نظر شما در خصوص وانت آریسان چیست؟

به سوپر گروه وانت آریسان ملحق شوید

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫276 دیدگاه ها

    1. اقا وانت ۹۲تمیزدارم با اریسان ۹۴عوض کنم ۰۹۰۳۹۸۰۴۸۱۵پیام خاهشایکی راهنمایی کنه خدایی بگه

  1. سلام …
    حیف چرخاش کوچیکه وگرنه وانت باحالی در می اومد…
    شب خوش

    1. موافقم، نمی دونم چرا خودرو سازان داخلی به سایز لاستیک مناسب با شاسی و گلگیر اعتقاد ندارند!

  2. نمیدونم چه اسراری دارن واسه وانت هر چی ماشین دم دستشونه یه وانت در میارن ازش 😐

  3. با سلام به نظر من نیسان سایپا خیلی بیشتر از این اریسان ارزش داره

    1. اره مشخصه نیسان از این بهتره این چیه آخه چه طراحی مضخرفی هم داره البتته از پیکان وانت بهتره ولی به نیسان نمیرسه نیسان خیلی قویتره از این

  4. من دوماهه اریسان خریدم کیفیت قطعات بسیار بده خدمات پس ازفروش ابداحداقل درشهرکاشمروجودنداره اینه وگاردعقب شکسته بودبرام تعویض نکردن انقدربرخوردبدیدارندکه حاضرنیستم ازجلوشرکت ردبشم حتی سرویس هاشو انجام ندادن حتما حتما اگه خواستین بخرین ازنمایندگی کاشمرنخرین

    1. نمایندگیه کاشمر که به دو پول نمی ارزه باز خلیل اباد یه چیزی

      1. به نظر من بريد الاق سوار شيد.شما رو چه به آريسان.

  5. با سلام سری اول این ماشین خریدم کارم کابینت سازیه بار اول بار زدم ماشین از وسط تا شد درز وسط از بالا چسبید به اتاق جلو من قبلا بیشتر از این بار و به پیکان وانت میزدم اصلا مشگل نداشت دوم اینکه دو هزار تا راه رفتم ABS سوخت کلا اشغاله با کلی ضرر فروختمش هر کی میخواد پولشو دور بریزه بره بخره

    1. دیگه تو زیادی خالی بندی داداش
      دیگه هر چی باشه با 4 تا تخته تا نمیشه

      1. آقا من خریدم و یک یخچال روش نصب کردم و هزار کیلو هم بار زدم با دو سر نشین از قم تا شمال تهران رفتم و مى رم اما هنوز تا نشده ،

        1. اگه سرنشین هارو پیاده کنی احتمالا تا بشه

  6. خودروی بسیار جالبی است. اگر بتوانید هر چه زودتر دوکابین آن را هم وارد بازار کنید از استقبال خوبی مواجه خواهید شد.التماس دعا

  7. لاستیک وانت خدایی به این شرف داره فقط زیبایی داره مثل خودرو های چینی

    1. چرخ خودروهای چینی می ارزه به این آشغالهای ایران خودرو و سایپا خوبه داری نظارات رو در مورد یک به اصطلاح نوآوری خودروساز وطنی میبینی!

    1. از نظرمکانیک باید بار بر روی یفرانسیل بشینه
      موتور 405 هم که دیفر جلو هستش و اینام نمیتونن یه موتور دیفر عقب با قدرت و شتاب بالا بسازن
      پس باید تا ابد سوار موتور پیکان شیممم.

    1. سلام.سیرجونیاکه اخوی محصولات وطنی رو خیلی استقبال میکنن.

  8. سلام خدمتان عزیزان من میخوام بگیرم اما خیلی تحقیق کردم میگن خیلی خوبه اما نظر شما عزیزان بنده را در دو راهی قرار داد اما من موندم بگیرم یا ….

    1. والله موندم.. یا ما خیلی بدبختیم یا بعضیا خیلی پولدار …که تو ایران حتما دارن شورولت و فورد سوار می شن ما نمی دونیم …دیگه با ۲۴ تومن اونم قسطی چی می خواین سوار شین ؟؟؟ اگه کسی سراغ داره هایلوکس و فورد 24 تومن جایی میدن ما هم بریم بخریم.؟؟؟

  9. سلام خدمتان عزیزان من میخوام بگیرم اما خیلی تحقیق کردم میگن خیلی خوبه اما نظر شما عزیزان بنده را در دو راهی قرار داد اما من موندم بگیرم یا ….

    1. ترو خدا نخر بخدا فقط شکل و شممایلش خوبه .اشغاله اشغال من دارم میخام بفروشم.

    1. تا کسی خودش وانت نداشته باشه نمیدونه اینا چطور ماشینین

  10. اگر کسی داره راضیه بگه ، بیشتر بدش رو گفتن من رو دو دل کردن

    1. سلام من گرفتم شیشه برم قبلا وانت داشتم ازنظرقدرت ورانندگی خیلی ازوانت .بهتره

      1. سلام آقایی که شیشه بری
        چندوقته اریسان داری؟ منم شیشه برم، قصدخریدشو د ارم،اماانقدرازش بدگفتن، گمراه شدم خدایی

    2. داداش به حرف مفت دیگران گوش نده.خودم دارم اتفاقا دیشب یک و نیم تن ورق بار زدم و تو ۲۵۰ کیلومتر رانندگی سربالایی ماشالا اخ نگفت.

      1. با سلام به همه دوستان من نمیدونم چرا اینقدر نظر منفی میدید یا بعضی دوستان رو دیسلایک میکنید در اینکه ما ماشینهای بی کیفیت سوار میشیم شکی نیست اما بین بد و بدتر باید انتخاب کنیم توی وانتهای ارزان قیمت اریسان از همه گزینه بهتریه نسبت به پراید وانت یا وانت بار قدیمی ، برای بعضی از دوستان که میگن موتورش همون پیکانه باید عرض کنم کاملا در اشتباهن چون موتور وانت ۱۶۰۰ سی سی و موتور اریسان ۱۷۰۰ سی سی سر سیلندر اریسان کاملا بهینه شده اندازه سوپاپ ها بزرگتر و ورودی و خروجی سوپاپ ها هم بزرگتر که باعث مکش بهتر سوخت وتخلیه بهتر دود میشه تمام قطعات سرسیلندر الیاژیه که در صورت استفاده از گاز سر سیلندر عمر بهتری داره شاتونهای اریسان بلندتر از وانت باره که باعث قدرت بیشتر موتور میشه رادیاتور پژوی داره فضای دور موتور خیلی بیشتره که باعث تهویه بهتر موتوره وخنکتر بودن موتور میشه که وانت پیکان فضایه دور موتورش خیلی کمه رادیاتورشم پیکانیه گرمای موتور خیلی بالا میره خبری از پروانه نیست که باعث لرزش موتور صدای زیاد و دور گرم شدن موتور و بخاری تو زمستان بشه فرمون هیدرولیک داره مچ دستت از جا درنمیاد که بخوایی ماشینو در جا حرکت بدی از لحاظ سواری خدایش دوستان خیلی دارن بی انصافی میکنن اتاق اریسان در اصل اتاق پژو وقتی سوار ماشین میشی کمرتون تو زاویه ۹۰ درجه مثل وانت بار قرار نمیگیره صندلیه اریسان تا زاویه ۷۰ درجه به عقب خوابیده میشه کمکها خیلی نرمتر از وانت بار قدیمه وقتی تویه یه دست انداز میری سرت تو سقف نمیخوره گیربکسش ۵ دندش وقتی تو جاده میفتی تو سرعت ۱۰۰ کیلومتر جیگر ماشین در نمیاد کولر خیلی خوبی داره تو تابستون از گرما داخل ماشین هلاک نمیشی فضایه جلوی پات زیاده اگر قد بلند باشی پاهات تو فرمون نمیره کپسولهای گازش مخفیه و چرخهای عقب تو قسمت بار ماشین مثل وانت قدیم نیست برای بار گیری خیلی راحتری و فضایه بیشتری داره وزن ماشین خوبه وتوی جاده امنیتش با ترمزهای ای بی اس بالاس بنده الان حدود یک ساله این ماشین رو دارم بارهای سنگین رو زدم و مسافتهای طولانی باهش رفتم خیلی باهاش راحت بودم و اذیتم نکرده اگر سپر جلو رو قسمت پاینشو رنگ کنی و پرژکتورهاشو روش نصب کنی قیافه ماشین از جلو کاملا عوض میشه ، یک چرخش به وانت پراید می ارزه و سواریش از وانت قدیمی خیلی بهتره یکی از بزرگترین معایبش اینه که ماشین بدون بار پشتش سبکه و گاردن عقبه توی جادهایه خیس در پیچ باید با احتیاط حرکت کنی وگر نه ممکنه ماشین خیلی راحت لیز بخوره و حتی در یرعت زیاد چپ کنه (سرعت زیاد ) که وانت قدیم هم همین مشکل رو داشت امیدولرم مطالب به دردتون خورده باشه .

        1. درود بر شما برادر عزیز که اطلاعات مفیدی به ما دادید..یاحق

        2. واقعا عالی همه چیز رو ارزیابی کردی. تقریبا از همه ابعاد بررسی اش کردی. شناختت از وانت پیکان صددرصد بود. ممنون و خسته نباشی.

        3. سلام دوست عزیز یه راهنمایی آیا اگر اتاق فایبرگلاس بزنی میشه به عنوان ماشین خانوادگی جهت مسافرت ازش استفاده کرد

      2. سلام راست میگید از ماشین اریسان راضی هستید من هم تازگی خریدم می‌خوام باهاش کارکنم اینقدر ازش بد میگن اینجا موندم خوبه یا نه

  11. از لحاظ شکل ظاهری خیلی نا نتعارف و بد شکل مخصوصا قسمت عقب خودرو و چراغ های عقب

  12. من به نسبت پولم بین وانت کارا و آریسان گیر کردم.اگر کسی واقعا از ایندو خودرو اطلاعات موثق داره لطفا راهنمایی کنه.ممنون میشم

    1. آرییان بهتره حداقل جدیدتر از وانته تو شهر آبروتو نمببره

    2. سوار الاغ بشی خیلی بیشتر آبروت حفظ میشه تا اینکه بخوای سوار این ماشین مسخره بشی…

    3. داداش مهدی من خودم اریسان دارم تو ارومیه.بخدا بهترین ماشینه

    4. عزیز اریسان عالی بخر من هم مونده بودم چی بخرم تا اریسان خریدم عالیه

    5. یقینا وانت کارا بهتره چون که موتور میتسوبیشی روشه حتی از وانت مزدا هم بهتره منتهی قیمتش یه مقدار بالاست.

