مکمل بنزین
خبر

آیا کادیلاک بازهم محبوب می‌شود؟!

مدتهاست که کادیلاک با بحران دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت از لحاظ تولیدات دچار مشکل شده و در این میان شاید فقط جو آن دو نیسچن بتواند به این کمپانی کمک کند. وی فوق تخصص اصلاح امور است. نیسچن درست همان کسی هست که آئودی را نجات داد و نقشی اساسی در بازار یابی اینفینیتی بازی می‌کرد. حال یک ماموریت جدید برای وی ثبت شده است و آن مربوط به کادیلاک می‌شود.

Cadillac-Escala-concept-front-end-three-quarter-2

نیسچن در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر بخش لوکس جنرال‌موتورز انتخاب شد. وی قصد دارد تا با تثبیت ویژگی‌های منحصر به فرد، ورود به بازار کراس‌اوور ها و معنا بخشیدن به کلمه لاکچری، کادیلاک را مانند سالهای دور، محبوب مردم کند. راه رسیدن به این اهداف کاملا مشخص است. وی قصد دارد با کاهش ارائه محصولات به ناوگان دولتی، تخفیف را کاهش و سود خود را افزایش دهد. همچنین کادیلاک سعی دارد بر روی محصولات پرطرفدار خود تمرکز کند.

Cadillac-XT5-2017-800-06

کادیلاک به‌زودی، تا سال ۲۰۲۰، مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار در بخش فروش محصولات در ایالات متحده سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا راه را برای خود هموار سازد. یک برنامه جالب دو نیسچن برای کادیلاک،  Book by Cadillac نام دارد که در آن مشتریان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۵۰۰ دلار، مدل‌های مختلف کادیلاک، را برانند. شاید یکی از دلایل سقوط کادیلاک، سدان‌ها باشند به همین علت این کمپانی تصمیم دارد بازار شاسی بلندهای خود را ارتقا دهد.

Cadillac-CT6_EU-Version-2017-800-01

مدل اسکالید که به‌عنوان پرچمدار این کمپانی سود زیادی به‌همراه داشت در آینده با سیستم تعلیق جدید و موتورهای قدرتمندتر بازسازی خواهد شد. کادیلاک برای این مدل اهداف بزرگی دارد تا یک خودرو سبک، بزرگ و ایمن در عین حال قدرتمند را ارائه کند. دو نیسچن تصمیم دارد یک کراس‌اوور جدید را معرفی کند که صفاتی مانند بسیار اورگانیک، تناسب متفاوت و زیبا را به‌همراه دارد.

Cadillac-CT6-2016-800-02

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، کادیلاک با پروزه‌های زیر وارد میدان شود:

XT1 (یا XT2): مدلی شبیه به بی‌ام‌و X1، برای سال ۲۰۲۰

XT3: مدلی شبیه به بی‌ام‌و X3 با سیستم دیفرانسیل عقب و با فاصله محوری زیاد با نام آلفا که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

XT5: احتمالا نسخه دوم این مدل شبیه به بی‌ام‌و X5 خواهد بودکه بر اساس پلتفرم امگا ساخته می‌شود. این پروژه برای سال ۲۰۲۱ است.

XT7: (یا XT8): مدلی شبیه به بی‌ام‌و X7 و با پلتفرم اُمگا برای سال ۲۰۱۹

Cadillac-CTS-2014-800-33

همچنین اهداف کادیلاک در آینده سدان‌ها نیز ادامه خواهد داشت. پروژه‌های این شرکت در این زمینه عبارتند از

CT1 (یا CT2): مدلی شبیه به بی‌ام‌و سری 1 برای سال ۲۰۲۱

CT3: رقیب کادیلاک برای مبارزه با مرسدس‌بنز کلاس CLA. این مدل بر اساس پلتفرم آلفا ساخته و تا ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود.

CT5: مدل جایگزین CTS برای سال ۲۰۱۹

CT6: مدلی که معرفی شده

CT8: یک پرچمدار جدید برای سال ۲۰۲۱

2017-Cadillac-CT6-Plug-In-Hybrid-front-three-quarter

دو نیسچن در ارتباط با آینده خودروهای الکتریکی و هیبریدی این کمپانی گفت: وارد شدن به این بخش بسیار مهم و ضروری است اما باید بگذاریم که جنرال‌موتورز در این زمینه تصمیم بگیرد. می‌توان به آینده کادیلاک با توجه به اهداف بیان شده بسیار امیدوار بود و بدون شک این کمپانی از بحران خارج خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا