Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

5 دلیل برای آنکه رانا نخریم!

در مقاله گذشته به یکی از تازه‌ترین تولیدات ایران خودرو، یعنی رانا اشاره کردیم و چند دلیل را برای خریدن این محصول نام بردیم. البته ابن مطلب به مذاق بعضی دوستان خوش نیامده و عنوان کرده بودند که چرا تبلیغ رانا را می‌کنید! خب، اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید، همیشه هم دلایلی برای خرید و هم نخریدن را برای شما بیان می‌کنیم تا شما خود تصمیم بگیرید.

در این مطلب سعی داریم دلایلی را بیان کنیم که نشان می‌دهد خرید رانا، در کنار محاسنش، معایبی را نیز دارد! شاید با راه افتادن این کمپین‌های عجیب‌وغریب در عدم حمایت از خودروسازان داخلی و نخریدن محصولات صفر آن‌ها، این مقاله نقادانه بیشتر برای شما جذاب باشد! اما باید قبول کرد، خودروهای داخلی، فعلا داستان همان آش کشک خاله است!

  • رانا یا شتر گاو پلنگ!

یکی از دوستان در مقاله گذشته، با عصبانیت هر چه تمام تر، این خودرو را شتر گاو پلنگ نامیده و البته نگارنده را نیز کمی نواخته بود! اما چرا شتر گاو پلنگ؟

همان‌طور که در مطلب پیشین گفته شد، ایران خودرو، رانا را بر پایه پلتفرم 206 صندوق‌دار ساخته است و با تغییر در چراغ‌های جلو و عقب آن، شاید بتوان آن را فیس لیفت 206 SD نامید؛ اما مشکل اینجاست که این تغییرات فقط در ظاهر نیست.

runna
runna

رانا را شاید بتوان مخلوطی از اکثر محصولات ایران خودرو دانست. با تحقیقاتی که انجام دادم، متوجه شدم که در واقع اگر به موتور و سیستم فنی این خودرو نگاهی بیندازیم، از تمامی تولیدات این خودرو ساز داخلی، وسیله و قطعه‌ای در آن وجود دارد! سیستم برق، سیستم صفحه کلاچ، موتور، بدنه، گیربکس و… هیچ کدام با هم مچ نیستند و به نوعی به صورت قرضی از سایر خودروهای موجود به رانا اضافه شده‌اند!

خب، این موضوع در دراز مدت حتما شما را دچار مشکل خواهد کرد.

به روز رسانی:

در تولید اخیر این خودرو، از سال94 و 95 به بعد، بیشتر مشکلاتی که در این حوزه وجود داشته است، تقریبا حل شده است.

  • طراحی داخلی

مهندسین خلاق ایران خودرو، هرچه برای طراحی بیرونی این خودرو زحمت کشیده‌اند، به همان اندازه از طراحی داخل رانا غافل شده‌اند! البته خب چون این خودرو ساز مجبور بوده است تا داخل رانا را با تفاوت زیادی نسبت به 206 طراحی کند، دست به یک تغییر کلی زده است و به سختی می‌توان از خودروی رقیب شباهتی را در این محصول پیدا کرد؛ اما خب کاش این کار را نمی‌کرد.

runna-interior

بهره گیری از یک دیزاین کسل کننده و ساده، در کنار داشبوردی تمام پلاستیکی، نمی‌تواند حس خوبی را به شما منتقل کند.

البته چند سالی است که آپکو با عرضه سیستم مولتی مدیا رانا راه تازه ای را پیش پای مشتریانش قرار داده است! حداقل با خرید این مانیتور میتوانید کمی از سادگی و بی روح بودن کنسول وسط این خودرو بکاهید

  • فضای کم داخل کابین

رانا به لطف شاسی 206 دارای فضای داخل کابین کمی است و اگر سوار آن شده باشید حتما به این موضوع اذعان خواهید داشت؛ اما نکته جالب‌تر اینجاست که صندلی‌های جلویی این خودرو از 206 نیز کوچک و کوتاه‌تر است!

این موضوع، در کنار فضای بسیار کم برای سرنشینان عقب، انتخاب این خودرو برای مسافرت‌های طولانی مدت را کمی سخت می‌کند. به طور مثال اگر قد بلندی داشته باشید، حتما با نشست پشت فرمان، کوچک بودن کفی صندلی را حس خواهید کرد و با عقب راندن صندلی برای راحتی پای خود، عملا فضایی برای سرنشین پشت راننده باقی نمی‌ماند و احتمالا آن شخص باید همانند رستوران سنتی کفش‌ها را در آورده و چهارزانو روی صندلی بنشیند!

 

رانای سال یا رانا پلاس را ببینید:

رانای سال یا رانا پلاس؟ فیس لیفت جدید ایران خودرو در راه بازار

 

به لطف تجربه‌ای که با این خودرو داشتم، می‌توانم بگویم سیستم راحتی و مبله این خودرو به هیچ وجه مناسب مسافرت‌های طولانی یعنی بیشتر از سه یا 4 ساعت نیست.

پیشنهاد می‌شود در صورت نداشتن مشکلی مالی، کفی صندلی‌های جلوی خودرو با مدل 206 تعویض شود.

  • سپرهای ضعیف و ناکار آمد

سپرهای رانا دارای زیبایی خاصی بوده و از طراحی مدرنی برخوردار است؛ اما این زیبایی روی دیگری نیز دارد.

runna-1

دو مشکل در این سپر وجود دارد. ابتدا جنس بسیار بد و بی‌کیفیت آن است. شاید به جرات می‌توانم بگویم سپر پراید، از این خودرو قوی‌تر است. به طور مثال با ضربه‌ای بسیار آرام پشت ترافیک به یک ماشین، متوجه شدم که چند پیچ و آهن و… از سپر بیرون زده است!

iturig07av

مشکل دوم این است که مکانیک‌های عزیز، در صورت باز کردن این سپر و تعمیر آن، به هیچ وجه قادر به جا انداختن درست و مناسب این سپر نیستند و حتی در صورت تعمیر درست و حسابی و بی‌نقص، نوع قرار گرفتن آن پس از باز شدن، کاملا این موضوع را به خریدار بعدی نشان می‌دهد. اگر با آسیب دیدگی سپر مواجه شوید و به نمایندگی مراجعه نمایید، قطعا با این پیشنهاد مواجه خواهید شد که: این رو عوض می‌کنیم یه دونه نو میندازیم جاش!

بروز رسانی: 

به دلیل وجود سوال برای کاربران، باید عرض کنم که این مشکل بیشتر برای سپر عقب بوده و ضعف آن مشهود تر است. البته زیر سازی و دیاق به کار گرفته شده زیر سپر جلو در نوع خود عالی بوده و آنرا متمایز از خودروهای دیگر در این رنج قیمت می کند.

  • ایراد در چراغ‌های جلو

شاید تاکنون راناهای زیادی را دیده باشید که چراغ‌های جلو آن‌ را (علی‌رغم زیبایی‌شان) بخار گرفته است! اتفاقی که به هیچ وجه نباید بیفتد!

IMAGE634754612989295174

اگر خودروی خود را بشویید، در کمال تعجب خواهید دید که چراغ‌های جلوی شما پر از بخار شده و درون آن معلوم نیست. این موضوع در زمستان و هنگام بارش برف و باران خیلی بیشتر نمایان می‌شود. خودم پس از مراجعه به نمایندگی با جمله زیبایی روبرو شدم؛ مدیر نمایندگی گفت: راناها همه همین‌جوری‌اند؛ یه درخواست بده چراغ جدید بگیریم واست! (البته با دست مبارک هم اشاره کرد و چند مورد رو بهم نشون داد)

همچنین تار شدن و کدر شدن این چراغ ها نیز به مرور زمان از دیگر مشکلات آن به شمار می‌رود.

 

بروز رسانی:

مشکل بخار گرفتی چراغ های جلو رانا، از سال 93 و 94 به بعد تقریبا حل شده و کمتر خودروی خروجی دچار این مشکل می‌شود. البته لازم به ذکر است که همیشه تولیدات ایران خودرو و سایپا همچون هندوانه در بسته هستند. ولی این مشکل تقریبا حل شده است.

  • مدل LX و EL

این خودرو همانند اکثر محصولات داخلی، با چند تیپ وارد بازار می‌شود تا مشتری بتواند با خیال راحت آپشن‌های مورد علاقه‌اش را کم و زیاد کند!

در مدل پایه یا EL ایران خودرو، صفحه نمایش وسط داشبورد که وظیفه اطلاع رسانی باز بودن درب‌ها، دما، نشان‌گر سیستم صوتی خودرو و غیره را به راحتی هرچه تمام‌تر برداشته و جای آن یک گودی باقی گذاشته است! همچنین سیستم برق این خودروها ضعیف‌تر و ساده‌تر از مدل LX بوده و پنجره‌های عقب آن نیز دستی است. البته در این مدل سنسور دنده عقب نیز وجود ندارد! آیا به خاطر همین چند آپشن ساده که دیگر در هیچ کجای دنیا آپشن محسوب نمی‌شوند، باید یک تیپ خودرو تولید کرده و به بازار عرضه کرد؟!

20131015_144451

خب، این مطالب تنها چند دلیل کلی بود که شاید برای نخریدن رانا بتوانید روی آن حساب باز کنید. همان‌طور که گفته شد فعلا ما ایرانیان انتخاب‌های زیادی نداشته و باید به این تولیدات داخل اکتفا کنیم. البته شاید در چند وقت آینده شاهد تغییراتی در بازار خودروی کشور نیز باشیم!

بروز رسانی:

لازم به ذکر است که مدل اولیه یا EL فقط در دو سال اول تولید شده و هم اکنون دیگر تمامی مدل های تولیدی نسخه LX هستند.

  • مشکلات فنی

رانا در مدل های اولیه از مشکلات عجیبی رنج می برد که به مرور زمان رفع شده یا کمی بهبود پیدا کرده‌اند. بروز مشکل در سیستم برقی، وجود مشکل در سیستم کلاچ و عدم بهره گیری از دوشاخ بهینه از رایج ترین این مشکلات است. البته مدل های اولیه تا 92 و 93 دارای این مشکلات هستند که به راحتی با خرید محصولاتی چون دو شاخ بهینه، پین و یا حتی سنسور اکسیژن بهینه قابل رفع است.

 

به گروه تلگرامی رانا ملحق شوید!

Telegram-Group-Rana

217 دیدگاه
  1. ALI می گوید

    با عدم خرید خودروی داخلی, مونتاژی و وارداتی حداقل تا آخر سال هم کیفیت بهبود می یابد و هم قیمت کاهش می یابد.
    کیفیت به سرعت قابل افزایش است. چرا؟ چون:
    ۱- کاهش کیفیت به دلیل نصب قطعات چینی بوده که با جایگزین کردن قطعات ژاپنی و اروپایی به سرعت جبران می شود.۲- بخشی از بی کیفیتی هم ناشی از بی دقتی و عدم نظارت در کارگاه های ساخت بوده که مثلا خال جوش ها را کم یا حذف کرده بودند که به سرعت بهبود می یابد.
    پس این ادعای نادرستی است که کیفیت در کوتاه مدت قابل بهبود نیست.

    قیمت هم در کوتاه مدت و به سرعت قابل کاهش است. چرا؟
    ۱- در چند سال گذشته جمع پاداش هیات مدیره و مدیران میانی خودرو سازی ها از رقم چند هزار میلیارد تومان گذشته است. در واقع در پس سیاست های حمایت از صنعت خودرو, از یک گروه مدیران رانت خوار حمایت شده است که به مردم توهین هم می کنند.
    ۲- این کارخانجات بر اساس توصیه و رفیق بازی و از جیب مردم اسپانسر برخی تیم های ورزشی شده اند که هیچ مزیتی برای آنها نداشته و این نیز صدها میلیارد تومان به هزینه های خودرو سازها اضافه کرده است.
    ۳- علاوه بر آن خودرو سازان با تاسیس دفاتر و سایت های خارج از کشور سالانه صدها میلیارد تومان زیان ایجاد نموده اند.
    مسدود کردن همین سه منبع اتلاف منابع مالی می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه های مالی خودرو سازان شود و قیمت نهایی مصرف کننده را به نیم و حتی ثلث برساند.

    همه اینها خواهد شد اگر نخریم و تحریم این صنعت رانتی تداوم یابد.

    لطفا نخرید و نخرید.

    1. میلاد می گوید

      البته در نسخه جدید رانا پلاس خیلی از معایب رفع شده و برام جای تعجب بود که تقریبا بجز کاسه ایی بودن چرخ عقب و جی پی اس هیچ فرقی بین پژو ۲۰۷ و رانا پلاس نیست در عوض تو بازار حدود ۱۲۰ میلیون اختلاف قیمت دارن که اصلا عقلانی نیست اتفاقا چه از نظر فنی و چه از نظر قیمتی تو آشفته بازار خودروهای داخلی یکی از بهترین گزینه ها رانا پلاسِ

  2. arman می گوید

    نخرید نخرید نخرید نخرید
    کل حرف من همین بود

    1. Mr.car می گوید

      ببند توکه چیزی کالیت نیست

      1. رضا می گوید

        مستر بیکار، تو ببند که به همه توهین میکنی

      2. ناشناس می گوید

        زر

      3. جابر می گوید

        من رانا دارم که این دومین بار هستش که چپ کردم اصلا عقب ماشین تعادل نداره به اندازه پرایدم نداره سر پیچها عقب ماشین میکشه گیج میره که باعث چپ شدن میشه سرعت زیادم نداشتم یعنی تعادل زیر صفر

        1. جمال می گوید

          دیگه اینطورام نیست

        2. ناشناس می گوید

          شاید باید درست رانندگی کنیم

    2. ناشناس می گوید

      ما ۵ سال داریم عالی بوده است

    3. ناشناس می گوید

      چشم

    4. ناشناس می گوید

      خودت ماشین داری یا پیاده ای؟

  3. رافال می گوید

    ظاهرن این خودرو تنها حسنش موتور تی یو ۵ و گیربکس bl4 هست و حسن مهم دیگه قیمت پایین هست وگرنه قابل رقبت با خودروهای ایرانی هم نیست چه برسه به چینی ها و اروپایی های دسته دوم!

    1. Mr.car می گوید

      ببند توکه چیزی کالیت نیستشما لطفا برو دوغت رو بنوش

      1. احسان می گوید

        تو اول برو نوشتن و خوندن رو یاد بگیر اسگل

    2. کاظم می گوید

      در مورد چیزی که نداشتی قضاوت الکی نکن

      1. کیارش امینی می گوید

        آخه چرا رانا lx رو گذاشتن مدل سؤال من از ایران خودرو اینه

  4. یه پسر می گوید

    سلام سایت خیلی خوبی دارین

    در نهایت برام سوال شده آیا نسبت به اس دی ارزش داره رانا خرید که علاوه بر صرفه جویی یه ظاهر جدید رو هم تجربه کرد ؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار می گوید

      تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما داره! اگر از ظاهر رانا خوشتون می‌یاد، با توجه به قیمت کم‌تر از اس‌دی، ارزش خرید داره

      1. ناشناس می گوید

        بخریم

  5. ناشناس می گوید

    روی هم رفته صرف نظر از چند عیب جزیی که امروزه در همه محصولات ایرانی پیدا می شود ماشین بدی نیست و از لحاظ قدرت و استحکام من ازش راضی هستم

    1. Mr.car می گوید

      آفرین

    2. محمد حسین می گوید

      راناپلاس واقعابهتر از رانا ساده یا پارس است

  6. ناشناس می گوید

    سلام من قصد دارم یک ام وی ام ۳۱۵ نیو فیس هاچ بک بخرم به مبلغ ۴۰ میلیون تو رو خدا راهنماییم کنید . کار درستیه دارم می کنم . البته به صورت اقساط

    1. ناشناس می گوید

      نخر ۱۵ میلیونه

    2. ناشناس می گوید

      نخر

    3. اشکان می گوید

      داداش قسط واسه ماشین ایرانی نده.همینجوریش صفرش کلی خرج داره و قسطش هم اضافه بشه دیگه چی برات میمونه؟

    4. ناشناس می گوید

      سلام اشتباه نکن

    5. ناشناس می گوید

      نه اینکاررونکن بیچاره میشی اصلاام وی ام ۳۱۵نخربدجوری اذیتت میکنه درمواقع نیازبه پول هم به سختی فروش میره

    6. Hoomn می گوید

      ماشینهای چینی لوازم یدکیشون بسیاااار گرون و بی کیفیت هست، همین ام وی ام ۳۱۵ یه صفحشو عوض کنی ۲تومن میشه، یه لنت ترمزش ۵۰۰تومن میشه

      1. جمال می گوید

        اینطورام نیست

      2. علی می گوید

        همه چی بالاس روغن پراید ۵۰۰هستش
        سمند ۸۰۰

  7. داود می گوید

    تعریف ازش نباشه ماشین لوکسیه و خیلی هم پرقدرت و شاستیه پر قدرتی داره از لحاظ سرعت فوق العادست من تصادف این ماشین با خاور که شاخ به شاخ شده دیدم حتی صافکار هم نمیتونست شاسی اونو بکشه در کل کسانی که دارن میدونن از همه ماشینهای ایرانی عیبش کمتر نسبت به رده قیمت خودش سرتره

    1. علی می گوید

      خسته نباشی داداش
      تو بورو با رانات حال کن
      کسی از تو نظر نخواست

      1. ممد می گوید

        تو هم برو با پیکان جوانانت حال کن.از تو هم کسی نظر نخواست

    2. mm2 می گوید

      ماشین خوبیه من مدل ۹۳ دارم این چیزهایی که اینجا نوشته مربوط به مدل های اولیه رانا است که بعد از ۹۳ برطرف شد. تنها اشکالش فضای کوچکش هست. یکبار هم تصادف کردم و ماشین چپ شد ولی دوباره درستش کردم و مثل اولش شد توی تصادف هم مقاوم بود و خون از دماغ کسی نیومد با یک ۲۰۶ تصادف کردم.

      1. محسن می گوید

        یعنی چه مدلی۹۱ خوبه یانه

    3. pooria می گوید

      منم با شما موافقم
      خودم چند وقت پیش با ۱۳۰ تا زدم به s5 با اینکه کلی خرج برداشت ولی به شاسی اسیب نرسید
      جز چندتا ایراد نسبت به ماشینای تولید داخلی خیلی بهتره

  8. مهدی می گوید

    حدود ۳ ماه است در حال تحقیق و بررسی هستم اول قرار بود ۲۰۶SD وی۸ بگیریم اما که امروز دارم می رم رانا ثبت نام کنم
    هر دو خودرو را هم نشستم و امتحان کردم
    و به دلایل زیر رانا را انتخاب کردم
    ۱- قیمت مناسب ، چون ۴ م از ۲۰۶SD ارزون تره
    ۲-سه سال یا ۵۰/۰۰۰ کیلومتر گارانتی داره ، که خیالم رو راحت می کنه
    (۲۰۶SD و اکثرا ماشین های ایران خودرو دو سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر گارانتی داره)
    ۳-کارت طلائی ۳ ستاره داره (امداد و خدمات خودرویی + بیمه بدنه )
    ۴-موتور و گریبکس بسیاری عینا قطعات ۲۰۶ هست
    ۵-ترمز های عالی ، ۴ چرخ دیسکی هستند
    ۶-مصرف کمتر سوخت و بازدهی و شتاب مناسب به خاطر موتور TU5
    ۷-عدم نگرانی بابت تامین قطعات به خاطر اینکه موتورش در اکثرا ماشین های ایران خودرو کار گذاشته شده و پر تیراژه
    ۸-تنها تفاوت رانا با ۲۰۶SD کولرش هست که مثل ۲۰۶ تیپ ۲ دستی تنظیم میشه و اتوماتیک نیست و اهرم کنترل بخش CD که کنار فرمون ۲۰۶ هس رو نداره که این هم اصلا مسئله مهمی نیست.، این۴ میلیونی که از ۲۰۶SD ارزون تره به خاطر نداشتن ایناس و همچنین یه مبلغی که ایرانخودرو بایستی بابت حق امتیاز ۲۰۶ به پژو بپردازه که چون رانا طراحی ایرانه و با برند ایرانخودرو عرضه میشه نیازی به دادن باج به فرانسه نداره
    رانا تو این رنج قیمت بهترین انتخاب ممکن هست، شک نکنید.

    1. ناشناس می گوید

      عالی

  9. امیر می گوید

    سلام به همه دوستان ، نزدیک به ۲ سال دارم و همه جا همراهم بوده . نو بودن ظاهرش برای من و خیلی ها جذابه و کم هزینه ترین خودرویی است که تا بحال سوار شدم و به جرات بگم که پر قدرت و ایمن نسبت به قیمتش و با زهم ارزشمندتر از ۲۰۶ بخاطر تفاوت قیمتش

    1. ناشناس می گوید

      من موندم چیکار کنم

      1. ناشناس می گوید

        هرچی هست از پراید بهتره
        والا بخدا

    2. Babak2014 می گوید

      سلام. من یه رانا ۹۲ داشتم. بسیار عالی و بی خرج بود. فقط اگه شانس بیارید خوبش گیرتون بیاد همه جوره ماشین خوبیه.

  10. مجید می گوید

    مزایای رانا: اتاق کم صدا – هندلینگ و سواری خوب، تعویض دنده خوب، کلاج راحت، صندلی های خوب، صندوق عقب بزرگ، سواری عالی در کل.
    معایب رانا: سپرهای خیلی ضعیف، قیمت قطعات بالا، محدودیت جا برای سرنشینان عقب.
    من تا خرید این ماشین پیش رفتم مسافتی هم سوار شدم بسیار راضی بودم اما متوجه ضعف بزرگش شدم که براتون نوشتم. دیروز یک سمند ای اف ۷ ثبت نام کردم و بسیار راضی ام. با قیمت کمتر یک خودروی جون دار و خوب خواهم داشت انشاء الله.