      1. دوست عزیز برو تحقیق کن بعد حرف بزن
        موتور وانت کارا هم موتور پیکان است مثل اریسان

      2. آقا کجا موتر میتسوبیشی روشه؟ کارا هم موتور پیکانه دیگه.موتور میتسوبیشی!!!!!!!!!!!از کجا میارید اینارو

        1. هم موتورپیکان
          داره هم میتسوبیشی ولی ده میلیون فرق قیمت داده

    6. سلام
      موتور وانت کارا با آریسان هیچ فرقی باهم ندارند
      فقط ظاهرشون باهم فرق داره وایلا با خیال راحت میگم دوتا یکی هستن

    7. سلام
      من خودم وانت مزدا دو کابین صفر به مدت ۴سال سوار میشدم از نظر قدرت موتور و شاسی مزدا ماشین خوبی بود ولی بازم معایبی داشت اگه به طور خلاصه بگم وانت اریسان درسته که موتور و شاسی نسبتا خوبی نداره ولی برای ظرفیت ۷۵۰ کیلو .وانت خوبی هست .این وانت با فرمان هیدرولیکی که داره قدرت مانور پذیری بهتری هنگام پارک و دور زدن رادارد که مزدا ندارد.نصب کپسول گاز در زیر کفی یکی دیگر از امتیازات این وانت است / همچنین راحتی و قرارگیری صندلی وفرمان برای رانندگی چند ساعته شما را خسته نمیکند وحس بدن درد ندارد/ایران خودرو اگه موتور این خودرو را به حجم ۲۰۰۰ برسونه و شاسی این ماشین را نردبانی کنه مثل مزدا یا نیسان .وانت خوبی میشه. من خودم الان اریسان سوار هستم با این پولی که ما دادیم واسه این وانت باید از میون بد وبدتر یکی را انتخاب کرد/ اتاق اریسان حداقل مال دهه شصت نیست ولی اگه گروه بهمن خودرو اتاق مزدا را عوض کنه من خودم اولین کسی خواهم بود که حاضر میشم اریسان را با ضرر بفروشم

  13. سلام. بنده مدت یک ماه هست که خریداری کردم نسبت به وانت های که در ایران موجود هست ماشین خوبی هست یه مشکلی که داره این هست که دیر رو گاز میره و تا آمپر آب بالا نیاد رو بنزین میمونه و البته یه کم مصرف سوختش بالا هست.

  14. مگه مجبورین هر سال یه ماشین آشغال تولید کنین 5 یا 10 سال زمان بزارین عوضش یه ماشین درست و حسابی تتحویل مردم بدین

  15. ماها یاد گرفتیم فقط از وسایل اطرافمون بیش از حد کار بکشیم از وانت انتظار نیسان و از نیسان انتظار داریم اندازه ایسوزو 5تن بار بزنه بعدشم راحت تو جاده بره چپ نکنه هر وسیله ای برای استفاده استاندارد ساخته شده نه اینکه به آریسان 2تن بار بزنی بعد بگی شاسی ماشین باز شد اگه از روباه انتظار داری مثل سگ برات وفادار باشه باس بگم اشتباه کردی عزیزم شما برو همون الاغ بخر جلوش یونجه بریز یه گاری ببند پشتش بزار بار ببره

  16. با سلام احترام به همه دوستان عزیز و قابل احترام. من تقریبا همه نظر سنجی ها رو مطالعه کردم .خواهشی که از همه دوستان دارم اینه که ما باید این رو قبول بکنیم که داریم تو یه کشوری مثل ایران زندگی میکنیم .پس دیدیم که صنعت خودرو سازی ما تو این چند ساله به این صورت بوده پس توقعی بیشتر از این نداشته باشیم .پس خواهشا توی نظر سنجی ها باز هم لااقل کسانی شرکت کنند که اولا این خودرو رو تهیه کردند و در حال استفاده کردن میباشند تا کسانی که دنبال خودروی مورد نظر میباشند راحتتر بتونن تصمیم بگیرند .بله شاید از نظر خیلی ها افتضاح ،مسخره ،بیخود ،دورریختن پول ،بد قیافه و بدرد نخور باشه ولی این رو هم در نظر داشته باشیم یه ماشین وانت خوب با استاندارد بالا در حد تویوتا و نیسان و یا برندهای دیگر اروپائی رو یه بنده خدائی که وانت پیکان داشته میتونه خریداری کنه یا نه؟ مطمئنن همین وانت رو هم اگر بتونه خریداری کنه با سختی خریداری میکنه و فقط برای کارش تهیه میکنه .بله اونی که تویوتای هایلوکس بالای صد میلیونی میاد نظر میده هیچ موقع این وانت رو قبول نداره پس خواهشا.
    ۱. کسانی نظر بدهند که در حال استفاده کردن از این وسیله میباشند
    ۲.بیائیم قبول کنیم که وانت بیست و سه چهار میلیونی توی ایران فعلا با این شرایط از این بهتر نمیشه
    ۳.کسانی که ماشین برند خارجی سوارند بهتر هست که برن در مورد ماشینهای خودشون نظر بدن
    ۴.و به این امید باشیم که روزی ما هم بتونیم حتی با برندهای جهانی رقابت کنیم و بهترین ماشینها رو سوار شیم چون حق ماست
    و ۵. از همه دوستان متشکرم که رعایت میکنند موارد رو و کسی رو توی دوراهی قرار نمیدهند و در صدد راهنمائی هستند و از کلمات مناسب وپسندیده استفاده میکنند .
    و از همین جا از مدیریت سایت محترم تشکر مینمایم خدانگهدار به امید ایرانی آباد .

    1. سلام به نظر من هم اقا مهدی بهترین نظر رو دادن بعضی ها خیلی چشم بسته نظر میدن هر ماشین رو باید با هم رده خودش مقایسه کرد همهمون دوست داریم بهترین ماشین رو سوار شیم اما این رو بدونیم که اون تویوتا یا امثال اون گذشته از قیمت گرونش برای ما ایرانیها که باهاشون کاسبی میکنیم کارایی ندارن و اصلا بصرفه نیستن

  17. سلام.ما برای این خودرو ثبت نام کردیم ولی با خواندن نظر عزیزان تو دوراهی قرار گرفتیم خواهش میکنیم یکی مارو راهنمایی کنه که بخریم یا نه؟

    1. من یک هفته هست خریداری کردم.به نظرم صحبت آقا مهدی درسته،این ماشین به اندازه ای که واسش پول میدین میارزه،من قبلا هم وانت مزدا داشتم هم وانت پیکان،انصافا از هردوشون بهتره،وانت مزدا خیلی تعادلش پایینه،صندلیهاش راحت نیست،فرمان هیدرولیک نداره و مواقع دور زدن و پارک کردن خیلی دردسرداشت و وانت پیکان که نیازی به توضیح نداره…
      کابین جلو آریسان بزرگ و رانندگی باهاش خیلی راحته،فرمان هیدرولیک واسه کسی که دایما با این ماشین کار میکنه بسیار مهمه،به خاطر فاصله عرضی مناسب چرخها تعادلش سر پیچها بهتر از کارا و وانت پیکان و نیسانه،ظاهرشم که خیلی از وانتهای حدود قیمت خودش بهتره،ازقدیم گفتن هرچی پول بدی همون اندازه آش میخوری،تویوتا رو باید با هم قیمتای خودش مقایسه کرد،من که انصافا راضی هستم و به بقیه دوستان هم توصیه میکنم…

      1. سلام…واقعا گرانه…کیفیت قطعات واقعا پایینه…مشکل بعدی cngاین خودرو هست…

    2. خیلی هم خوبه من دارمش دادشم هم داره یکی دیگه میخره اونایی که دارن نظر منفی میدن اصلا تا حالا سوارشم. نشدن.

    3. من یکی از خریداران همین خودرو هستم ولی هنوزپلاک خودرو نیومده که بتونم سوارش بشم و برای شما نظر بدم ولی یه ضرب لمثل هست که میگه آنچه عیان است چه حاجت به بیان است حدود چهار ماه قبل رفتم این ماشینو بخرم بیست و دومیلیون بود العان یک ماه ونیم قبل نوشتم بیست وچهار میلیون مطمعن باش اگه ماشین خوبی نبود ارزون میشد نه اگرانتر اون موقع بیست روزه تحویل میدادند العان یک ماه ونیم طول میکشه پس نتیجه میگیریم که ماشین خوبیه

    4. داداش من دارم باهاش قاچاق میکنم هفته ای به زور یه روز استراحت میکنه خیلی ماشینه خوب و راحتی هستش از همه لحاظ گازشم مثه بنزینش راه میره ممنون از دوستانی که واقعیتو میگن

      1. داداش چی قاچاق میکنی اگه خوبه ب منم بگو بیام تو این کار

        1. درود بر شما اقا پیمان..اما سه نفر دوست بعدی که با یه مثال اقا پیمان که اسم قاچاقچی رو به شوخی اورد میخام بگم خواهشا حاشیه الکی نرین..من خودم یه خریدار هستم که اومدم از نظرات کسانی که تا الان این ماشین رو داشتن استفاده کنم..سپاس از دوستانی که واقعا کمک میکنن ما بهتر به نتیجه میرسیم..یا حق

    5. سلام

      من یکساله گرفتم ۵۰ هزار تا باهاش کار کردم هیچ ایرادی نداره خدای خیلی راضیم فقط دنده ۴ خوب جا نمیرفت اونم درست کردم که الان عالیه

  18. باسلام خدمت دوستان
    بنده حدود ۴ ماه هست اریسان دارم و۱۶ هزارتا باهاش رانندگی کردم و با اینکه تجربه نیسان ،مزدا،پیکان وانت رو داشتم
    با این امکانات
    تو این رده قیمت راحت و بهترینه
    ازش رازیم
    در ضمن هر ماشین تولید شده تو ایران یه سری ایرادات داره که باید حوصله به خرج بدی خودت حلش کنی

  19. بابا الان با شش میلیون تحویل ۱۰روزه دارن میدن چیش بده.همچیش خوبه.کفی خوب براش بندازین یه تن بار بریز توش هر جا خاستی برو.اگه برای کار سبک هم میخایش یه لا فنر ازش کم کن رینگ اسپرت بنداز روش ببین چی میشه.

  20. من الان ۵ ماهه دارمش باهاش مسافرتم رفتم بالاخره هر ماشینی یه سری محاسن و معایب خاص خودشو داره من حتی کلاجشو اتومات کردم چون پام شکسته بود و عمل کردم واسه من خیلی راحت و خوب بوده من که ازش راضیم

    1. داداش این مشکل گاز شو نمیدون چه جور حل کنم من هم نزدیک یک هفته ست خریدم خدایی راضی هستم فقط مشکل گاز داره اگه میدونی راهنمایی کن

      1. ببر یه جای خوب بده براش یه ری مپ بزنن همه چی ش درست میشه عین پرشیا میشه شتاب و سرعتش

  21. دوست عزیزی که میگین دیر میره رو گاز لطفا تو زمستون فن پشت رادیاتتو باز کن زودتر گرم میشه در نتیجه زودتر رو گاز میره و تو تابستون ببندش حتی من رینگ ۵ پر سمندی ایران خودرو و دوربین دنده عقب و کلاج برقی هم روش نصب کردم الان یه ماشین باری همگام با علم روز سوار میشم دیگه چی ازین بهتر میخاین من ده ساله وانت سوارم تا حالا انقد راحت تو جاده راحت نبودم واقعا ماشین خوبیه به نظر من بخرین عالیه

    1. من شش ماه خریدم همیشه با گاز رانندگی میکنم حتی توی سرما…یک قلق داره..الکی فن رو دست نزنین..علاوه بر اینکه دیر نمیره بلکه استارتش با گازه..کافیه بمن زنگ بزنی بهت بگم چیکار کنی موقع استارت زدن..من شش ماهه بنزین مصرف نکردم
      09016711296
      لطفا قبل از اینکه ماشینت رو دستکاری کنی برای درست شدن گاز بمن زنگ بزن تا استفاده 24 ساعت از گاز رو یادت بدم

    2. سلام عزیز ادرس اونجایی که روش دوربین گذاشتی و کلاچ رو برقی کردی میوی منم نصب کنم اینم شماره من 09117874151

  22. برای کسانی که مشکل گاز دارند:
    من تحقیق کردم و امتحان کردم
    ببینین سر صبح روشن میکنین 10 دقیقه گرم شه بعد کاری که میگم کنین میره گاز:
    موتور خاموش کنین..مجددا سویچ رو باز کنین .وقتی سویچ باز میکنین دست روی گاز باشه کلید گاز فشار داده باشه..وقتی شویچ باز میکنین کمی صبر کنین و دستتون روی گاز باشه.چراغ کیسه هوا کهچشمکش قطع شد چراغ گاز روشن میشه..وقتی روشن شد دست از دکمه گاز بردارین و استارت کنین .ماشین روی گاز میمونه..پایه گاز با گاز استارت میخوره لینکارو کنین
    و اما مواقع دیگه که خودرو رو خاموش کردین ولی گرمه .. ماشین خاموش.دست روی کلید گاز.سویچ باز..چرا غ کیسه هوا خاموش ه سی ان جی روشن میشه..دست از کلید بردارید و استارت بزنید
    هرکس کمک بیشتری میخاد تماس بگیره
    09016711296

  23. دوستان عزیز کسایی که ایراد میگیرن کسایی هستن که با دوچرخه ایندر اوندر میرن..وقتی بهشون میگی سمند چطوره..میگن اشغاله ایراتیه دیگه!!وقتی میگی اریسان بایدم بگن بده..
    کسایی که میخان بخرن بخرن فقط در مدت گارانتی ایرادات احتمالی از قبیل روغن دادن کاسه نمد دیفرانسیل که شایع هست رو برطرف کنن
    اگرم میخاین عالی شه ی دیفرانسیل تویوتایی میخرین 350 میندازین روش ریگه ماشینتون میشه عالی..
    تا 900 کیلو بار میخای بزنی بخر شک نکن.لاستیکای بهتری بنداز

    1. مهدی اهواز
      والا اینقدر بخر نخر شده ک ادم نمیدونه چیکار کنه من ک هرچی دیدم بد نبوده البته فقط میترسم بازم مثل پیکان زوزه دف داشته باشه لطفا اگر هرکی داره بگه ک بازم زوزه باید بشنویم..ظمنا اگر واقعا ازش اطلاع دارین بگین خواهشا تنها منبع اطلاعاتی ما همین جاست ..موفق باشید

    2. اره همه سوار دوچرخه میشن فقط شما پول اشغال اریسان رو داری

    3. سلام،ی هفته ست خریدم ،سرسیلندر روغن میده خیلی دلمو زده،تازه میخواستم کار رو باهاش شروع کنم،روی بنزین هم کلا میخوابه گاز نمیخوره بعد یدفعه گاز میخوره
      از لحاظ راحتی فرمون ترمز فضای کابین … خوبه

      1. بخاطر سنسور اکسیژن هست ک وقتی روشن میکنی گاز نمیخوره
        یکم ک اگزوز ماشین گرم بشه گاز خورش خوب میشه

  24. با سلام دوستان اگه میشه کسایی که این ماشینو دارن واقعییتو بگن با این حرفا من رو دو دل کردین

  25. من تقریبا از مهر 94 ، وانت پیکانم را فروختم ، آریسان خریدم.
    کابینش برا من که پیکان سوار بودم در حد هایلوکسه ، جدا راحته. اما زاپاس پشت صندلی شاگرد گذاشتن که راحتی همراه را کم میکنه.
    ایمنی ، سرعت ، تعادل به خصوص سر پیچ خیلی خوبه
    اما مشکلش تنظیمات کارخونه ای برای تغییر سیستم سوخت رسانی از بنزین به گازه ، که روی یک دمای معین کار میکنه و تو فصل سرما بازی در میاره

    1. من شش ماه خریدم همیشه با گاز رانندگی میکنم حتی توی سرما…یک قلق داره..الکی فن رو دست نزنین..علاوه بر اینکه دیر نمیره بلکه استارتش با گازه..کافیه بمن زنگ بزنی بهت بگم چیکار کنی موقع استارت زدن..من شش ماهه بنزین مصرف نکردم
      09016711296
      لطفا قبل از اینکه ماشینت رو دستکاری کنی برای درست شدن گاز بمن زنگ بزن تا استفاده 24 ساعت از گاز رو یادت بدم

  26. سلام.من 5ماهه یکیشون رو گرفتم تا حالا یه بار کاپوتشو بالا ندادم بنظر من خیلی عالیه.موتور گیربکس دیفرانسیل و چرخ همگی پیکانه که خرجش کمه.اگه بخان با موتور پژو مقایسه کنید خرجش خیلی کمه.سواریشم عالیه دنده 5هم اضاف کردن که از دور زیاد موتور جلوگیری میکنه و170تارو بدون هیچ فشاری بدون بار میره .من پیشنهاد میکنم که بخریدش.

    1. be. nazare. man. arisan. az. saipa. behtare. shak. nakonid. bekharid. harki. zarar. kard. zarareso. midam. chon. khodai. masine. alie. vali. gimate. nagdes. mosakhas. nist yeki. mige24milion. ye. ki. dige. migan22milion. age. kasi. midone. behem. bege. somre. midam09185160924

    2. با سلام
      خدمت عزیزان سلام عرص کنم خدمتتون من تا الان سه بار وانت پیکان داشتم بیشتر کارمن با وانته اون عزیزی که برا خرید این ماشین دو دله عرض کنم که هیچ شکی نکن و يهدونهاريسان و بخر . چون نسبت به وانت پیکان ووانت مزدا و وانت نیسان هم بهتره هم امکاناتش جالبه .وانت نیسان یه قفل مرکزی نداره . وانت پیکان یه ساعت یه چراغ داخل کابین یا همون قفل مرکزی نداره و اصلا هیچکدوم از وانتاشون امکاناتی ندارن بنظرم نسبت به وانتاي تو بازار از همشون سره. با تشکر

  27. سلام خدمت دوستان عزیز و سروران ارجمند
    بنده بعد از مدتها میخواستم یه ماشین واسه خودم بخرم به زحمت یه پولی کنار گذاشتم تا دیروز که سری به سایت ایران خودرو زدم اونجا دیدم اریسانو شرایطی میدن تصمیم گرفتم یدونشو بخرم ولی وقتی نظرات دوستانو اینجا خوندم دودل شدم ولی وقتی صحتهای امثال اقا مهدی رو خوندم تصمیم قطع یشد اگه خدا خواست یدونشو بخرم. از نمایندگیها هم سوال کردم اونا هم یه چیزی گفتن پس عزیزان به قول اون دوستمون هرکی هر چقدر پول بده همون قد آش میخوره درسته کسی با شش میلیون پول پیش نمیتونه هایلوکس که سهل نیسان 24 سوار شه یا وانت مزدا!!!! اگه کسی بازهم تجربه زیادتری از این ماشین داره بگه تا همه افراد مثل من استفاده کنن با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

  28. سلام من یه دونه ثبت نام کردم هنوز ندادن اما هر کس سوارش بود پرسیدم راضی بودن فقط مشکل گازش هست که دیر میره رو گاز اونم میگن یه فنشو کم کنیم درست میشه هر چی خدا بخواد دوست عزیز بخر حالشو ببر ایرادکوچکی هم که داره درست میشه نگران نباش

  29. سلام من یه دونه ثبت نام کردم هنوز ندادن اما هر کس سوارش بود پرسیدم راضی بودن فقط مشکل گازش هست که دیر میره رو گاز اونم میگن یه فنشو کم کنیم درست میشه هر چی خدا بخواد دوست عزیز بخر حالشو ببر ایرادکوچکی هم که داره درست میشه نگران نباش

    1. من شش ماه خریدم همیشه با گاز رانندگی میکنم حتی توی سرما…یک قلق داره..الکی فن رو دست نزنین..علاوه بر اینکه دیر نمیره بلکه استارتش با گازه..کافیه بمن زنگ بزنی بهت بگم چیکار کنی موقع استارت زدن..من شش ماهه بنزین مصرف نکردم
      09016711296
      لطفا قبل از اینکه ماشینت رو دستکاری کنی برای درست شدن گاز بمن زنگ بزن تا استفاده 24 ساعت از گاز رو یادت بدم

  30. سلام.من كارم بار فروشي هست.پيكان داشتم وقتي يه تن بارش ميكردم نزديك بود پرش كنه.ولي اريسان چون شاسي از كابين جداست به راحتي يه تن رو بلند ميكنه.من خودم يه تن انداختم توش اخ نگفت مسير دوري هم باهاش رفتم.تازه ميتوني يه فنر ديگه اضافش كني كه قويتر بشه اون موقه تا يكو دويست هم ميكشه.داشبردش عاليه درضمن سلامتي مهمتر از هر چيزيه.كيسه هواش پيكانو مي ارزه.لااقل اگر با اين ماشين خداي ناكرده خداي ناكرده زبونم لال تصادف كردي يه اميدي به زنده بودنت هست.مثل پيكان در جا لهت نميكنه.پس پول بيشتر ايمني بيشتر.شيكه.جاداره.كولرش عالي روشن كني ناموسن يخ ميزني.خخخخ بخريد حال كنيد.راستي اينو يادم رفت بگم.مهمتر از هر چيزي اينه كه با اين ماشين حتي ميتوني مخ بزني|:

    1. اىران خودرو ساىپا خاىن به ملت هستند خجالتم نمىکشن تومحصولاتشون قران مىزارن.قران رو با ماشىن هاىى مانند بنز ىا بى ام وگزاشت برو با چاخان

  31. راستي يه چيز ديگه.ناموسن ادم بره تو گيوه ننش قايم بشه ولي گيوه اي مثل پراد وانت سوار نشه.من واقعا واسه مسيولين سايپا متاسفم كه كشش مغزشون در حد پرايد وانت بود.نميدونم چرا احساس ميكنم امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند.خوب معلومه چون پرايد وانت ما كل هيكلشو جمع كني ميتوني راحت بزاريش روي صندلي شاگرد يه وانت شورولت جابشه.ما توانستيم

  32. سلام ، هم وطن گرامی ما ایرانی ها ازقدیم نابغه بودیم و هستیم ولی متأسفانه دست هایی در کارند که نمی گذارند اهل فن و نخبه ها ایران عزیز ، خود را نشان دهند …خودرو سازی و خیلی جاهای دیگر ، دراصل مشکل مدیریت دارند اگر مدیریت درایران اصلاح شود و ما ملت ایران دلسوز اقتصاد و آینده کشور عزیزمان باشیم به طور جد و از جان دل برای رشد و شکوفایی کشور تلاش میکنم نه به دنبال مدرک گرفتن از فلان دانشگاه بروم و نه مدرک بگیرم ومنتظر فرشته ها باشم تا از طرف خداوند دعوت نامه ارسال نمایند …هم وطن گرامی اگر کشور ژاپن اقتصاد اول جهان شده به خاطر ملت کوشا یی که دارد همراه با یاد گیری علم روز تلاش فراوان دارند و دنبال زیر میزی و کلاه سر مردم گذاشتند نیستند انشالله روزی برسد ملت ایران که شایسته بهترین هاست به تمام آرزوهایشان برسند انشالله ….نظر حقیر در خصوص خودرو آیسان بسیار مثبت بوده با این توضیح که سازنده های محترم خودرو بایستی تلاش نمایند کیفیت خودرو بهتر ازاین شود و نواقص و معایب بر طرف گردد اگرتوانستیم ما انسانها ( ملت ایران …) ایراد خود را برطرف نماییم آن وقت می توان گفت موفق شدیم غولهای اقتصاد جهان را شکست دهیم .