    1. امیررضا می گوید

      بی کیفیت تر از سمند مگه داریم آخه؟ کافیه یه سر بری ایران خودرو میبینی از ۱۰ تا ماشین تو تعمیرگاه ۸ تاش سمنده . خودمم سمند دارم پیرم کرده بخدا -_-

    2. ناشناس می گوید

      اما سپرش خیلی مهمه توایران اگر نزنی حتمامیزنن اونم بااین سپرسازهاکه اصلاکاربلدنیستن ونمیتونن مثه فابریک جاش بندازن

  11. ناشناس می گوید

    دوستا من میخوام یه سمند ال ایکس دوگانه کارکرده بخرم که ظاهرا دوگانه فقط تا ٩١هست این جور ماشینی ایر بگ داره؟سنسور دنده عقب داره؟

  12. اسماعیل می گوید

    سلام.شما اگر از پشت ماشین و پایینش به رانا یا ۲۰۶ صندوق دار نگاه کنید دو میله می بینید که به چرخ های عقب نصب شده اند. اینها چی هستند؟ در صورتی که ماشینهای دیگه آن ندارند. آیا این نشانه ی ضعف سیستم تعلیق و شاسی است و یا به خاطر طراحی مجدد آن هست؟ آیا این میله ها احبمال دارد به موانع برخورد بکنند؟ ممنمون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره در اختیار من قرار بده.

    1. ناشناس می گوید

      جان هرکی دوست داری بیخیال شو تو همه سایت ها اینو پرسیدی ول کن دیگه

    2. Mr.car می گوید

      این میله ها برای sdبودنشان است
      وباعث استحکام بیشترشان
      و قدرت تعلیق آنهاست

      1. رضا می گوید

        بابا دانشمند این اراجیف چیه میگی. اس دی بودن دیگه چه کوفته ایه

      2. علی می گوید

        بهش میگن Torsion bar suspension یعنی میله ی ضد غلتش. کارایش زمانی مشخص میشه که شما با سرعت زیاد وارد پیچ میشی و عقب اتومبیل شروع به لیز خوردن میکنه یا یکی از چرخ ها از زمین بلند میشه این میله باعث میشه چرخ از زمین بلند نشه و این به ایستایی اتومبیل در پیچ ها کمک میکنه و ربطی به SD بودن نداره در مدل GTi 206 ازش استفاده میشده همینطور ۴۰۵ تا قبل از ۱۳۸۳ هم داشته

    3. دایان می گوید

      اونا کمکهای عقب هستند.بهترین جوری که میشه اونارو بست به این شکله

    4. قادرعباس می گوید

      اونا سیستم تعلیق مولتی لینک هست که در ماشین های روز از جمله مزدا ۳ استفاده شده

  13. ایمان می گوید

    ما خودروی خوبی در داخل کشور نداریم و این یاعث سرافکندگی ماست.

  14. ALI می گوید

    تویه این مقاله تمامه حرف هایی که تویه مقاله ی قبلی یعنی (۵ دلیل برای اینکه رانا بخریم)رو نقض کردن واقعا که خیلی جالبه !

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      سلام. مرسی از حضور شما، دقیقا مشکل کجاست بفرمایید؟

  15. اسماعیل می گوید

    سلام.شما اگر از پشت ماشین و پایینش به رانا یا ۲۰۶ صندوق دار نگاه کنید دو میله می بینید که به چرخ های عقب نصب شده اند. اینها چی هستند؟ در صورتی که ماشینهای دیگه آن ندارند. آیا این نشانه ی ضعف سیستم تعلیق و شاسی است و یا به خاطر طراحی مجدد آن هست؟ آیا این میله ها احتمال دارد به موانع برخورد بکنند؟ ممنمون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره در اختیار من قرار بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. اسیر ایرانفرغون می گوید

      اون اکسل ماشینه داداش

    2. حسین می گوید

      سلام دوست عزیز، اون میله که شما می بینی یک میله تقویتی برای بوجود نیومدن خمش در اکسل (ژامبون) است. چون وزن خودرو نسبت به ۲۰۶ ها چبک بیشتر شده ولی از سیستم تعلیق ۲۰۶ بهره می بیند این سیستم رو با کمک مهندسان المانی طراحی کردند که خوشبختانه خوب هم از کار درامده است. در صورت عدم وجود اون میله ها اکسل در مدت کوتاهی دچار خمش خواهد شد.

    3. علی می گوید

      بهش میگن Torsion bar suspension یعنی میله ی ضد غلتش. کارایش زمانی مشخص میشه که شما با سرعت زیاد وارد پیچ میشی و عقب اتومبیل شروع به لیز خوردن میکنه یا یکی از چرخ ها از زمین بلند میشه این میله باعث میشه چرخ از زمین بلند نشه و این به ایستایی اتومبیل در پیچ ها کمک میکنه

    4. ماهان می گوید

      من پراید ۸۴ دارم خیلی خوبه فقط فرمانش هیدرولیک نیست بعضی وقتا کت و کول برام نمیذاره،سرعت ۱۲۰ تا آژیر میزنه کلا خیلی پیشرفته ست، مواقع بارندگی داخل صندوق عقب پر آب میشه که برای پرورش ماهی حرف نداره خلاصه هرچی از این ماشین کم گفتم، خداروشکر که یه پراید ۸۴ دارم

      1. فائزه می گوید

        خوش بحالت ماکه همونم نداریم

  16. ناشناس می گوید

    باسلام به نظرم ماشین رانا ماشین خیلی خوبی هست بخرید ضرر نمی کنید ب خدا

  17. ناشناس می گوید

    درسته خودروهای داخلی بی کیفیت،آیا فرهنگ رانندگیمون مثل اروپایی هاست

    1. علی می گوید

      صنایع ملی رو تقویت کنید آیا ماشین های خارجی صد در صد با کیفیت هستند؟ بیشتر مملکت های اسلامی و غیر اسلامی نمی توانند مانند رانا و دنا و سمند بسازند . برادر جون این گام اول است .فقط اخلاص لازم است .ناشکری نکنید.

      1. ناشناس می گوید

        لعنت به صنعت اشغال سازی ایران خودرو و سایپا

      2. امیر صیدی می گوید

        وای اخلاص رو خیلی خوب اومدی خندیدیم

      3. شارون می گوید

        اخلاص رو خوب اومدی اما شما ایمانت ضعیفه روش کار کن!

      4. میلاد می گوید

        بیا برو بابا چی میگی برا خودت
        بی کیفیتی ماشین های ایرانی باعث مرگ چندین هزار نفر شده اونوقت دم از ناشکری میزنی.
        کاش یکی از این ماشین های بیوفته دستت ک ب خاک سیاه بشونت

      5. Seyedemaryam823@gmail.com می گوید

        راست میگی بخدا هیچ جای دنیا نمیتونن مثه ایرانخودرووسایپا آشغال تولیدکنن وازش پول دربیارن

      6. فوق لیسانس الاف می گوید

        از جلو چشام دور شو فقط. همین امثال شما باعث فلاکت این مملکت و مردم شدین آقای اخلاص. بعدم شما همین حرفتونم خالی از اخلاص هست پس دم از اخلاص نزن حالمونو بد کردی. صنایع ملی که قاتل جون ملت باشه چه حمایتی داره اخه نامسلمون؟ گفتن حمایت از کالای داخلی دیگه قرار نشد که هر آشغالی رو بندازن ب ملت به اسم کالای ایرانی که. ادمین حضرت عباسی جوابمو تایید کن. خیلی سعی کردم و مودبانه جواب دادم

      7. ناشناس می گوید

        تکبیر

      8. ارش می گوید

        بی انصاف پنجاه ساله خودروسازی داریم قبل از کره جنوبی،تا امثال تو رو داریم همینیم

    2. ناشناس می گوید

      عالی آفرین به شما گل گفتی

  18. حمید می گوید

    یعنی پژو آردی دسته دوم بخری بهترازاینه

  19. مهدی می گوید

    سلام
    من رانا دارم ۹۳ هستش
    ازش خیلی راضیم
    قبل از این ال ۹۰ داشتم
    این هم کولرش هم ترمزش هم مصرفش خیلی خیلی بهتر از ال ۹۰
    تنها مشکل کمی جا برا سرنشین های عقب هست
    البته ال ۹۰ نرم تره
    ولی اصلا چراغاش بخار نمیکنه

    1. ناشناس می گوید

      ال۹۰سلطانه

      1. مهدي م می گوید

        اما زشت گرون تر

  20. ناشناس می گوید

    سلام من بین ۲۰۶ بین مدل ۸۹ تا۹۰ و رانا مدل های ۹۲تا۹۳ گیر کردم کدومش بنظر دوستان که داشتن و میتونن راهنمایی کنن رو بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. علی می گوید

      ۱۰۰% ۲۰۶ مدل ۸۹ – ۹۰ !!!!

  21. ناشناس می گوید

    سلام من از اولین سری تولیدات رانا را خریداری کردم. به نظرم خودروی روان و راحتیه. اما همون اول فولی ها تاب داشتتد و صدا میداد که ایران خودرو زیربار تعمیر اون نمیرفت. با کلی التماس بالاخره راضی شدند. بعضی از قطعاتش مثل استارت؛ صفحه کلاچ؛ فرمان هیدرولیک؛ی زود خراب میشوند. نور کم داخل ماشین هم یکی از ایراداتشه، لامپ ها هم زود به زود خراب میشوندنمیدونم ایراد از سیستم برقشه یا چیز دیگه. فرمون هم به یک طرف میکشه و تعمیرکارها بلد نیستند تنظیمش کنند. چراغ جلو هم همونطور که بیشتر عزیزان گفتند موقع بارندگی یا شستن ماشین بخار میگیره. در کل اگه این مشکلات را تحمل کنید خودروی بدی نیست.

    1. اریو می گوید

      ما یه فرقون داریم ایراداتش خ کمتر از این بود

      1. Mr.car می گوید

        برو گاریتو سوار شو
        تورا چه به نظر دادن

    2. اریو می گوید

      ما یه فرقون داریم ایراداتش خ کمتر از این بود دیگه چیزی نموند بگی خدایی

  22. حمید می گوید

    در رابطه با بخار گرفتگی چراغ ها، این ایراد تا حد زیادی برطرف شده ضمن اینکه این مشکل مختص رانا نیست فقط
    در باره مدل el و lx هم گویا نویسنده دنبال چیزی بوده که به عنوان عیب اضافه کنه، رانا های سری اول el بودن که سیستم برقشیشون متفاوت بود وبعد از به وجود اومدن lx دیگه تولید نشدن، ولی در هر صورت نمیشه ابن رو عیب حساب کرد و اگر میشه این ایراد به خیلی از محصولات دیگه هم وارده از سمند الی ال ۹۰

    شتر گاو پلنگ خطاب کردن این ماشین هم از اون حرفاست، الان خیلی از خئدروسازهای جهان از قطعات مشترک برای خودروهاشون استفاده میکنن تا هزینه تولید و مشکلات خدمات پس از فروش کمتر بشه، معمولا به جز خودروهای لوکس هیچ خودروسازی نمیاد تک تک قطعات یه ماشین رو از اول طراحی کنه، شما همین دسته راهنمای پژو ۲۰۶ رو تو خیلی از مدلای دیگه پژو هم میبینید

    فلسفه رانا هم کاهش قیمت تمام شده و در عین حال حفظ ویژگی های فنی نسبت به ۲۰۶ بوده، مشکلاتی هم داره ولی به نظر شخصی من ارزش خریده بالایی داره تو این رنج قیمتی