  33. من شش ماه خریدم همیشه با گاز رانندگی میکنم حتی توی سرما…یک قلق داره..الکی فن رو دست نزنین..علاوه بر اینکه دیر نمیره بلکه استارتش با گازه..کافیه بمن زنگ بزنی بهت بگم چیکار کنی موقع استارت زدن..من شش ماهه بنزین مصرف نکردم
    09016711296
    لطفا قبل از اینکه ماشینت رو دستکاری کنی برای درست شدن گاز بمن زنگ بزن تا استفاده 24 ساعت از گاز رو یادت بدم

    1. دوست عزیز دلایل نا رضایتتیون رو به طور کامل شرح بدید که سایر عزیزانی که قصد خرید دارند، سر در گم نشن! گاهی اوقات ایرادات و مشکلات به راحتی قابل حله

      1. سلام من می خوام اریسان بگیرم اما میگند که شاسیش ضعیفه میشکنه موندم چیکار کنم

  34. سلام . دوستان من وانت پیکان مدل93 دارم …فقط برای سوای استفاده کردم .اگه خریدار هستید زنگ بزنید…ماشین بدون رنگ وزربه میباشد…09103339358

  35. با سلام. دوستانی که میخوان این ماشین خریداری کنن دو دل هستن بدونن تو وانت ها این بهترین انتخاب هست خودم الان دو ماهه دارمش .اول از همه آینو بگم که هیچ ماشینی که ایران خودرو میزنه بی عیب نیست حتی اون 206 40 ملیونیش هم یه سری مشکلات داره. یه سری معایب مزایا داره که به دوستانی که قست خریداری دارن میگم
    مزایا : ماشین نرمی هست مثل سواری هست. فرمون نرم. ترمز عالی جادار بودن فضای کابین و بار. سر پیچ ها عالی هست مثل پیکان سر پیچ حس این گه الان چپ میکنی نداره. دوتا ایربک داره که ایمن هست. کولرش واقعا عالی.و صندلی ها قابل تنظیم هستن .
    معای:. مصرف سوختش واقعا بالا هست داخل شهر بدون گوار شیرین صدی 17 اینا میسوزنه حالا اگه کولر هم بگیری که دیگه هیچی. جای زاپاس پشت صندلی شاگرد هست و نشستن سخت میکنه میشه مثل پیکان وانت میشه. دف ماشین مراقب نباشی به صدا میفته این مدل دف بالا 40000 کار کرد خود به خود به صدا میفته مشکل دیر رو گاز رفتش هم با ابدیت ECU بر طرف میشه

    1. سلام
      معایبش
      ب دلیل کوچک بودن ورودی هوا ب داخل رادیاتو از روی سپر خیلی زود گرم میکنه، شتابش ضعیف،بدنه خیلی سنگین،سر گردنه کم میاره،جلوبندیش خیلی ضعیف طوری ک با 10هزارتا کارکرد تق تق میکنه،صدای پروانه ها و موتورش زیاده از خود آردی سواری ها هم بیشتره چ برسه ب پژو پراید و…
      مزایاش
      کولر،راحتی صندلی،جفت ایر بک،فرمان هیدرولیک،ABS،و در آخر پنج دنده بودن
      پیشنهاد
      اگ اینه های بغل برقی بشن بهتره ،دو کابین بودن خوبه اگ قشنگ درستش کنن،

  36. من کارم بار کشی نیس ولی وانت داشتم قبلا الان اگه ایران خودرو بخا د دو کابینشو بزنه حتما می رم می خرم و کسایی که دوس ندارن من بهشون وانت هایی مثل فورد و شورلت 2016 پیشنهاد می کنم!!!!!

  37. به نظرم اگر قصد مقایسه و بیان مزایا و معایب بخواد بشه بهتره که علمی صحبت بشه .
    بلاخره ما ایرانی هستیم و لیاقت ما این نیست که جنس درجه یک رو استفاده نکنیم
    وانت ماشینیه که برای حمل بار استفاده میشه پس سدان نیست و مشخصاتش باید تفاوت داشته باشه . از جمله موتور حداقل 150 اسب بخاری ، گیربکس چهار چرخ متحرک و طراحی خاص شاسی و طراحی خاص پوسته ، کمک های مخصوص جاده های نا هوار . شاید بعضیا بگن خوب در برابر 24 میلیون چی میخوای دیگه . اما این پول ( حدود 7000 دلار ) دربرابر فروش های خارج از کشور پول کمی نیست .
    مورد بعد ایمنیه : دو عدد کیسه هوا تامین کننده تمام ایمنی نیست . اگر این جور نبود اتحادیه اروپا انقدر قوانین سختگیرانه و آزمایش های پیچیده برای ایمنی خودرو ها تعیین نمیگرد . قطعا دیگه طراحی بدنه پژو 405 که متعلق به 30 سال قبله برای الان کارا نیست .
    بهتره سر خودمون رو گول نمالیم و نگیم اینجا ایرانه دیگه باید همین طور باشه .
    مورد احمقانه دیگه ای که جدیدا خودرو ساز های ایرانی در پیش گرفتن قرار دادن کپسول گاز در ماشینه ( اون هم در وانت که احتیاج به قدرت بیشتری داره ) . البته خود کپسول وزن زیادی داره و باعث افرایش سوخت چه بنزین چه گاز میشه .
    در شرایطی که همه جای دنیا برای وانت یا از سوخت دیزل یا ترکیبی بنزین – برق استفاده میکنن ، گاز چه معنیی میده ؟ که چی ؟
    فقط کافیه یه تحقیق خیلی کوچیک درباره وانت های آمریکایی یا حتی ژاپنی و کره ای جدید بکنید . تا متوجه حرف من بشید .
    مورد بعد زیبایی و طراحیه که دیگه حرفی براش نمیمونه و نمره صفر داره . واقعا خیلی رو میخواد که یه بدنه رو برای سالیان متمادی به عنوان ماشین های مختلف به مردم غالب کنند
    من فقط اسم این رو سواستفاده از ندانستن مردم و درآمد غیر مشروع و خیانت میزارم

  38. قيمتش خيلى كرونهبيكان وانت يازده ميليون بود بعد شدجهارده ميليون حالا اريسان رودارن بيست وبنج مليون ميفروشن به ملت بدبخت

  39. نظر…سلام اقا من واقعا گیج شدم میخام یدونه کارکرده از دیوار بخرم چکار کنم

  40. سلام من میخوام بخرم
    از لحاظ قیمت خرید
    قیمت قطعات
    مخصوصا راحتی
    و خرابیش
    چطور ماشینیه؟

  41. آقا سلام
    دمه همه گرم
    من قصد دارم بخرم یکیشو
    اگه کسی داره لطفا راهنمایی کنه و بگه قبلش چه ماشینی داشته
    از لحاظ راحتی،مصرف بنزین و گاز،قیمت قطعات و ….
    اصلا بصرفه هست بخرم؟

  42. ماشین خیلی خوبیه من واسه جابجای بار ازش استفاده میکنم خیلی عالیه بهتر از پیکان باره

  43. ماشین خوبیه من واسه جابجای ازش استفاده میکنم بهتر از پیکان وانته

  44. باسلام خدمت دوستان من میخوام ثبت نام کنم اگه میشه کسانی که این وانتو گرفتن اکه راضی هستند توضیح بدأ

  45. ما همون پیکان وانت رو میخواهیم.قیمت واقعی این 18 تومن باید باشه

  46. اخه موتور پيكانو ميندازن رو بدنه پزو ادم بايد منطقي باشه ميشه مث RDوROA ماشين هنه هميشه زور ميزنه

  47. عزیزان من خریدم توشهر خودم آمل اولین نفر بودم
    معایب
    1.جای بد لاستیک زاپاس پشت صندلی شاگرد
    2.تو زمستون دیر رو گاز میره که من فن موتور رو برداشتم خوب شده
    3.ضعف در کاسه نمدها روغن میدن
    محاسن
    1.رانندگی لذت بخش
    2ِ.داخل کابین شیک هستش
    3.سرعت خوب
    4ِ.کولرش از عالی هم عالیتره
    5.هزینه بسیار پایین
    6.سیستم صوتی قابل قبول
    7.تعادل خوب سر پیچها
    من قبلا وانت مزدا 2000 داشتم خیلی ازش بهتره رانندگی باهاش اطمینان بخشه وخسته نمیکنه اگر گرفتین لامپ چراغهای جلو و شمع هایش رو عوض کنین

  48. دوستان اریسان شما با یه کپسول گاز چند کیلومتر خیرین باهاش؟؟

  49. سلام ماشینی در کل خوبه هر کی میگه ماشین خوبی نیست حتما نداره از بچه های ما اینم زیاده فقط یکی دو تا ایراد داره یکی گیربکس دومی هم گیربکس در کل ماشین زیاد بدی نیست من یدونه دارم دو سه تا ایراد داشت دادم نمایندگی حلش کرد من با گاز حدود 160 تا راه میرم به گازهم خیلی دیر میرفت دادم نمایندگی یه برنامه زد الان خیلی زود میره CNG
    از لحاظ سواری نسبت به وانت قبلی خیله خوبه من از همه لحاظ به وانت قبلی خیلی خوبه بار زدم

  50. منظورتون 160 کيلومتر مسافت را طي کرديد با يک بار گاز زدن؟ اگه ميخواي طول عمر موتور بيشتر بشه روغن مخصوص اريسان بريزيد SAE 10W_40
    دقت کنيد که روغن موتور روا با اريسان فرق ميکنه

  51. درود سري جديد اريسان را ميگن معايبش را برطرف کردن درسته؟

  52. ایران خودرو بعداز35سال بلعخره توانست بگه مامیتوانیم من دوماه هست اریسان خریدم قبل از این سمند داشتم اریسان اشغالترین ماشینی هست که سوار شدم نه راه میره صدایی موتور گیربکس دیفر داخل کابین ادمو روانی میکنه هرکی بخره پولشو مسله من دور ریخته خریدفروشم نداره یعنی مسله جنازه میمانه دستت اشتباه بزرگی کردم غول قیافشو خوردم

  53. من میخوام بگیرم ولی با این نظرات دو دل شدم به نظرتون همون پیکان وانت مدل 93 بخرم ؟درضمن من برای جاده خاکی میخوام یعنی تقریبا 10الی 15 کیلومتر خاکی هروز صبح وظهر باید همش برم بیام کسانی که پیکان وانت داشتن یا اریسان داشتند میخوام که راهنمایی کنندممنون

  54. داداش اگه ميخواي تو ماشين راحت باشي و کمر درد نگيري و تابستون گرما نخوري اريسان بگير

  55. خریدن وانت آریسان اشتباهه،چون فقط ظاهر داره ،اگه دوباره ایران خودرو پیکان وانت تولید کنه خیلی بهتره ,این ماشین با این قیمت و مشخصات و … به درد حمل بار نمیخوره وانت پیکان دیگه جا افتاده،کلا ایران خودرو اگه پیکان تولید کنه (همراه با لوازم باشه) تمام قدیمیا که الان ماشین دستشونه میفروشن پیکان میخرن,و هرکی وانت اریسان داره میفروشه وانت پیکان صفر میخره

  56. سامالیک. .ماشینه. خشیه. یتاش داشتم.سرعته180ک میرسید.از وسط جدا میشد.میشد تک سرنشین ِمیگیگ نِامتحانوش ِض لل. نداره.بخریگ ِروحودون. شاد

  57. تمام قطعاتش چینیه داشتم از حیاط برون می اومدم دیگه راه نرفت بردم نمایندگی گفتن دنده درست جا نزدی گیربکس از کارانتی خارج شده بردم میکانیکی میگن قطعاتش گیر نمییاد دوستان اگه کسی چاره ای داره کمک کنه

  58. من چند ماه دیگه میخوام بخرم امابااین حرفادودل شدم حالا موندم چی کارکنم

  59. شما داداش ميتوني بودجه اش داري تويوتا بخر يک عمر کار ميکنه. ولي اگه نداري مثل من که ندارم دل دل نکن .چون اينجا ايران است من 20 روز پيش ثبت نام کردم با 7 تومن و 8 قست 3تومني حالا شده 8.5 با همون قستا.

  60. سلام، من چند سال پیش مزدا1600 داشتم سرسیلندرش ضعیف بود امکانات رفاهی هم صفر در حد یه بخاری که همیشه مشکل داشت! ولی با توجه به قیمتش نسبتا وانت جادار، نرم، کم اصطحکاک کم مصرف و بارکشی بود، مزدا2000 خودم نداشتم ولی دوستان که دارن از مصرف و اصطحلاک هزینه هایه بالایه نگهداریش مینالد، قدرت و شتابش عالیه و موتور ژاپنیه ولی به اندازه 1600 حمال نیست سر پیچ هم اصلا نباید باهاش شوخی کرد! در کل اگه شتابب تو مسیر مستقیم رو در نظر نگیری 40 ملیون پول میدی نه سواری سواری نه باری!!
    در مورد سالار نیسون که اصلا حرفی توش نیست سالاره! جایگزینی واسش تو جاده هایه ایران نداریم، ولی با توجه به هزینه هایه بالایه نگهداری واسه کسی خوبه باهاش کار میکنه.(شرمنده بچه محلا و سالار هم هستیم)
    و اما پیکان وانت یار با وفایه خودم که هنوزم دارمش کم اصطحلاک کم مصرف کم هزینه با توجه به وزنش و قیمتش حمال خوبیه انصافا، بخصوص اگه یه فنر120 اضافه کنیم بهتر هم میشه، اما کابین راننده (علیرغم بریدن پایه صندلی) کوچک و در مسافت هایه طولانی زجراور، فرمون خشک و تو شیکمته سرت هم تو شیشه هستش! ایمنی صفر، حداقل راحتی صفر، امکانات صفر هندلینگ هم که بخصوص تو جاده هایه کوهستانی معتادین به آدرنالین رو اوردوز میکنه ولی با تموم این تفاسیر راضیم ازش چند برابر پولی بالاش دادم در اوردم.
    و اما عزیز نو رسیده آردی.سان (شتر گاو پلنگ) تعریف و تخریب ازش زیاد شنیدم ولی از اونجا که با توجه به مشکل کمرم دیگه آبم با پیکان وانت تو یه جوب نمیره واسه مزدا2000 هم به نظرم 40تومن پول زوره (تازه پولشم ندارم!) وانت کارا هم که تحقییر حساب میشه (مثل نگاه تحقییر امیز 405سوارا به اردی سوارا)، نیسان هم واسه کارم سنگینه، تنها گزینه ابرومند موجود حضرت اریسانه که امروز رفتم ثبت نام کردم 11.5 ملیون ناقابل کارت کشیدم 105 هزار تومن هم هزینه دفتر خونه و ثبت امضا و شش تا چک ناقابل…
    تا 45 روز دیگه تحویل میدن ببینم چه اشی از اب در میاد میام میگم بهتون.

  61. سلام از کسانی که تازه ماشین گرفتن خواهش مندیم نظرات خود را بزارند تا ببینیم مشکلات خودرو را رفع کرندن یانه

    1. راضی هستم سواریش خوبه کولرش خوبه کلا ماشینه خوبیه یک هفته ست خریدم فقط مشکل گاز داره بارشم زدم خیلی خوبه مثل نیسان خشک نیست

  62. من میخوام وانت آریسان مزایده ای بخرم به نظر د
    وستان خوبه یا نا اگر کسی خریده و اطلاعات داره راهنمایی کنه

  63. سلام-هرکس قصد خرید داره فقط از کسی سوال کنید که آریسان داره نه اونایی که فقط اسمشو شنیدن و قیافشواز دور دیدن-من پژو88 در حد خشک داشتم ویک آریسان باور کنید از پژو خوش نشین تره-فقط یه دور با آریسان بزنیدبعد حتما میخرید.
    10 ماه که آریسان دارم خدایش ازش راضیم.

  64. این همه نظر در مورد مزایا و معایب آریسان گذاشتن اونوقت آخرسری یکی سرشو بلند میکنه میگه میخوام بخرم لطفا راهنمائی کنید خوبه … بده … بخرم …. نخرم ….

  65. مشکل خیلی از ماها اینکه بیش از حد تو توهم سیر میکنیم . مردمانه حساب الان یک موتور پالس یا آپاچی قیمتش هشتو نیم میلیونه تازه با بیمش در میاد 9 تومن اونوقت با این شرایط قیمتها یک چهارچرخ میدن 24 تومن . با کولر و بخاری و ضبط و . . . تازه اگه تصادف بکنی یک کیسه به نامه ایربک جلو رو آدم ظاهر میشه برای نمردن یک مقداری به آدم کمک میکنه ولی او موتوره اگه باهاش تصادف اونجوری کنی مستقیم راهنماییتون میکنه بهشته زهرا . یکم از شرایط درک داشته باشیم . برایه کسی که واسه روال کردنه کارش اینو میخره کلی هم عالیه .حالا دیر بره رو گاز شاید بنده خدا خستس دیگه . البته اگه رو 24 میلیون 100 میلون دیگه بزارین میتونیم یک وانت بهتر بخریم . چشم انداز 1495 . گود بای

  66. سلام دوستان وانت خیلی خوبیه کسانی که سوار نشدن لطفا نظر منفی ندید تا ۱تن بار راحت میبره

  67. به اندازه پولت تصمیم بگیر …. ضمنا دوره پیکان گذشت و خدابیامرز شد … چه بخوای چه نخوای ….. نتیجه به همین دو سه مدل که هست با توجه به نوع کارت تصمیم بگیر قال قضیه رو بکن

  68. شده مثل ال 90 اول که اومد همه گفتن اه این چیه شبیه تانکه . اتاقش زشته سرش کجه دمش کوتاهه یک مدت که گذشت همه دیدیم تو رنج ماشینایه زیره 50 تومن از همه بهتره و دیگه نمیشه خریدش از بس قیمت زد بالا حالا دوستان این آریسانم همینطور خواهد شد ببینید به مرور هم کیفیتشو از دستشون در میره میبرن بالا هم قیمتشو . اونوقت میگیم چقدر خوبه . . .

  69. سلام ماشین خوبیه تازه تحویل گرفتم باهاش مسافرتم رفتم از وانت معمولی خیلی سره.کولرشم خوبه ففط زاپاسش یکم بد جاست ک اونم عقب ماشین میتونی براش ی جای خوب درست کنی براش دوربینم گذاشتم خیلی عالی.فرمونش هم خیلی خوبه دوستا من صبح روشنش میکنم تاده پانزده ثانیه بعد ب شرط اینکه پدال گازو رو فشار ندی خودش میره رو گاز.تعادلشم خیلی خوبه از وانت خیلی بهتره شتابشم بالاست منکه راضیم …

  70. سلام من چهار ماه خريدم واقعا وانتي خوبيه از پيكان بهتره هم هزينه نگهداريش خوبه هم سوختش يكم ايراد داره ولي چاره ي نيست از پيكان خيلي بهتره .فقط من موندم اين وانت آريساناي بدون گارانتي چيه ريختن تو بازار كه قيمتش ٢١ همه جاهم هست!!!

  71. از اينکه ايرانخودرو اشغاله شکي نيست. ولي اريسان ماشين بدي نيست نسبت پولش

  72. سلام
    اینکه میگن شاسی نداره چیه؟
    اونایی که دارند جواب بدن
    یاحق

    1. شاسی داره ولی مثل مزدا یا نیسان اطاق کامل از شاسی جدا نمیشه

  73. قسمت بار روي شاسي قرار دادن و از روي شاسي ميتوني بازش کنيد

  74. لاستیک بزرگتر روش نمیزارن چون موتور پیکانه و کشش لاستیک بزرگترو نداره

  75. دم دوستای گلم گرم . مخصوصا کسایی که پیشنهادهای قشنگ دادن واسه بهتر کردن ماشین …. از آقا حامدم ممنونم که 11.5 داده ثبت نام کرده …بیا بگو چه کردی !
    اما من !!!!!!!!!!
    بدون هیچ اطلاع قبلی رفتم ثبت نام کردم .!
    خدا بخیر کنه .