  23. حسین حائری می گوید

    سلام من بهمن ماه سال ۹۲ رانا رو خریدم و تا الان ۷۲۰۰۰ تا باهاش راه رفتم ! همیشه و هر روز توی جاده است . می تونم بهت ایرادات و خوبیاشو بگم ! موتور که ۲۰۶ تیپ پنج هست و خوبیش اینه دریچه گازش برقی نیست و سیمی هست و برای همین شتاب حرکتیه خوبی داره نه به خاطر اینکه رانا ماشین شتاب داریه طبق حرف بقیه ! ترمز که EBD هست و عالیه ! کسانی که از بدنه ایراد می گیرن ! اگر داداش تو بیمه بدنه درست حسابی داری نگران چی هستی !!! اگه ماشین رو بیمه بدنه نمی کنی اصلا ماشین سوار نشی بهتره ! از لحاظ بدنه بگم که بدنه درها و همه جاش دوبله ( دو لایه است ) و بزنی صافکاری اینا نداره برادر، باید تعویض کنی فقط و سپرهاشم ایمنی عابر پیاده داره و نگید ضعیفه اصلا هم گران قیمت نیست ! داخلش ساده است چشم رو خسته نمی کنه و فقط بدیش اینه سیستم تهویه و اینا دستیه ، اون آپشن air condition نمایشگری که ۲۰۶ داره این نداره ! صندلی هاش ساده تر است ، ظاهر خوبی نسبت به ۲۰۶ اس دی داره ! نه نسبت به ۲۰۶ هاچ بک ! و این ظاهر قابل انکار نیست چون ۲۰۶ اس دی واقعا ضایعه !در کل بخوام بگم همون ۲۰۶ اس دیه فقط فرقش اینه که ۱ – دریچه گازش سیمی هست ۲ – صندلی ها ساده هست و مقل ۲۰۶ مبلمانی نیست ۳ – داشبورد ساده ای داره ۴ – air condition دستی هست ۵ – رو دری ها کاملا پلاستیکه – در کل جونم برات بگه ۵ میلیون کمتر از ۲۰۶ اس دی داری میدی دیگه انتظار چی داری ؟؟؟ :)) ، شوخی کردم آقا من بعد ۷۲۰۰۰ تا رانندگی خداییش خرجی نکردم براش – بخر حالشو ببری 🙂

  24. معین می گوید

    سلام.واقعیتش من از سال ۹۱رانا دارم و سال ۹۳ ال ایکسشو خریدم و خیلی راضیم ازش مصرف کم و رانندگی عالی نسبت به ماشینای دیگه منو راضی نگه میداره سیستم ترمزشم عالیه شتاب عالی داره و در کل راضیم ازش چون ماشین خارجی نخریدم که توقع بیش از حد داشته باشم متاسفانه خیلیا با اینکه اصلا سوار این ماشین نشدن میان نظراتی میدن که اصلا با شرایط این ماشین جور در نمیاد.بازم میگم من خیلی راضیم ازش.یا علی

  25. محمد می گوید

    ببینید درباره خودرو ها و کیفیتشون و همین طور عمر مفید خودرو که ناشی از کیفیت قطعات هست بازار تصمیم میگیره و قطعا درست هم تصمیم میگیره چون حاصل تفکر هشتاد میلیون نفره
    خرید رانا خوبه ولی اگر قصد تعویص داشته باشید نه
    چون بازار فروشش پررونق مثل ۲۰۶نیست ـ به اعترف دوستان بنگاه دار

    نکه بعدی که چراغ خطر محسوب میشه افت قیمت وحشتناک این خودرو هست
    دوست من ال ای سری اول یعنی سال نود و یک یک گلگیر رنگ رو خرید ۲۱۵۰۰
    در حالی که قیمت نوی این خودرو حدود ۳۶ـ۳۷ هست
    شما هیچ پژویی رو پیدا نمیکنید که بخاطر عمر ۴ ساله حدود چهل درصد ازرقیمتش رو از دست بده

    برای مثال ـ با این نسبت افت چهل درصدی شما پراید مدل ۹۱ را باید ۱۲ میلیون بخرید اما حدود پانزده میلیون تومان قیمت داره

    این افت شدید قیمت بدلیل عمر کم و بی کیفیتی قطعات ـ ایرانیزه شدن موتور tu5 ـ خودم قبلا تیپ ۵ فرانسوی داشتم اصلا قابل مقایسه نیست کیفیت موتورش چون باز شده هر دو تا موتور رو دیدم

    دلیل دیگه افت قیمت شدید این خودرو جدای از ایرانیزه شدن موتور و گیربکس ـ قطعات نایاب این خودرو هست
    بلایی که سر لیفان ۵۲۰اومد و با وجود اینکه از پراید ده پله از هر لحاظ بالاتره ولی بدلیل تامین به شدت ضعیف قطعات و بازار سیاه و نجومی ـ افت قیمتی در حد سقوط ازاد رو تجربه میکنه ـ به نحوی که شما با التماس و نذر باید لیفان ۵۲۰ سری اول تون رو ۱۵میلیون رد کنید ـ سیزده و نیم هم دیدم فروش رفته بدلیلظاهر ضعیف و پول لازم بودن فروشنده ـ به قیمت های سایتها توجه نکنید به دلیل بدفروش بودن قیمت واقعی ده درصد کمتره

    جمع بندی :

    رانای دست دوم بنظر من ارزش خرید بیشتری نسبت به نو داره چون افت وحشتناکش رو کرده ـ برای مثال شما بجای تیبای صفر میتونید رانای ۹۳ بخرید یا بجای پراید صفر میتونید رانای ۹۱ بخرید
    اما خرید صفر بدلیل افت قیمت زیاد خیلی درست نیست
    اما اگر قصد فروش ندارید و عاشق بوی نویی ماشین هستید خب واقعا پیشنهاد نمیکنم رانا رو

    1. Sam می گوید

      پیشنهاد میکنید آخر یا نه؟؟

      1. Mina می گوید

        من که خیلی از تیم و مدلش خوشم میاد و قطعا میخام بخرم راضی هم نبودم نهایتا یکی دو سال بعد با مدل دیگه عوضش میکنم یه تجربه هم به تجربیاتم اضافه میشه

    2. ناشناس می گوید

      دوسترعزیز مدل ۹۱ به دلیل نداشتن آپشن کلا خودرو ارزون تری وایندهمون مدلیه که اشکالات فنی زیادی داشن

  26. حمید می گوید

    یک هفتس که تحویل گرفتم واقعا راضیم خداییش اگه ندارید نظر ندید.

  27. عارفه می گوید

    سلام من قصد خرید لیفان ۵۲۰ سال ۹۰ دارم بنظرتون درسته اصلا گیج شدم نمیدونم چی بگیرم که درست کار کنه قیافه ماشینای ایرانی که بدرد بخور نیس چینی هم تعریفی نمیکنن ازش

  28. صحرا می گوید

    سلام
    من با ۲۳ ملیون چه ماشینی بگیرم خوبه
    ، خودم پژو پارس دوس دارم اما با این پول فکر کنم ماشین خوبی گیرم نیاد بیخیالش شدم،
    حالا پژو ۲۰۶ مدل ۸۷ بگیرم یا رانا یا سمند یا اصلا پول رو یکم بیشتر کنم تندر بگیرم…

    1. ناشناس می گوید

      عزیز من شما بگیر ۲۰۶بخر من الآن دارم مدل ۹۷ تیپ ۲ خیلی ازش ۷۸ تا راه رفته عالی وخیلی بی سروصدا با بد بخت ۲۰۰ جور کارکشیدم حتی یه آخ هم نگفته

  29. صحرا می گوید

    سلام
    من با ۲۳ ملیون چه ماشینی بگیرم خوبه
    ، خودم پژو پارس دوس دارم اما با این پول فکر کنم ماشین خوبی گیرم نیاد بیخیالش شدم،
    حالا پژو ۲۰۶ مدل ۸۷ بگیرم یا رانا یا سمند یا اصلا پول رو یکم بیشتر کنم تندر بگیرم

    1. آراد می گوید

      اگه خودرویی مثل ۲۰۶ یا پارس یا رانا تمیز گیرت اومد می ارزه دست دوم بگیری ولی اگه نه یه ماشین صفر ارزون تر بگیر….

      1. ندا می گوید

        دست دوم

      2. ندا می گوید

        دست دوم بگیر عزیزم

        1. ناشناس می گوید

          چشم عزیزم

        2. مسعود می گوید

          به نظر دوستان رانا کارکرده خوبه یا ریو کارکرده؟ مثلاً رانا مدل ۹۳ و ریو ۸۸

  30. ناشناس می گوید

    سلام دوستان خسته نباشید من تمام نظراتی که به ۵دلیل رانا بخرید یا نخرید خوندم دوستان همگی نظرات شخصی خودشان راگفتنند خیلی عالی بود .اگر بخوام برحسب نظر سنجی ها تصمیم بگیرم که رانا بخرم بیش از ۹۰درصد شما عزیزان راضی بودید پس میرم بخرم ممنون از نظرات شما

    1. هیچ ..سایه.. هیچ می گوید

      با درود
      بخر دوست عزیز منم صفرشو خریدم راضی ام نسبت به ۲۰۶sd صفری که داریم فعلا بهتره

  31. یاسر می گوید

    سلام دوستان خسته نباشید من تمام نظراتی که به ۵دلیل رانا بخرید یا نخرید خوندم دوستان همگی نظرات شخصی خودشان راگفتنند خیلی عالی بود .اگر بخوام برحسب نظر سنجی ها تصمیم بگیرم که رانا بخرم بیش از ۹۰درصد شما عزیزان راضی بودید پس میرم بخرم ممنون از نظرات شما

  32. امین قاف می گوید

    واقعا با چه منطقی این خودرو ارزش خریدن داره من نمیدونم…مزخرف ترین خودرو ایرانخودرو هستش واقعا از همه نظر نا امید کنندس
    درضمن ملتمسانه خواهشمندم نظراتی که حاوی توهین و بی احترامی هست تایید نشه

    1. هیراد می گوید

      آقای امین قاف
      به چه استدلالی داری میگی مزخرفترین ماشینه؟؟؟
      دوستان هرچی میگن واضح و منطقی دارن بحث میکنن شما دلیلاتو بگو
      بعید میدونم تو عمرت رانا رونده باشی!!!