  76. یا حضرت عباس….برو بگیر انقده نیا بگو بخرم یا نخرم…امشب عاشق میشی ؛ فردا پشیمون و یه صدتا دویستا پیاده میشی؛کاری هم نمیتونی بکنی؛فوق بالاش میخری راضی نبودی میزاری رو دیوار یه دو سه تومن ضررشو میدی و میفروشی؛ماشالا همه ام شدند دلال ماشین…میخرند…میخرند
    نگران نباش

  77. سلام
    نظر شخصی منه’من پیمانکارم هم وانت پیکان دارم هم وانت آریسان’هردوشونم صفر گرفتم’خداشاهده یک تن و پانصد کیلو بار به وانت پیکان زدم ماشین آخ نگفت اما برای اثبات حرم مردم همون بارو موقع برگشت رو آریسانم زدم اتاقم کمپرس شد از وسط دونیم شد خدارحم کرد کپسول گاز چشمو درنیاورد منفجرنشد’این تازگیام گیربکسش خورد شد’نمیخوام بگم کدوم بده کدوم خوبه بهرحال هردوشو دارم اما آریسان جوابم کرد’اما وانت پیکان جام نذاشت’تصمیم باخودتونه”درضمن قیمت جدید وانت پیکان بدلیل عدم تولید در نمایندگی بیش از ۱۹میلیون تومان میباشد”

    1. دوست عزیز تو دفترچه این ماشین نوشته تا 800 کیلو شما باید رعایت کنی وگرنه ما وانت فورد هم بگیریم وقتی گفته های کارخانه رعایت نکنیم به مشکل میخوریم این وانت که خودم دارم اصلا با پیکان وانت قابل مقایسه نیست خیلی بهتره من پیکان وانت هم داشتم شما وقتی همون پیکان وانت هم اینطوری بار بزنی الان نه وای یه سال بعد خودش نشون میده

  78. یه سری ازدوستان که حتی این ماشین از نزدیک ندیدن میا میگن خیلی بده خیلی افتضاح هست. باید یاد آوری کنم که ما تو ایرانیم ماشین های خوب ما که پارس 206 405 هستن هم ماشین های 20 سال پیش کشور های اروپای هستن و ایران خودرو هم اونا رو بسیار بی کیف میزنه همه از دم مشکل های دارن که باید با حوصله خودمون رفع کنیم آریسان با وانت تویوتا فورد مقایسه کنیم آره خیلی بده ولی اگه با وانت های داخلی تو رنج قیمتش توی ایران مقایسه بشه وانت خوبی هست

  79. سلام دوستان
    من جزء اولین کسایی هستم که آریسان را ثبت نام کردم و الان بیش از یک سال که این ماشین را دارم و میخوام چیزایی را بگم که شاید به درد خیلی از کسایی که این ماشین را دارن یا کسایی که قصد خریدش را دارن بخوره .
    این ماشین تا 3 ماه اول از نظر من خیلی عالی بود و کاملا به پولی که داده بودی می ارزید ولی بعد از سه ماه بلایی به سر من آورده که حالم از هر چی ماشین ایرانی و ایران خودروییٍ به هم میخوره . از جلو بندی آشغالش گرفته که تا این لحظه هنوز نتونستم درستش کنم تا گیربکسش که با بریدن پیچ اتصال دسته دنده به ماهکیش نزدیک بود منو بکشه ، روغن ریزی و نشتی گیبکس و دفرانسیلش ، کفشک ترمز چینیش که فقط بعد از پانزده هزارتا مجبور شدم تعویضش کنم و متوجه نشتی روغن به کاسه چرخ شدم و نهایتا وادارم کرد تا بلبرینگ چرخ و کاسه نمد هاشرو عوض کنم، جفت کمک فنرهای جلو که تعویض شون کردم و حالا نوبت کمک های عقب شده و اضافه کنید به این ها سر و صدا های اعصاب خورد کنی که روزها و هفته ها باید وقت بذاری تا پیداش کنی تو گرمای این چند روزه اخیر هم مجبور شدم منبع کاتالیزور ماشینو از زیر پا که واقعان در کمال حماقت طراح بی شعور در این محل نصب شده بود بردارم . این ماشین تنها نکته مثبتی که داره موتورشه که شکر خدا تا حالا بهش دست نزدم و چراغ های جلوش که خیلی نور عالیی داره(البته برای من خوبه ونه ماشین روبرو) . درست تا حالا گارانتی داشته ولی باور کنید تو این یک ساله این ماشین منو اندازه 10 سال پیرم کرده و واقعان پدرمو در آورده . یه صحبتی هم دارم با اونایی که این ماشینو به خاطر کولرش میخوان بخرن ،اونم اینه که آقا این ماشین تو روزای گرمی که نیاز به کولر دارین خودش داغ نکنه کلاتونو باید بندازین آسمون خنک کردن شما پیشکشش.
    یه صحبتی هم دارم با عزیزای مهندسین و مدیرای ایرا خودرو و البته سایپا که خیلی توفیقی با هم ندارن….. خدا لعنتتو کنه بی شرف های بی وجدان که روزگار ما مردم بدبختو سیاه تر کردین . با چه بد بختی این مردم ریال به ریال میزارن رو هم تا ازش استفاده ببرن بعد مجبورن بریزن تو خیک لجن دون شما که هیچ وقت سیر مونی نداره تا این آشغال هارو بدید دستشون … خدا لعنتتون کنه

    1. نمیدونم چرا بعد از یکسال استفاده من این مشکلات رو نداشتم . !!!!

  80. سلام من ازهرکی داشته پرسیدم راضی بودن خودم بیست روزه ثبت نام کردم ماشین خوبیه.

  81. دوستان تو تاریخ بگردی کلاه بردار تر از این خودرو سازان ایرانی نمیتونی هیجای دنیا پیدا کنی؛ سال ۹۳ یه دعوا زرگری راه انداختند و تا اومد عید شه خط تولید وانت پیکان را متوقف کردند تا این آریسان مسخره ٬۲۵ میلیونی رو بندازند سر دل این مردم بینوا …. اگه وانت پیکان بد بود چرا دو ساله یعنی سال ۹۴و۹۵ تو ایران خودرو تبریز البته با امکانات بهتر داره تولید میشه و صادر میکنند به کشورهای همسایه؛اینها نه دلشون واسه مردم میسوزه و نه چیزی؛فقط و فقط دنبال خالی کردن جیبه مردمند و بس…
    هموطن بیدار باش…لطفا…خواهشن…

  82. دوستان من تنها ازقسمت زیرین خوردو که سمت پشت اون میشه آجزم چون مملوء از مشکله دفرنسیال بوش کمکها و جلو بندی خودرو و اگر نه بهترین خودرو هستش درضمن من از شهرستان قیرو کارزین استان فارس پیغام میزارم اصلا نیروهای خبره و شایسته ای ندارند کارهای گارانتی رو میفرستند بیرون شهر و میگویند گارانتی شامل نمیشود.

  83. سلام دوستان من ثبت نام کردم واقعا دارین من رو پشیمان میکنین راستشو بگین بخرم یا نه

  84. من خریدم کلا بدرد بخور نبیست چون هر کی اریسان داره ماشین از وسط خم میشه برید نگاه کنید

    1. دروغه من آریسان دارم . مشکلی نداره . بله بار بیش از حد مجاز زده میشه طررف برداشته ۲ تن بار زده خوب معلومه . بعدش هم اون عکسها همه متعلق به سال ۹۴ هست که مشکل داشت و فراخون زدن براش .

  85. هرکسی نظری داره این ماشین یه سری اماکانات بهش افزوده شده ولی از بابت قدرت موتور واستخوان بندی چیزی نشون نمیده چیز های اضافه شده مانند ایربک هیدرولیک ای بی اس ای ابی دی داخل کا بین جاداره لاستیک ها بزرگ وپهن وکولر وفضای بیشتر قسمت باری ولی هیچ توجه به قدرت موتور نشده یا کمک ها تقویت نشده گیر بوس مرغوب نیست نسبت به پیکان وانت کیفیت استخوان بندی بسیار ضعیف هست از جا دار بودن کابین وکولر وهیدرولیک بگذریم پیکان وانت برای همل بار به مراتب بهتر هست

  86. سلام میخواستم بدونم عرض وطول اتاق بارش یا جا بار چقدره لطفا هر کی داره بگه میخوام یه دونه بگیرم چون برام مهمه ممنون میشم

  87. اقا بقران اگه دروغ بگم ما این ماشینو برج دوتحویل گرفتیم تاحالا سه بار رفته تعمیرگاه هنوزم یه بار سه هفته نمایندگی خواابیدهنوزم خراابه امپراش خرابه به خدا هردفعه میبرم نمایندگی یکی دوروز خوب کارمیکنه بعدازروزه اول خرابتر میشه بابا پولمو پس بدین نا مسلموناما مردم چه گیری افتادیم از دسته شما ایران خودروسایپا

  88. من موندم چرا مث روا فن برقی نذاشتن روش که داغ نکنه هنوز مثل پیکان عهد بوق زمستونا و تابستونا فنش با یه دور میچرخه

    1. عزیزم ۲ تا فن برقی بجز فن میکانیکی داره علت هم جلوگیری از داغ کردن ماشین برای آب و هوای ایران هست . شما فن میکانیکی باز کن دوست نداری .

  89. من شش ماهه اریسان دارم یه بار ۱۸۰۰ کیلو هم بار زدمش منتها الان با سرعت بیشتر از ۱۲۰ تا بری کل داشبرد میخاد از جا کنده بشه از بس لرزش داره مصرفشم وحشتناک بالایه اما هیچ انتخاب دیگه ای نیست و فقط اریسانه که میشه با این قیمت خرید

  90. با عرض سلام خدمت دوستان . من چهل روزی هست که این ماشینو تحویل گرفتم چیزی که از این ماشین بدست آوردم اینه که این ماشین ماشینیه که باید با ملاحضه باهاش برخورد کرد مثلا اگه تو دفترچش نوشته 800 ما باید 600 یا حداکثر 700 بار بزنیم . صبح که میحوایم اولین بار روشنش کنیم باید بزاریم 3 دقیقه روشن باشه آمپر بشه 1 اینطوری نرم بودن ماشینو متوجه میشیم . کولرو اگه خواستیم روشن کنیم زیره 40 سرعت روشن کنیم چرخ دنده ها تو سرعت شوک میبینه . باید قبول کنیم این ماشین تا دنده 3 تعطیله . در ضن زه بغل یادتون نره واسش بزنید . در ضمن من یک صحبت دیگه ای هم که دارم اینکه با این چاله چوله ها تو خیابون توقع نداشته باشین جلو بندی هیچ ماشینی سالم بمونه چه برسه به آریسان تا میتونین جاهایی که ضروری نیست کم ماشینو بردارین به امید روزی که دوچرخه سواری و موتور سواری آروم بین ما جا بیفته اینجوری نه تنها آریسان بلکه همه ی ماشینا سالم میمونه

  91. ارزش خر بیشتر از وانت اریسان میباشد چونکه هیچ استهلاکی ندارد وهزینه اش هم اب یونجه مفتی است

  92. تورو خدا ایران خودرو این چه ماشین اشغالیه زدین ماشین من 5ماه از کارخونه گرفتم شاستی ترکیده هر ماهم جلو بندی با دیفیر عدا میده اقا نخرید چزته

  93. ماشین آشغالتر از این ندیدم آقا همون پیکان وانت رو بزنین ما شکر میکنیم بار اضافی بزنی از وسط ماشین خم شده انگار دو تا کردیش عکساشم تو انستا tasadof_najoorهست