  33. آراد می گوید

    سلام
    من شهریور ۹۵، ۶ میلیون دادم ، ۲ ماه بعدش ۵ میلیون ،۲ ماه بعد ۴ میلیون و ۱ ماه بعد ۳ میلیون و در نهایت در اسفند ماه ۱۲.۱ میلیون دادم، اواسط اردیبهشت ۹۶ رانای خود رو تحویل گرفتم. ضمنا ایرانخودرو ۵۹۱ هزار تومن هم جریمه دیرکرد بهم داد، و تقریبا این ماشین ۲۹.۵ میلیون برای من تموم شد که به نظر من می ارزید.نه؟!
    اما از آنجایی که قبل از این رانا، اس دی وی ۸ مدل ۸۶ داشتم جند تا نکته رو یادآور میکنم که شاید به درد بخوره…
    ۱.صندلی های رانا جمع و جور تر شده که تناسب بهتری داره چون صندلی های ۲۰۶ واقعا بزرگ بود … البته اصلا در فضای ماشین تفاوتی ایجاد نشده چون قدرت مانور صندلی های جلو رو بیشتر کردن و داشبورد رانا کمی بزرگتر شده… در هر دو صورت وقتی منی که ۱۹۰ قد دارم صتدلی رو بدنم عقب سرنشین عقب جا نداره. ولی جلو پا در رانا بیشتر بازه.
    ۲.انصافا داشبورد و تریم رانا قشنگ تر شده ولی جنش ضعیف تره… حتی دکمه های شیشه بالابر ها که در وسط هستند نسبت به اس دی جنس بد تری دارند. به نظر من بر خلاف ظاهر جذاب رانا که انصافا از دید من خیلی از ۲۰۶ به روز تره، نمای داخلی رانا چوب بد سلیقگی سازنده در انتخاب جنس رو خورده. شاید اگه ۱۰۰ هزار بیشتر هزینه میشد خیلی دل پسند تر میشد. مثلا استفاده از کمی چرم و یا پارچه در درب ها اصلا” هزینه نمی داشت.
    ۳.از آنجایی که من تجربه رانندگی با اس دی (هم ۸۶ و هم ۹۵) رو دارم به جرات می تونم بگم تفواتی با رانا ندارند. فقط شاید ریزبینانه گفت که فرمان رانا کمی خشک تره… البته فقط کمی… ولی کلاج خوبه، ترمز عالی میگیره که البته چهار چرخ دیسکی باید هم این طور باشه… شتاب و اینها خیلی فرقی با اس دی نداره… فقط احساس می کنم در پیچ ها رانا stable تر باشه… چون برخی اوقات با اس دی حس می کردی عقب ماشین یه بازی کوچولو میکنه…
    ۴. از لحاظ آپشن ها هم که برخی تهویه اتوماتیک وی ۸ رو تحسین می کنند به نظر من خیلی امتیاز بزرگی نیست و من در وی هشت هم اکثرا دستی تنظیم میکردم… به اضافه که در دریچه های کولر رانا به دلیل کیپ بودن هوا اصلا رد وبدل نمیشه ولی در ۲۰۶ چون از نوع پره های ریز بود در هر صورت کمی جابجایی هوا دیده می شد.
    ۵. از نظر من نبود کروز کنترل دستگاه پخش بزرگترین ایراد آپشنال راناست چون واقعا در اس دی بهش عادت داشتم و خیلی خوب بود.
    ۶. در مورد افت قیمت رانا هم باید گفت این جز سیاست های دلالان و نمایشگاه داران خوردو است. وقتی اونها روی ماشینی ایراد بگذارند این روی قیمت ماشین خیلی تاثیر می ذاره… مثلا شما میری میگی رانا داری؟ نمایشگاهی میگه نه رانا مشتری نداره چون فلان ایراد و فلان مشکل رو داره و این میشه که این ایراد ها دهن به دهن می چرخه… اینکه بورسی چرا به برخی ماشین ها ایراد میگیره هم دلیلش اینه که ماشین های جدید چون مدل های قدیمی ندارن نمیشه خیلی با قیمتشون بازی کرد و قیاس قیمت با صفر ارحت تره… در نتیجه سودی واسه نمایشگاه دارها نداره…
    خلاصه اینکه من حدود ۲ – ۳ هزار تا با رانا که رفتم راضی ام و اگه بد شانسی خاصی پیش نیاد بعید می دونم این ماشین اونقدر هم که میگن مشکل داشته باشه… چون مصرف کننده هم هستم ترجیح می دم ماشین صفر کم خرج سوار شم تا ماشین چند مدل پایین تر ارزان تر که هر روز انتظار یه خرجی رو باید داشت.

    1. مهدي م می گوید

      آره رانا هندلینگ بهتری نسبت به اس دی داره

  34. Amir می گوید

    شمایی که به کسایی که میگن نخرین میگی نفهم،همونی هستی که میری جلوی نمایندگی هجوم میاری که یه ماشین بی کیفیت ثبت نام کنی.اینو بدون که مقصر اصلی بی کیفیتی خودروها خود مردم هستند و استقبال بیشتر یعنی کیفیت کمتر.پس بخاطر تعصبت یا اینکه اشتباه کردی و رفتی یکیشو ثبت نام کردی به بقیه لقب نفهم نده چون اوضاع خودت بدتره.اگه یه سال ماشینای ملی رو تحریم میکردین،الان مجبور نبودیم سوار گاری بشیم…

  35. سینا شریفی می گوید

    به نظر من پژو اس ال ایکس از اینم بهتره هم موتورش tu5 هست هم شتاب و رخ و راحتی ۴۰۵ رو داره هم قیمتش کمتره

  36. Ali می گوید

    من خودم یک هفتست گرفتم ماشین خیلی خوبیه.ممنون از راهنمایی بعضی از افراد متشخص که نظرات کارشناسانه خیلی خوبی گذاشتن .ولی یسری آدم لونپن و بیکار که بیسوادم هستن وتو همه جا ول میخورن آدم رو اذیت میکنه .مردک .کسی که داره سوال میکنه حتما چیزی نمیدونه بعد تو بی شخصیت میای مسخرش میکنی در حالی که خودت هیچی حالیت نیست
    در کل دوستان با این قیمت ماشین به صرفه ای هستش

    1. ناشناس می گوید

      موافقم داداچ

  37. وحید می گوید

    سلام دوستان مطلع لطفا جواب بدن، بین رانا،تیبا۲،ساینا کدام خودرو از کیفیت و زیبایی بهتری برخوردار است،لطفا دلیلش رو هم بگید

    1. آراد می گوید

      دوست عزیز قیاس خوبی نیست…
      به هرحال رانا هیچی که نداشته باشه موتوش tu5 هست در حالی که که تیبا و ساینا از نظر موتوری خیلی کمترن…
      شاید خیلی ها بهتون بگن که رانا قیمتش بالاتره ولی من به شما عرض میکنم که رانا کلا شاید یه ۵-۶ تومن گرون تره ولی از نظر کیفی واقعا ۱۰ تومنی بیشتر می ارزه… چون از لحاظ ایمنی، راحتی، زیبایی، پیشرانه و شاید خیلی چیزای دیگه خیلی از تیبا و ساینا سر تره… چون واقعیت اینه که تیبا و ساینا فیس لیفت های پراید هستند که با این اسامی معرفی شدن…
      از نظر من رانا و دنا توی تمام خودروهای حال حاضر ایران خودرو و سایپا که جز خودرو های ملی و داخلی به حساب میان ارزش خرید بیشتری دارند. مثلا شما در نظر بگیر که حدود ۴-۵ تومن بیشتر میدی و همون رانا رو با مارک ۲۰۶ سوار میشی (از لحاظ پلت فورم و شاسی و موتور)…

      1. رضا می گوید

        کی گفته تیبا و ساینا فیس‌لیفت پراید هستن؟ فقط به این دلیل که مارک سایپا جلوی کاپوتشونه نمیشه اسم پراید روشون بزاری، نه موتورشون نه شاسی و نه بدنه‌شون شبیه پرایده، لطفاً نظر غیرکارشناسی نزارین

  38. ناشناس می گوید

    بخرید آقا ماشین خوبیه من دارم راضیم خیالتون راحت این عیبایم که میگن همه ماشینای ایرانی داره زیاد حساس نباشید

  39. محسن می گوید

    من رانا دارم مدل ۹۲ ازش خیلی راضیم به جند دلیل ۱-سیستم ترموز خیلی عالی ۲-ماشین خیلی نرم ۳- صدای اتاق بعد از چهار سال هنوز در نیامده ۴-صدای موتور داخل ماشین نمیاد ۵-مصرف سوخت پایین.. تنها ایراد این ماشین تنگی صندلی عقب هست اونم بدلیل اینکه ماشین اسپرته ایراد فنی دیگری که داره گلاجش هست من خودم بردم دستیش کردم چون اتماتیکه همه کس بلد نیست درستش کنه

  40. ناشناس می گوید

    سلام.من تازه دوسه روزه خریده ام.نظرات وپیشنهادات راخوب خوندم ولی ۹۵درصدازشماعزیزان این خودرو را تاییدکردید بنظرمیرسه خوب باشه چون من ازهرکسی که داشته هم میشناختمش سوال کردم خیلی ازش راضی هستن. کلی قضاوت کنی مردم فقط بخاطراینکه اسم ۲۰۶ جاافتاده میرون سراغش وگرنه همه چیزش همونه. تازه خشکل تر ز۲۰۶ است.وسلام

  41. مهرداد می گوید

    سلام من میخوام رانا بخرم خیلی هم پرس و جو کردم بنظر ماشین خوبیه فقط تو رنگش موندم سفید بخرم یا مشکی خودم مشکیشو دیدم خیلی قشنگ تر از سفیده خیلی ماشینو زیباتر نشون میده میخواستم درباره رنگ هاشم نظر بدید سفید یا مشکی؟

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      سفید خوش فروش تره
      مشکی شیک تره

  42. pouya می گوید

    مدل ۹۳ داریم.ماشین عالیه.شتاب عالی.ترمز عالی.فرمون عالی.فضای سرنشینان عقب کوچک هست ولی تو مسافرت خسته نمیشین.۲بار مسافرت ۱۰۰۰ کیلومتری رفتیم ماشین خوب بود و خسته هم نشدیم.فقط وقتی ماشین سرد هست دنده سخت جا میره.در کل نسبت قیمتش عالیه

    1. علی می گوید

      ماشین باید تو کارکرد بالا کیفیت خودشو حفظ کنه دوتا سفر هزار کیلومتری که چیزی نیست
      ما با پراید مدل ۹۰ از اون پارس خودرویی ها ۲۳۰ هزار کیلومتر راه رفتیم موتورش هنوز اچار نخورده شمعش هم هنوز فابریکه یه رانا ۹۳ گرفتیم پدرمونو دراورده

      1. فوق لیسانس الاف می گوید

        ۲۳۰ هزار کیلومتر میشه یک دور دور کره ی زمین میشه دوهزاروسیصد ساعت رانندگی با سرعت صدکیلومتربرساعت. اونم با پراید!!!؟ ساقیت کیه بگو ازش جنس بگیریم توی این اوضاع وخیم اقتصادی شاد شیم مام. میخوای ایرادم بگیری یا دروغ بگو یچیزی بگو محالات نباشه حداقل

        1. ناشناس می گوید

          منم با پراید۸۹ صبا دوگانه حدود۲۳۰ رفتم مشکلی نداشته…از نظر موتوری ازش راضیم

  43. مرتضی می گوید

    ال نود از همشون بهتره ما داشتیم تو سفر یه آخ نگف

  44. ناشناس می گوید

    خودرو رانا از لحاظ قیافه از تمام خودرو های چینی هم رده سر هست از لحاظ موتور و اتاق نیز سر هست تنها از لحاظ تجهیزات جانبی و گیربکس اتوماتیک کمبود دارد قطعات ارزان و عمومی و قابل دسترس خودرو های چینی که شما سنگشان را به سینه می زنید بی کیفیت بد قواره و با قطعات کمیاب یا بهتر بگم نایاب حتی درخود نمایندگی ها و افت قیمت زیاد بالای ۵۰ درصد بعد از دو سال بهتره بازار گرمی مطبوعاتی و یا دلالی خود را جای دیگه ای ببرید

  45. رضا می گوید

    عزیزانی که رانادارندماشین من مدل ۹۳است چراغ چک وای بی اس آن روشن می شود تعمیرکاران عیب آن رانفهمیدن اگراطلاعاتی دارید لطفا راهنمایی بفرمایید .

    1. نازی می گوید

      خیالیا این مشکل دارن. مثله اینکه تو برنامه هاشون دستکاری میکنن. تنها مشکل اصلی رانا همینه.نمیشه روش حساب کرد که این مشکلو نداشته باشه

    2. نازی می گوید

      خیالیا این مشکل دارن. مثله اینکه تو برنامه هاشون دستکاری میکنن. تنها مشکل اصلی رانا همینه.نمیشه روش حساب کرد که این مشکلو نداشته باشه

    3. مرتضی می گوید

      سلام، امکان داره تو مسیر سیم کشی لاستیک عقب فیش در اومده باشه برای من اتفاق افتاده بود هیچ کس سر در نمی آورد بالاخره یه برق کار با تجربه پیداکرد

    4. ناشناس می گوید

      اگه مشکل برق نداره یه تعمیرکار خوب ببر یه نگاه به اویل پمپش بندازه میتونه از نقص روغن رسانی باشه

  46. ناشناس می گوید

    سلام میگن موقع فروش خیلی افت میکنه درسته یانه اگه کسی اطلاع داره بگه لطفا

  47. محمد می گوید

    عزیز من باز کردن و تعمیر سپر کار مکانیک نیست !! کار صافکاره استاد کار خوبشم هست که جابندازه شما اشتباهی رفتی پیش مکانیک

  48. m می گوید

    من بتازگی رانا خریدم میتونم بگم واقعا ماشین خوبی توی این رنج قیمت هست و از ۲۰۶ تیپ ۲ و سمند و پارس سال (نه مدل tu5)خیلی جلوتره و بجز تهویه دستی و جنس داشبورد دیگه چیزی کمتر از ۲۰۶ صندوقدار نداره صندلی های عقبش بنظرم جادارتر از ۲۰۶ هست.

  49. ناشناس می گوید

    نظر…سلام رانا بخرید

  50. صابر می گوید

    منم ی هفته هس خریدم ظاهرآ ماشین بدون مشکلی هست.
    تنها چیزی که شاید نگرانم میکنه اینه که آمپر آبش بالا هست.مثلآ وقتی توی جاده هستم روی نود یا نودوپنج هس معمولآ،در سرعت های پایین هم روی ۹۸ یا صد میره تقریبآ.نمیدونم این میتونه نشون از مشکلی باشه یا کلآ اینطوری هستن همشون و مشکلی ندارن.
    درصمن: وقتی که دمای آب روی نود میاد و خاموشش میکنم و چند دقیقه وقتی سوییچ رو باز میکنم آمپر آب بعضی وقت ها روی ۱۱۰درجه هم میره.
    لطفآ اگه بنظرتون مشکلی ممکنه داشته باشه راهنماییم کنید.ممنون

    1. مکانیک می گوید

      سلام موتور tu5 مادرزاد با دمایی کار میکنه که مصرف پایین و شتاب بیشتری داشته باشه اون طبیعی هست

    2. ناشناس می گوید

      درود
      آمپر بالاش که مثل بعضی از خودروها هستن و اشکال نداره ولی سعی کن وقتی آمپر بالاست و فن روشنه ماشینو خاموش نکنی که اون بالا رفتن بیش از حد اتفاق نیفته
      پیروز باشید

      1. طاها می گوید

        سلام آقایاون وقت همگیتون بخیر باشه
        داداش هایه عزیز امروز میخام برم رانا مدل ۹۶ با ۵۰۰۰۰کار معامله کنم خیلی هم دودل هستم آیا بنظر شماها برم یا نه

  51. محمد می گوید

    سلام من یه ماهه ماشینم رو تحویل گرفتم حتی بدون یه روز تاخیر رانا واقعا از نظر هندلینگ و تعادل تو جاده و سرپیچ فوق العادس خصوصا با رینگ ۱۵ و لاستیک ۱۹۵ ترجیحا کوموهو ترمز های رانا واقعا عالی و قابل اعتماده شتاب و کشش موتورش عالیه حتی با کولر روشن سیستم صوتیشم خوبه من قبل از خرید رانا نظرات کاربران رو تو اکثر سایتا خوندم واقعا متاسفم برای اونایی که همینطوری یلخی نظریه پردازی کرده بودن بدون اینکه حتی یبار سوار شده باشن تمام محاسنی که اشاره کردم نسبت به قیمت ماشین واقعا قابل توجه هستن معایبشم میتونم به لرزش دنده ۲ وقتی دور موتور پایین هست اشاره کنم و اینکه کیفیت جنس داشبوردش درسته مثل اس دی نیست ولی اونقدرا که میگن بد نیس قابل قبوله
    همین دیگه در آخر بگم هرکس میخواد بخره شک نکنه واقعا عالیه تمام امکانات وی۸ رو داره با تفاوت قیمت قابل توجه و ظاهری زیبا تر البته با سلیقه بنده…. یاعلی

    1. یاسرانصاری نیا می گوید

      منم دارم واقعا ازش راضیم

  52. علی می گوید

    سمند بهتره تو این رنج یا پارس ۹۳ و ۹۲ بهترن رانا به درد نمی خوره جاش که مزخرفه شتر گاو پلنگ لعنت بهت ایرانخودرو با این ماشین مزخرفت هرکی موافقه لایک کنه

  53. حاج صمد معانی می گوید

    داش اون آمپر اب که میره بالا عادیه من ۹۴خریدم راضیم سپر هم کار صافکاره نه مکانیک
    ازsdخوشگل تره کم مصرفه ازتمامی ماشینهای چینی سرتره وسایلشم همه جا هست اگه تو ایران زندگی میکنید فقط ماشین ایرانی بخرید نه چینی
    چاره ای نیست رانا هم خوبه خصوصا سفید دوربر ماشین چینی نرید

  54. ابراهیم می گوید

    با سلام خدمت دوستان من ۲۰۶sd داشتم ولی به دلایل مشکلات فروختم و امسال میخام ماشین بخرم به نظر شما رانا در حد sd هست چول ازش خیلی راضی بودم به دلیل ۱۶ سوپاپ و قدرت فوق‌العاده بالایش؛ رانا مشکل گیربکس ندارد

    1. یاسرانصاری نیا می گوید

      چون خودم سوار میشم بهتون توصیه میکنم حتما رانا بخرین البته نو باشه بهتره اما دست دوم اگه خواستین بخرین کاملا از نظر فنی بررسیش کنین که خیالتون راحت باشه

  55. ناشناس می گوید

    سلام
    واقعا یه ملت موندن از دست این بی کیفیتی خودروهای داخلی چیکار کنن

  56. ناشناس می گوید

    خاک بر سرمرکز تحقیقات ایران خودرو و سایپا با این طراحی پلتفرم ماشیناشون

  57. یاسرانصاری نیا می گوید

    سلام به همه من بعداز یک سال رانندگی با رانا به همه دوستان توصیه میکنم که حتما ازین خودرو استفاده کنین من با این ماشین در جاده های کوهستانی با شیب زیاد هوای بارانی و گرمای کویر هوای شرجی جنوب به راحتی حرکت کردم و مشکل خاصی ندیدم تازه ماشین من مدل آخر ۹۲ و اول ۹۳ هستش مشکل نور داشت در شب که تنظیم نبود اونم دستی تنظیمش کردم مصرف عالی زیر ۶ در جاده بدون کولر با متوسط سرعت ۱۰۰ و با کولر زیر ۷ با متوسط سرعت ۱۰۰ شتاب خیلی خوب شما احساس نمیکنین سرعتتون چقدره اگه سیستم آلارم به صدا درنیاد ایمنی فوق العاده من ۶ ماه بدون اینکه بدونم سیبک های مربوط به چرخای جلوم با هنرنمایی صاحب قبلیش تقریبا ازبین رفته باهاش رانندگی کردم حتی مسافرت رفتم حتی یک بارم در حالتی قرار گرفتم که فکر کنم خیلی از ماشینا توی اون حالت قاعدتا باید چپ کنن ولی این ماشین تعادلشو حفظ کرد فقط کمی مارپیچ حرکت کرد ترمزها خیلی خوبه و قابل اطمینان البته باید بگم که حواستون باشه درصورت نیاز به تعویض قطعه هرگز به فکر صرفه جویی نباشین و بهترین قطعه رو بخرین براش قیمت قطعات اصلیشم خیلی بالا نیست درکل ماشین قابل اطمینانی هستش خودم بعداز کلی تحقیق و مقایسه ماشینای موجود اینو خریدم قشنگم هست به قول دوستان تیپش اسپرته به حرفای منفی هم که در مورد تولید داخل میزنن توجه نکنین نمیگم قیمتش کمه اما میتونه یه عمر ماشین باشه و همه کاراتون رو به خوبی راه بندازه به شرطی که بهش برسین در کل ماشین خانوادگی خوبیه

  58. عباس می گوید

    من رانا el دارم انصافا خیلی ازش راضیم بنظرم نسبت به خودروهای هم قیمتش خیلی بصرفه تره ارزش خرید داره . ولی درمورد نخریدن خودرو داخلی بهتره نخریم تا بقیمت واقعی برسه

  59. ناشناس می گوید

    خیلی هم عالیه …من که راضی

  60. ناشناس می گوید

    برید یه سر به خودرو سازی ترکیه بزنید.به انگلستان المان امریکا و فرانسه خودرو صادر میکنن.البته فعلا منتاژ اما چندتا خودروی تولد داخل هم دارن.ترکیه شد ۱۶ مین قدرت اقتصاد دنیا.لدت میبرم از ترک بودنم.