  94. با سلام سال 87 وانت پیکان صفر دوگانه فابریک از نمایندگی کرفتم هفت سال داشتم حرف نداشت کم خرج با برکت هر چند به علت مشکلات دیسک و درد گردن بعد از 275000 کارکرد با موتور و گیربکش پلمپ و بدون رنگ فروختم
    همزمان با پیکان یه روا سال هم داشتم که به گفته اهل فن گیربکس موتور و دیفرانسیل با وانت آریسان یکیه یک سال و نیم داشتم عاجزم کرد حال معایب
    دیفرانسیل زوزه داشت با هزینه 400 هزار تومان نوکردم با بهترین قطعات و بهترین تعمیر کاربعد یک ماه به صدا افتاد بعد از مراجعه کردن گفتن یک دست دیگم عوض کنی و دوبار صدو بیست به بالا بری همینه بعلت ضعیف بودن دیفرانسیل خواستم تویوتایی کنم که اینقدر دردسر داشت و هزینه معلوم هم نبود جواب بده از فکرش اومدم بیرون
    عیب دوم ماشین رو بنزین ناک میزد یا کپ میکرد و قابل حل نبود پس از کلی تحقیق متوجه شدم ضریب تراکم این ماشین رو بردن بالا نزدیک یازده که روی گاز بعلت عدد اکتان بالا عالی جواب میده ولی روی بنزین کپ میکنه و قابل حل نیست همین ناک زدن موجب خورد شدن زنجیر تایم و من در طول یکسال دو بار زنجیر تایم عوض کردم
    مشکل سوم گیربکس تعویض سخت دنده که پس از طی مسافتهای طولانی و گرم شدن صداهای عجیب میداد البته مشکلی بوجود نمیاورد ولی آدم رو کلافه میکردپس از تحقیق متوجه شدم گیربکس های جدید کتراک یا همون گیربکسهای المانی اردی های قدیم نیست و صدا بعلن جنس آلیاژ نامرغوب استفاده شده اونه و تعویض اون دو میلیون هزینه داره
    مشکل بعدی صدای اگزوز در صبح موقع سرد بودن وحشتناک بود که بعضی روزا همسایه ها رو بیدار میکرد اگر مجتمع بودی دیگه بدتر و با تعمیر تعویض کم میشد اما بعد یه مدت همون بود
    مشکل بعدی میل گاردون که برای روا سال دو تکه بود و وانت آریسان رو نمیدونم اگر تاب نداشته باشه خوبه ولی اگر مشکل پیدا کنه مثل وانتهای قدیم قطعات تعویضی نداره و باید کل گاردون رو عوض کنی که هزینه ای بالغ بر یک ونیم میلیون داره
    و در مجموع اگر حتی میشد معایب رو رفع کرد من این ماشینو نگه میداشم ولی بعد یک سال و نیم و خسته شدن از مشکلات با یک میلیون نیم ضرر فروختم و توصیه من به شما دوستان اگر مشخصات یکیه اصلا نخرین
    در صورتی که وانت پیکان من اگر راحتی و امکانات نداشت در عوض اصلا دردسرهای روا و موتور های جدید 1700 رو نداشت بدرود

  95. دوستانی که آریسان دارن واسه کسی که قد بلند باشه جای کافی داره یا نه مثل وانت پیکانه ؟

  96. سلام دوستان
    من وانت پیکان دارم ولی می خوام بفروشم و از این وانت آریسان ها بگیرم خواستم بدونم سواریش خوبه ؟؟؟؟؟

  97. سلام
    ببخشید این دو کلمه در تیتر شما برام قابل هضم نیست :
    1: زیبا
    2: عجیب

    میشه بیشتر توضیح بدید …..
    ————————-
    غربلک این ماشین هم شباهت نه ، بلکه عین سمند است…

    کلمه عجیب یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  98. سلام
    من میخوام یکی بخرم اما دو دلم… یکی میگه بخر یکی میگه نخر… خواهشا هرکسی واقعا آریسان داره بگه که خوبه یا بد؟؟؟

  99. این وانت کاربری خاص خودشو داره
    ینی آدمشو میخواد
    جا بارش نسبتا بزرگه به درد بارهای سبک حجیم میخوره
    ظاهر شیکی داره به نسبت بقیه ی وانتها سواریش هم خیلی خوبه نرمه اصن حس وانت نداره ولی موتورش ضعیفه در کل همون روا ساله ولی ۲۵۰کیلو سنگین تره به همین دلیل شتابش خیلی کمه ولی تو دور که میوفته خوب میره
    کولرش هم بدک نیس جوابگوعه
    فرمونشم ک هیدرولیکه ولی دور فرمونش خیلی کمه چون سیستم جلوبندیش همون پیکانه
    درهای این ماشین هم بلا استثنا همشون مشکل دارن ریگلاژ هم نمیشن
    گیربکس هم ۵دنده اس
    دیاق سپر عقبش فوق العاده محکمه وبه سر شاسی ماشین متصله
    من فقط از نرم بودنش خوشم میاد رانندگی باهاش خسته ات نمیکنه

  100. یا خداااااااا چقدر نظرات منفی و مثبت خدا این ایرانخودرو را چیکار کنه که نمیتونه یه وانت درست و حسابی بده که مردم بیچاره انقدر به شک در خرید ماشین نیفتند

  101. ازپیکان بهتره اما یه نواقصیداره اتاقش پایینه نسبت شیشه با باربند باید یکی باشه لاستیکاش ضعیفه گازش بیشتراز ۱۰ کیلو نمیگیره مصرفش ۱۰تا۱۳ لیترهم میرسه نمایندگی دوبار در عرض۲ماهیعنی با دف فابریک میشه ۳ دف عوض کرده اونهم با کلی دعوا دادوبیداد نمایندگی منابی اهواز اسلا زیر بار نمیرن هیچ گونه خدمات قطعه ندارن خلاصه از خریدنش خیلی پشیمون شدم سر پیکان باری میموندم واسم بهتر بود

  102. سلام به دوستان گلم
    من یه وانت آریسان داشتم ٢ ماه پیش کابین جلوش آتش گرفت با ماکافات پسش دادم و یه تندر پیکاپ ثبت نام کردم.

  103. سلام.امروز مزایده ایران خودرو بودم نزدیک به ۵۰ تا اریسان اونجا بود مشکل همشونم شکستن شاسیشون از وسط بود.خیلی جالبه ماشینا یه سال کار نکرده شاسیشون شکسته.قیمت کارشناسیشونم ۱۱ میلیون تومن بود.قبلش منم میخواستم بخرم ولی این صحنه هارو که دیدم برق از کلم پرید.از من میشنوین نخرین چون اولو اخر خودتون ضرر میکنید.یا علی

  104. سلام من یکی دارم معایب زیادی داره اول گیربکسش ظعیفه دوم وزنش خیلی زیاده سوم شاسی تحمل بار زیاد نداره جلوبندیش مزخرفه احتمال در امدن چرخ عقب دارن لاستیکاشون زود صاف میشه صدای موتورشون خیلی زیاد میشه بعد یه مدت ازهمه مهمتر نمایندگیها هیچ کاری رو درست انجام نمیدن واونوقته که از کرده خودتون پشیمون میشید ولی دیگه کار از کار گذشته ما گفتیم هرکس هم شک کرد یا بره بخره یا زنگ بزنه بهش ثابت کنم ۰۹۱۳۹۶۳۶۵۳۱

  105. ایها همش حرف مفته.بلد نیستن بار بزنن از ماشین ایراد میگیرن.خودم یک و نیم تن ورق بار زدم و تو سر بالایی اخ نگفته ماشالا.عکسشم موجوده ……..

  106. قسمت عقب خودرو واقعا مزخرفه اگه ارتفاع اتاق عقب هم تراز اتاق جلو بود مثل همه وانت های دیگه خیلی قشنگ تر از این میشد اتاق عقبش حال آدم رو بهم میزنه کدوم کس خولی اینطور طراحی کرده خاک تو سرش

  107. عالی عالی ۷دایش اگر وانت سوار باشی متوجه میشی ک عالی یعنی این همه چیش خوبه الان حدودا ۸ماهه دارمش ک خدارو شکر بعد از ۲۳هزار تا کار کرد از درب نمایندگی هم رد نشدم شما پژو سوار میشی خرج پیکان میدی اگر کسی احتیاج داره به وانت خدا شاهد بهتر از اریسان نیست من تو اهواز با ۵۰درجه گرما با ۸۰۰کیلو بار تو جاده باهاش میرم اونم با کولر روی گاز خداییش راضیم

  108. سلام دوستان من میخام بخرم بنظرتون نودو پنجشو بخرم یا نودو چهار

  109. سلامم دوستان من یه اریسان گرفتم یه ساله اصلا هیچ مشکلی نداره فقط باید بار استاندار بزنی من تا هفتصد کیلو هم بار زدم با هاش ۱۴۰ تا رفتم مشکلی نداره خیلیم راحته اگه دو کابینش بیاد میخرم

  110. سلام دوستان من الومینیومسازم دیروز با اریسون صاحبکارم بار شیشه دوجداره بردم کلا بیست شیشه ماشینش داشت جر میخوردچهلتا سرعت بیشتر نمیتونست بره,فقط قشنگن,موتور و شاسی ضعیفی داره

  111. من این ماشینو دارم نسبت به پیکان وانت عالی مخصوصا توجاده.بسیار نرمه.ولی یک ایرادهایی داره ولی قابل چشم پوشیه.البته بهتر ازاین هم نمیدن خداییش.در کل خیلی خوبه بخر آقا. یک لا فنر بنداز بالای یک تن بزن بعد برو لذتش ببر.

  112. سلام دوستان
    والا بعضیاتون انتقاد های خیلی چرت و مزخرفی دارین البته با عرض معذرت خندم میگیره یجوری میگین چرت و آشغاله و فلان و بهمان انگاری خودتون با هایلوکس بارکشی میکنین !!! بابا اینجا ایرانه و چنتا وانت بیشتر نداریم متناسب با کارمون و بارمون مجبوریم یکیشو انتخاب کنیم
    این آریسان بدبخت بیچاره همون پیکان وانت بیریخته که تقریبا میشه گفت راحت و جادار و امن تر شده و نباید بگیم چون بیشتر پول میدیم بار زامیاد بش بزنیم ظرفیت بارش همون پیکانه
    انتظارات بعضی دوستان خیلی بالاس شما بهتره همون پیکان وانت سوار شین
    بیشتر منتقد ها هم اصلا سوار این ماشین نشدن و چون زورشون نمیرسه بخرن میگن پیف پیف بوش میاد
    من خودم زامیاد دارم و میخوام آریسان هم بخرم برا ریزه بارای باغم
    درسته سال اول آریسان بعضی ایرادات داشت مانند ضعف شاسی و ایران خودرو ک تاوانشو با برگشت خودروهای شاسی شکستش پس داد شاسی رو تقویت کرده درسته خنگن ولی نه در این حد ک به خودشون ضرر بزنن
    رفته رفته ایراداتش کمتر میشه گارانتی هم که هس هر چی خرابع عوض کنین
    به نظر من در مقایسه با پیکان وانت خیلی عالیه مخصوصا برا آدمای قد بلند و بزرگ
    یا علی موفق باشین

  113. در کل بدرد نمیخوره با کوچیک ترین ضربه دیفرانسیلش مشکل پیدا میکنه و آدما تا دم مرگ میبره ماشین خودمون همینطور شد

  114. درود دوستان بنده یه نوک مدادیشو دارم ۲۲هزار کارکردم راجب این خودرو بگم که طراحی عالی موتور خوب گیربکس متوسط لاستیک متوسط شاسی درمقدار وزن قانونی عالی ترمز ها خوب فرمان متوسط کابین خوب هندلینگ رانندگی متوسط فنرها متوسط کیفیت قطعات باتوجه به کشورهای دیگه که پنج ساله این سه ساله ضعیف میشه گفت در کل عزیزان با این همه تولیدات ضعیف در گذشته اگر ادم فنی باشی غم ماشینت رو بخوری درحد. توانش مصرف کنی به نظر حقیر که مزدا پیکان وانت نیسان زامیاد تویوتا قدیمی داشتم بخدا قسم میشه گفت عالیه روبه جلو هستیم کم کم این اولین طراحی انفرادی بود شما در اولین رانندگی چه دسفرمونی داشتین یادتونه بدرود

  115. خطاب من به ایران خودرو است
    عزیزان من اگردرهرکاری صداقت داشته باشیم وخدای ناکرده دزدی نکنیم وکنترل نظارت
    را سرمنزل کارمان قرار بدیم باور بفرمایید موفقیم ان وقت هست که میتوانیم یگوییم مرگ
    بر سیاست امریکا واسراییل وانگلیس . درغیراینصورت به مملکت خودمان خیانت کردیم
    والسلام.