  61. ناشناس می گوید

    تیبا ٢ چطوره؟

  62. علي می گوید

    نخرید مدل ٩۴ دارم ۴٢٠٠٠ تا کار کرده دوبار دیسک و صفحه عوض کردم ۴ بار سنسور اکسیژن راه رفتنش خوبه ولی خرجش زیاده نور چراغ. هاشم خیلی بده ال٩٠ بخرید جنازش می ارزه به رانا

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      سنسور متفرقه میخرید برادر! یه بار ntk ژاپن میگرفتی دیگه نمیسوخت

  63. مها می گوید

    عرض درود و ادب.بنده سال ۹۲ یک دستگاه رانای lxصفرخریداری کردم.بماند که همون لحظه اول بوق و شیشه بالابر خراب بود که با چند ساعت معطلی درست شد.هیچکدوم از خرابی هاش توسط نمایندگی و با گارانتی رفع نشد حتی ۱میلیونی که بابت کارت طلایی گرفته بودن و قرار بود لنت و شمع و وایر و روغن و فیلترها رو روی ۲۰هزارتا عوض کنن ، نکردن ،بنده در این چندساله قریب ۵ میلیون براش هزینه کردم که اهم اون ها دیسک و صفحه،پمپ هیدرولیک،دینام،جلوبندی ،بوش های تورشن بار ،قفل درب ها ، شیشه بالابرها و….بوده.صندلی بسیار ناراحت ،فضای پای عقب که اصلا نداره . سواری افتضاحی داره و کیفیت قطعاتی که کمپانی میبنده بسیار بسیار پایین تر از بدترین جنس های بازاره.کولرش بسیار افتضاحه مخصوصا به اطر تیرگی رنگ ماشینم توی روزای خیلی گرم واقعا بده و صدای فنش هم روی دورهای بالا آزار دهنده است ، سیستم برقش مشکل داره و ایران خودرو حتی زحمت گذاشتن یه آفتامات به خودش نداده تا با یه دنده عقب ساده چراغ های جلو کم نور نشه ،دمای آبش هم همیشه بالاست از ۲۰۶ بالاتره و من همیشه نگران سرسیلندرشم ، گیربکس از صفرکیلومتر ی صدا داشته و هوزم داره که اصلا کسی نمیفهمه مشکل چیه. از همه چی بدتر اینه که هیچ کس جوابگو نیست و این خزعبل که توقع نداشته باش با ۳۰ میلیون بهتر از این گیرت بیاد ورد زبون همه است .این صحبت ها بدون غرض ورزی بوده و تجربه سواری ۳/۵ ساله با این ماشینه .تنها نکات مثبت رانا ترمزهای فوق العادشه و شتاب به نسبت خوبش ولی واقعا توی سرعت های خیلی بالا اصلا احساس امنیت ندارین (منظورم ۱۴۰ ،۱۵۰ است)البته باید بگم که شاید خیلی ها این ایرادات رو نداشته باشن چون واقعا درسته که میگن ماشین های ایران خوردو هندونه در بسته ان.الغرض که بنده قبل از این هم پژو و ۲۰۶ و سمند و از این دست داشتم و یه کمی هم خودم حساسیتم زیاده ولی باور کنید این ماشین روی همه محصولات ایران خودرو رو سفید کرده و قطعا اگر کسی پول داشت نمیرفت این آشغال ها رو بخره .
    امیدورام روزی برسه که ایران هم بتونه ماشین باکیفیتی درست کنه که به جای نقدهای بیشمار در رسانه های مختلف تشویق بشه و واقعا مردم راضی باشن .

  64. nakisa می گوید

    سلام من بین پراید با رانا موندم خوندم که یه جا نوشته بود از جهت پشت ماشین رانندگی و مخصوصا پارک کردن سخته واقعا نمیدونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  65. مسعود می گوید

    دوستای گلم.رانا کدوم مدلش بهتره؟منظورم اینه ک ایا مثل ماشینای دیگه ک تا مدل ۹۱ از همه لحاظ نسبت ب مدل بالاهاشون با کیفیت ترن رانا هم همینطوره؟یعنی مدل پایینش نسبت ب مدل بالاش با کیفیت تره

  66. ناشناس می گوید

    سلام باتشکر ازهمگی که خیلی هاتون نکته های خوبی رو اشاره فرمودید
    من ۲۶میلیون پول دارم میخوام رانا بخرم
    ولی هی اطرافیان میترسوننم که نخر رانا اله رانا بله
    که البته خیلی هاشون حتی سوارشم نشدن.
    ولی به نظرم ماشین خوبیه

  67. ناشناس می گوید

    سلام
    آیا راسته که میگن موقع فروش رانا سخت میتونی بفروشیش؟؟؟

  68. محمد حسين می گوید

    من پسر داییم سال ٩۴ یه رانا صفر خرید بعد یه هفته مونور بطور کامل سوخت و با کلی مصیبت و فک کنم پول دادن نمایندگی موتورشو عوض کرد ولی هیچوقت اون دیگه ماشین نشد همیشه عیب داشت یه روز گیربکس یه روز روغن ریزی و بلاخره با کلی ضرر فروختش و الان تندر صفر خریده بنظرتون این شانسش بوده این طوری ماشین تخمی از اب در اومده یا نه البته من خودم یه مدت ماشین یکی از دوستان که رانا ٩٢ بود یه هفته دستم بود ماشین بدی نبود فقط یه مشکل داشت که واقعا رودری هاش سروصدا میکردن این منو خیلی ازار میداد من کارم تو اسنپه و پراید ٩۶ دارم کرم افتاده که ماشینو عوض کنم خودم خیلی دوست دارم v8 یا تندر بخرم ولی متاسفانه تا ٣۴ تومن نمیتونم بیشتر هزینه کنم و فقط ماشین صفر بدردم میخوره بین ٢٠۶ تیپ ٢ و رانا موندم اطرافیانم فقط پسر داییم بود که رانا داشت و ازش نظر میگیرم میگه اگر بخری فوشت میدم خخخخخ بنظر خودم تیپ ٢ بی ازاره کم مصرف ماشینیه که امتحانشو پس داده فقط تنها دلیل دودل بودنم قدرت موتورشه و ترمزای عقب کاسه ای بنظرتون بی خیال اینا بشم و تیپ ٢ بگیرم یا دلو بزنم به دریای شانس و رانا بگیرم ؟

  69. ایوب می گوید

    من مدل ۹۴ دارم از صفری دست خودمه همون اول یکسری مشکلات جزیی داشت مثل صداکردن داشبورد و صندلی و دوشاخه کلاچ که با گارانتی و بدون هزینه درست شد تا حالام ۵۵۰۰۰ کیلومتر راه رفته فعلا جز روغن و بنزین خرج دیگه ای نکردم چیزی که برای من مهمه مصرف سوخت و شتاب و ترمزه که رانا دراینها خوبه از تهران تا تبریز با یه باک بنزین رفتم اونم با کولر تو پیچهای هراز هم اصلا کم نمیاره اشاره هم کنی ترمزاش عمل میکنن تویوتا نیست ولی از بقیه ماشینهای ایرانی حداقل برای منی که دائم تو ترافیک تهرانم بهتر بوده

  70. Pelake19 می گوید

    تک تک ماشینای ایرانخودرو داشتم
    نظر من اینه اگه لامبورگینی هم داشته باشی یه رانا یا یه دنا هم در کنارش داشته باش
    رانا۹۲داشتم . با پارس سال .پارسtu5.سمند ۲۰۶v8.دنا معمولی پژو۴۰۵ و…خیلی از ماشینا انداختم نتونستن بگیرنم
    حالا پارس موتور زانتیا و سورن توربو و… رو نمیشه گرفت اما بعد از تقویتی که انجام دادم پا ب پای سورن توربو میرفت
    موتوری از همه نظر عالیه ولی گیربکسش یه سری معایب داره
    ترمزش عالی
    تعلیقش خوبه ولی کمی ارتفاع ماشین کمتر بشه بهتر میشه
    صندلی عقب اصلا راحت نیست
    در کل برا من که مجردم و ماشینو اسپرت میکنم عالی بود

  71. کامران می گوید

    سلام
    من الان نزدیک ۳ سال است که رانا دارم و قبلا ۲۰۶ اس دی داشتم خیلی هم راضیم و خیلی کم مصرف تر از ۲۰۶ است یک بار هم به تعمیرگاه مراجعه نداشتم

  72. یوسف می گوید

    سلام. من پارسال ۱۸/۱۲ رانا برام اومد تاکنون ۹۰۰۰۰ هم کارکرده خییلی ازش راضیم بهترین ماشینه. هم از لحاظ کیفیت هم سرعت وهم قدرت وبخصوص زیبایی عالیه.

  73. یوسف می گوید

    بنظر من رانا فقط رنگ سفیدش خوشکله.

  74. 110 می گوید

    رانا از نظر شتاب و ترمز و دید ، خودروی خوب و در رده قیمتی مناسب می باشد.

  75. ناشناس می گوید

    بگیرید عالی

  76. vqh می گوید

    سلام- یه ساله رانا دارم ازش راضیم فقط تنها مشکلش صدای داشبورد هستش که تا حالا حل نشده خیلی هم صداش اذیتم میکنه

  77. بدبخت ایرانی می گوید

    ماشین ایرانی آشغال جهانی. حتی از گاری بی کیفیت ترند

  78. ناشناس می گوید

    سلام
    من هفت ماه میشه که یک رانا صفر خریدم و توی این هفت ماه فک کنم ده بار به نمایندگی رفتم و بزرگترین مشکلش که چند روز پیش برده بودمش نمایندگی این بود که فن کولر و گرمکن شیشه عقب کار نمی کرد،این بود که کلآ سیم کشی داخل ماشین از سینه گرفته تا جعبه رو عوض کردن و نامردا دخل ماشین رو و چند قست از بدنه رو کلآ خش انداختن،

  79. محمد می گوید

    سلام دوستان ببخشید من میخوام برای خرید ماشین حدود ۲۷ میلیون هزینه کنم بنظرتون چه ماشینی بخرم بهتره که زیبا باشه . ایمن باشه و هزینه نگهداری پایینی داشته باشه

  80. امیر می گوید

    سلام من امیر هستم اخر اسفند ۹۶ یک دستگاه اتومبیل رانا خریداری کردم روی هم رفته ماشین خوبیه ولی ایرادهایی داره که شرکت محتر م ایران خودرو نباید به این زودیها گارانتیشو تموم بکنه چون لوازم اون در نمایندگیها موجود نیست تا این قطعه بیاد این ماشین چون رفع عیب نشده ایراد دیگه ای پیدا میکنه اگه هم ایراد پیدا نکرد شانس خریداره .ماشین من ایرادی که داره گفتند که از دسته سیم اصلیه که بخاطر اون حدود یک ماهی میشه که منتظریم بخاطر اینکه موقتا رفع عیب بشه یادداند که سویچ رو خاموشوروشن بکنیم تاچراغ چک خاموش بشه تاماشین راه بره ولی اگه باچراغ چک راه بریمه اونموقه گاز میخوره ولی اروم اروم راه میره وباک بنزین رو خالی میکنه .تنها خواهشی که از ایران خودرو دارم قطعات باکیفیت در نمایندگیها داشته باشند تا اینقدر متضرر نشده وبه خاطر یک قطعه قطعات دیگررو نیز عوض نکنند .روی هم رفته رانا ماشین بدی نیست . متشکرم امیر از ارومیه

  81. جوجو می گوید

    سلام میخام رانا۹۳بخرم حالابخرم یان

  82. مهدی می گوید

    سلام همه ماشینای ایرانی یه عیبی دارن .ولی هممون میدونیم مجبوریم بخریم .پس خودتونو زجر ندین

  83. رضا می گوید

    سلام یک ساله که رانا خریدماونم نقره ای و بسیار زیبا. از همه لحاظ خیلی خوبه بخصوص تو مسافرت(برخلاف نظر برخی دوستان) حتی مسافرت ۱۰۰۰ کیلومتری هم باهاش رفتم اتفاقا” خستگیش برای خودم و سرنشیناش خیلی کم بوده و صندوقشم که جای زیادی داره و مخصوص مسافرت.مصرف بنزینش به نظرم بد نیست ۱۰۰ به ۶ یا ۷.

  84. رضا می گوید

    سلام دوستان بنظر شماها رانا بهتره یا پژو ۴۰۵ ؟
    رانا تندو تیز تره یا ۴۰۵ ؟
    شتاب صفر تا صد رانا بهتره یا پژو ۴۰۵؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  85. saida می گوید

    وای اقای صابر اگه مشکلی نداشت پس چرا این سایت ۵ تا دلیل اورده

    1. ناشناس می گوید

      چرخان کارش همینه
      ی بار نشد بنویسه ۵ دلیل واسه خریدن فلان ماشین
      والا

  86. محمدرضا می گوید

    سلام
    به نظر من مابین خودروهای داخل ایران فقط گزینه بد و بدتر داریم و متاسفانه مجبورییم همینارو انتخاب کنیم
    پس من فک میکنم رانا گزینه بد بین بدترهای پیش رومونه که باید باهاشون کناربیاییم

  87. سعید می گوید

    سلام:من رانا مدل ۹۳ دارم دو تا مشکل اساسی دارم ۱.مشکل عمده سنسور اکسیژن خیلی زود به زود میسوزد ۲. وقتی هوا سرد میشه ماشین در حالت دنده عقب حرکت میکنه صدای خیلی بد و گوش خراش داره و دنده هم خیلی سخت جا میره
    لطفا:راهنمایی کنید۰۹۱۲۶۴۶۲۸۹۹

  88. ناشناس می گوید

    اقا عالی بخصوص تو کفی حرف نداره

  89. پرتوسازان آینده می گوید

    با سلام و عرض ادب و تشکر از مطالب خوبتون . من یکماهه رانا خریدم مدل ۹۴ . خیلی عالیه حرف نداره . خوش تیپ نیست که هست . شتاب نداره که داره . ترمز عالی . در کل همه چیش خوبه . تا یه ماشین رو سوار نشدی در موردش تصمیم نگیر . من که ازش راضیم .

  90. علی می گوید

    من مدل ۹۷دارم موقع تعویض دنده صدای بدی میده انگار میله دنده میخوره به جایی واقعا اعصاب خورد میکنه و در کل دنده بد جا میره ولی در سایر موارد عالیه

  91. ناشناس می گوید

    چرخان جان
    من همیشه سایت شما رو دنبال میکنم
    و همیشه منفی بودی
    واسه نخریدن
    لطف کن بفرما چی بخریم
    لطفا
    ی بارم بنویس ۵ دلیل برای خریدن فال ماشین

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      یه سرچ ریز بفرمایید؛ برای تمامی خودروها دلایل خریدن هم ذکر شده ! توی خود متن هم هست !!! شما اصلا نخوندی متن رو برادر!

  92. hashemi می گوید

    سلام
    من مدل ۹۷ گرفتم افتاده برام ۳۶۵۰۰
    خیلی راضی ام
    از همه لحاظ ماشین عالیه
    ماشین نرمیه توی سایت های ایرانی متاسفانه خیلی بد قضاوت کردن تومدل ۹۱ مشکل داشته بعد رفع شده ولی مردم هنوز تو اون فکرن
    با مهندس ها صحبت کردم کلا با ۲۰۶ صندوق دار مو نمی زنه تو مدل ۹۷ حتی ECU و صندلی هم ۲۰۶ است
    کلا شما ۲۰۶، ۲۰۷ ، رانا رو ببر روی شاسی از زیر بررسی کن کلا سه تا یکی اند به لحاظ فنی و قطعات
    حتی گریبکس توی مدل lx از نوع be1 است که دقیقا همون مدل ۲۰۶ است
    بی دلیل حباب قیمتی دارن خانواده ۲۰۶، فقط رانا به دلیل عدم پرداخت ۴ ملیون حق امتیاز به پژو و نداشتن تهویه اتومات کمی ارزونتره
    ماشین ایرانی از امثال خارجی خیلی بدتره اما تو این شرایط رانا بخرید برای استفاده خیلی خوبه
    تشکر

  93. ارش می گوید

    چقدر پول گرفتی این چرندیات نوشتی بعد دوباره چقدر پول گرفتی جلوی مزخرفاتت به روز رسانی کردی.

    1. کورش می گوید

      سلام دمت گرم اینا چرا از رانا دارن بد میگن..گور بابای همتون رانا ماشین جون پسندی هستش وخیلی عالی هم اسپرت میشه

  94. کامران می گوید

    سلام دوستان
    من چند وقتی هست ک دارم تحقیق میکنم تو رنج قیمت ۷۰ تومن چ ماشینی بگیرم اما در حال حاضر خیلی گیج شدم
    ب نظر شما خرید رانا صفر عقلانی تر است یا سورن کارکرده

  95. مصطفی می گوید

    عالیه عالی

  96. مسعود می گوید

    سلام من ۶۰تومان پول دارم به نظرتون چه ماشینی بخرم

  97. ناشناس می گوید

    سلام این چرت پرت ها چیه از رانا میگید مثال بعد از شستن چرغهای جلو آب داخلش میره یا بخار میکنه ..من به هیچ وجه همچین چیزی رو ندیدم و البته بقیه ایراداتی که شوما گفتید من خیلی خیلی راضی هستم با قیمت که ۳۵ گرفتم

  98. احمدرضا می گوید

    سلام به نظرتان رانا۹۶بخرم یا لیفان۶۲۰ مدل۹۳؟؟؟؟

  99. امید می گوید

    سلام

  100. امیر می گوید

    سلام سال ۹۸ رانا خریدم هیچ جوری احساس راحتی یه ماشینو نداره تیبا صندوق دار علاوه با قیمت پایین نسبت به راناسواریشم بهتر وتو دست تره

  101. محمدی می گوید

    سال۹۶سوارش شدم کیفیت صندلیاش پایین بودعقبشم خیلی تنگ بودبنظرم به دردداخل شهرمیخوره.

  102. زارعی می گوید

    توروخدا کمکم کنید بنظرتون رانا مدل ۹۳ بگیرم یا نه

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      بگیر برادر بگیر

  103. صالح زارعی می گوید

    توروخدا کمکم کنید بنظرتون رانا مدل ۹۳ بگیرم یا نه لطفا نظر بدید

  104. حامد می گوید

    من مدل ۹۳ دارم قبلش ۲۰۶ صندوقدار داشتم ..۲۰۶ با اینکه لاستیک هانکوک ۲۰۵ انداخته بودم ته ماشین سر پیچ ها لیز میخورد ولی رانا تاحالا این مشکل رو نداشتم….صندلیهای ۲۰۶ رو بیشتر دوس داشتم و در کل ماشین خوبیه تنها چیزی که عوض شده ازش تو این چند سال با ۷۰ هزار کار فقط تسمه تایم و سنسور اکسیژن یبار عوض کردم…شتاب و قدرت هم خوبه

  105. مرسا می گوید

    باسلام خدمت دوستان عزیز
    بنده یه رانا مدل اخر ۹۵گرفتم خودم از درب شش فکرکنم همون که کیلومترچهارده هست خودم تحویل گرفتم ،به ولای علی قسم از میون ماشینا ایرانی بهترینه حالا شاید خوبش با من افتاده بقول دوستمون ماشینا ایران خودرو مثل هندونه دربسته هست ،تواین مدت که سه سال میگذره فقط اب روغن صدهزارتا باش رفتم شتاب عتلی واقعا کم مصرف صدی پنج میسوزنه نرم ترمز قوی گیربکس عالی در کل من هر ماشین خارجی بخرم اینو نمیفروشم یه چیز جالبتر که خیلی باش حال میکنم اینه که ابا اینکه فشار بهش میارم یک میلی روغن کم نمیکنه یا روغن از این متور نزده بیرون من نگاه متور ۴۰۵ با پارس سمند کردن انگار بشکه روغن ریختن تو این متور کولی رانا نه ‌،اخرش سرتون درد نیارم حرف نداره ،یاعلی

  106. وحید می گوید

    چند ساله رانا دارم فقط موتورش خوبه قطعاتش خیلی گرونه ی کلید بالابر شیشه دو میلیون و پونصد خیلی مسخره اس پارس خریدم سگش به رانا میارزه

  107. ناشناس می گوید

    سلام یک سوال داشتم چراغ چک ایربگ روشن شده هر جا بردم متوحه نشدم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون.رانا مدل ۹۳

  108. فرشاد می گوید

    سلام پارس ۸۸ دارم میخوام بفروشم رانا ۹۱ ۹۲ بگیرم راهنمایی کنید رانا خوبه یا همون پارس مدل ۹۰ یگیرم یا ۴۰۵

  109. فرشاد می گوید

    راهنمایی کنید با صدوده پونزده میلیون رانا ۹۱ ۹۲ خوبه بگیرم یاچیزه دیگه

  110. علی می گوید

    بدرد نخور من پارسمو فروختم اینو خریدم الان دارم حسرت میخورم سواری اون کجا این لگن کجا
    ۱ تعادل اصلا نداره سر پیچا
    ۲ صندلی سفت تو طولانی مدت کمردرد میگیرین
    برم با نمایشگاهی حرف بزنم همون پارسمو برگشت بدن لگن رانا چیه اخه

  111. علی می گوید

    اشتباهه منو نکن عزیز پارس سرتر از این لگن بی شجرس

  112. علی می گوید

    پژو پارس تنها ماشینه خوبه ایران خودروعه بقیه بدردنخور هم تعمیرات گرون هم قطعات هم رخه بی خود

  113. سعید می گوید

    سلام دوست عزیز بخر بد بدست راه نده من ۹۱ و دارم عالیه خوش تیپ . موتور قوی کم مصرف

  114. آرین می گوید

    من داشتم خوب بود چراغش هم بخار نمی گرفت . شتابش هم خوب بود قیافه ای که هم داخل و بیرون از نظر من خوب بود . بعضی از دوستان دلایل عجیب غریبی می آورند مثلا ۱۳۰ تا بری ترمز بگیری سر می خوره و چپ میشه ما مرض داریم ۱۳۰ تا بریم و دوست عزیز شما مطمئن نیستی ترمز دستی رو نکشیدی ؟ یکی دیگه میگه با پراید دور تا دور آسیا را رفته ( کیلومتری که رفته ) و خودم پارس هم داشتم با هاش با یک مزدا ۳ تصادف کردم پارس مجآله شد و شانس آوردم زنده مودم ولی مزدا ۳ انگار تصادف خیلی ملایم بود من که رانا را ترجیح میدم

  115. احسان می گوید

    چرا دری وری نوشتی چراغش کجا بخار میگیره؟ از ۹۳ دارم یه بارم همچین چیزیو ندیدم حرف مفت کنتور نداره که بگو فقط

  116. ناشناس می گوید

    هیچ کس در باره‌ی رانا پلاس صحبت نکرد من رانا پلاس ثبت‌نام کردم ۱۴۰۰

  117. محمد می گوید

    سلام رانا در کل ماشین خوبی من پژو جی ال ایکس سمند وپرشیا سال داشتم همش بعد چند وقت راه به مکانیک باز میشه وهمه انها از واشر وخود سرسیلندر ضعف دارند پدر ادم درمیادتا درست شه فقط توی ایران هرچی میخری فقط موتور تیو فایو بخر بهترین یاحق

  118. علی می گوید

    من ۷ ساله دارم از همه چی راضی هستم فقط یه صفحه کلاچ تعویض کردم به نظر من همه چی بر میگرده به صاحب ماشین که چطور ازش استفاده میکنم

  119. ناشناس می گوید

    سلام من رانا مدل ۹۱ دارم که خیلی راضی هستم
    ماشین خوبی هست و منو اذیت نکرده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.