  116. سلام اقااریسان ماشینه خوبیه فقط فرمونش قفل میکنه میری ته دره

  117. سلام سرداری جان احتمالا طرف میخواسته بار بنز تک بزنه توش که گفته ضعیفه…

  118. سلام اقایون من شهریور سال گذشته خریدم ..یه بار کمک جلو بدون هیچ ضربه‌ای شکست بیست روز تو نمایندگی بود تا کمک بیارن ..بعدش گیربکسش به صدا افتاد زوزه میکشید دادم نمایندگی نزدیکه یه ماه طول کشید تا قطعشو بیارن تعویض کنن..بعد عید هم گیربکسش مرخص شد اونم حدود یک ماه طول کشید تا نمایندگی تعویضش کنه…ایرادات جزیی هم کم نداره …الان نزدیکه ۸ماهه این ماشینو دارم ..به قران همه جاش به سرو صدا افتاده ..کلافم کرده نه میتونم بفروشم ..چون زیادضرر میکنم ..نه میتونم بار زیاد بزنم از ترس اینکه یه موقع شاسی نشکنه..پیکان وانت ۹۳ داشتم .خوب هم کار میکردم خداییش…فروختم به امید اینکه هم ماشین به روزتری گرفته باشم وهم بار بیشتری بزنم ..تا کار کنم قسطشو بدم والا یه قسط دادم ولی اونم از جیب بود نه پس انداز ..من که کاملا پشیمانم..هنوز ۸ماهه کار کرده..این حال وروزه ماشینه ..به نظر شما تا قسطش تموم بشه این ماشین دوام میاره…

  119. با عرض سلام و احترام خدمت دوستان عزیز حدود بیست سالی است که به طور تخصصی گیربکس شش دنده تعمیر می کنم ،گیربکس آریسان که دقیقا کپی گیربکس روآ سال می باشد فقط با این تفاوت که آلیاژ گیربکس آریسان به نسبت روآ ضعیف تَر بوده و اصتحلاک بالایی دارد من توانستم برای آریسان خود گیربکس دنده ریزی و قدرتی جایگزین کنم که مشکل گیربکس أر حل کرده ام

  120. شاسی ضعیف اما میگن تقویت شده برا من که شکست
    دف که مثل بلبل برات میخونه
    ترمزش هم موقعی که ۵۰۰کیلو بار داری دیگه قیدشو بزن
    در کل مزدا مدل ۸۹ ۹۰ بخری بهتر از اینه

    1. دف ضعیف؛رو بنزین کپ میکنه؛موتور بسیار پر صد؛در سربالایی بسیار ضعیف،جلوبندی ضعیف،سر کمک هرز؛عایقبندی بد؛زیر گلگیرها نمد گزاشتن؛هر تعویض روغن ۱ لیتر کم میکنم…..
      با تمام وجود پشیمونم

  121. پیکان وانت ماشین خاطرات ما ایرانی ها بود اما هم اکنون که کار خانه ایران خودرو این محصول جدیدرو تولید کرده که خیلی خوب شده وانت اریسان ماشین خوبی هستش اریسان همان پیکان وانت فیس لیفت و اپدیت شده قدیم هستش. پیکان وانت از پنجاه سال پیش تولید شد تا اسفند سال ۹۳ پس بطور منطقی اریسان وانتی روز بازار هستش.

  122. سلام دوستان من اين ماشينو يك ساله دارم
    يعني آشغال ترين ماشيني كه تا حالا سوار شدم و بزرگترين اشتباهي كه تو عمرم كردم خريد آريسان بود
    واقعا خاك بر سر ايران خودرو بكنن با اين طراحي آشغالشون از وقتي گرفتم تو نمايندگيم تا الان

  123. خاک بر سرت با این نظراتت
    وانت آریسان یه اشغال به تمام معناست اشــــــــــغــــــــــــالــــه

  124. سلام من یه پیکان وانت ۸۸ دارم کلا یازده تومن خریدمش همه جور بلایی سرش آوردم با کار پخش و بار کشی و کارای روستا بعد چهار سال سه تومن خرجش کردم دوباره شد عروسک الانم ده تومن مشتری داره شما وانت پیکان ده تومنی رو با ماشین ۲۳ملیونی نباید مقایسه کنی به این فکر کن اگه فقط قصدت سواریه برا یه تن بار یه شوکا بردار بهش یه تن بار بزن قیمتشم با آریسان یکیه سواریشم خوبه کولر بخاریشم بیسته از آریسانم بیشتر بار میبره قدرتش بیشتره فضای اتاقشم بیشتره

  125. شما با پول آریسان میتونی خودرویی بهتر هرچند دست دوم بخری

  126. من نزدیک دوساله اریسان دارم خداییش ماشینه خوبیه مهم روندن ماشینه. ونگه داشتنشه اگه فشار نیاری براش ماشین عالیه هستش

  127. سلام به نظر من اریسان ماشین خوبی هست اما ارزش اینهمه پول بند کردن نداره در حالی که میشه با نصف پول اریسان وانت پیکان خرید که اصطحلاکش کمتره و خرجش پایین تره و کار همونم انجام میده

  128. من ۲ ساله اریسان دارم شتاب و سرعتش یکم پایینه ولی خیلی راحت هم رانندگی باهاش هم اتاق کولر بخاری کلا ماشین راحتیه از لحاظ رفاهی کم نداره قدرتشم خوبه فقط و فقط سرعت آنجنانی نداره راستی ترمز و فرمونشم عالیه

  129. سلام من شش ماهه که اریسان خریدم‌ دنده دو به سه که میزنی یه صدایی میومد رفتم نمایندگی گیربکس عوض کرد بعد دو ماه دوباره صداش پیدا شد کسایی که خریدن این مشکلو داشتن راهنماییم کنن ممنون

  130. سلام وقت بخیر
    خواستم بدونم که درایران خودروماشین اریسان
    ۱..چنددرمیات
    ۲..ده میلیون بدم جلو میتونم بگیرم ایا
    ۳..اگرنخوام منتظر ایران خودروشم که حداقلش دوماه معطلم میکنه وبرم بنگاه ازاد بگیرم نسبت به ایران خودرو چقد میکشن روش ..
    راهنمایی لطفن

  131. سلام
    من دو ساله آريسان گرفتم واقعا ماشين آشغاليه رنگ بدنه اش زنگ زده ليور دنده از شاسي شكسته يعني از ورق حلبي شاسي پاره شده دفرانسيل وًگيربكس عوض كرده ايران خودرو ولي بازم ايراد داره شاسي ماشين ترك خورده واقعا با اين ماشين به شعور مردم توهين ميكنن اين همه شاسي شكسته داره اين ماشين اين ايران خودروي كثافت نمياد فكر بكنه كه چرا بايد شاسي بشكنه اصلا تقويتش بكنه واقعا براي خودم متاسفم كه تو ايران زنگي ميكنم و مجبورم از اين كثافتا ماشين بگيرم من ديگه پشت دستم رو داغ ميكنم سراغ ايران خوزرو كلا نرم چيني خيلي خيلي بهتر از ايران خودرو هست

  132. سلام.میگن شاسی خودرو میشکنه.تو گوگل سرچ کنید ((شکستن شاسی آریسان)) تصاویرش میاد.اینا زیاد بار میزنن یا ماشین داستان داره؟

  133. عالی عالیه دارم مدل 94 .. 60 هزارتا کار کرده تا الان مشکل نداشته بجز یه صدا که تو دف افتاده که اونم تقصیر تعویض روغنی بود روغن بدون دستگاه ریخت که پر نشده بود از هر لحاظ عالیه

  134. سلام خدمت همه عزیزان ..میخاستم بدونم که ایا مشکل شاسی در مدلهای تولید جدید برطرف شده یا نه..لطفا کسی که اطلاع داره راهنمایی کنه..ممنون یا حق

  135. سلم من اریسان تحویل تیر 98ثبت نام کردم حوالشو گزاشتم کسی نمیخره میخوام برم انصراف بدم میگن 20روزه پولشو میدن عجب غلطی کردما

  136. سلام / عزیزان من ساله آریسان دارم واقعن ب این بدیهاییی ک بعضیا میگن نیست / نرمی ماشین واقعن عالیه / جلوی ماشین کمی خوابیدست که میتونید آنهارو یکم بیارین بالا / شاسی پر استقامت بنده خودم یک تن و سیصد (1300) بارش زدم و آخ نگفت /در مورد گاز خودرو باید بگم دیر میره رو گاز که اونهم اگه قبل اینکه ماشین رو روشن کنید سوییچ را باز کنید و دکمه cngرا بگیرید تا چراغ روشن شود وقتی چراغ روشن شد شما استارت بزنید و روشن کنید ماشین را / فرمان بسیار عالی /کولر بسیار عالی /

  137. سلام
    من آریسان دارم مدل نیمه دوم 97
    نصبت به قیمتش راضیم ولی بهتر بود برای ساختش از قطعات کیفیت بالاتری استفاده میکردن
    موتور نصبت به اتاق ضعیفه به نظر من روی این وانت باید موتور 2 لیتری استفاده بشه
    وزن بالای خودرو باعث شده مصرف بره بالا و یکم لش باشه
    خلاصه بگم این وانت یکم اشکال داره ولی نصبت به قیمتش می ارزه پول پاش بدی

  138. آریسان بسیار ماشین خوبی هست من یک ساله دارم فوق العاده عالی وطراحی زیبا و قیمت مناسب،من تا 1تن و 430 کیلو بار به فاصله 570 کیلومتری بردم بدون اینکه آخ بگه،ماشین نرم و جاداری هست به هر حال اونایی که میخوان بگیرند هم به عنوان سواری هم برای کار عالیه.،موفق و پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا