مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی و شرکت Lynk شاسی بلند ویژه آمریکا می‌سازند!

Lynk & Co 01 نام کراس‌اوور جمع‌و جور شرکت Lynk بوده که به‌عنوان زیرمجموعه جیلی فعالیت می‌کند. این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در مارکت‌های فروش خودرو در چین، آمریکای شمالی و اروپا قابل سفارش خواهد بود. LYNK & Co نام شرکتی است که در کنار جیلی، ولوو و شرکت ساخت تاکسی لندن فعالیت می‌کند بنابراین تجربه چند شرکت موفق را در اختیار دارد.

lynk-01-red-2

چهره خاص و اسپورت تحت زبان طراحی ویژه این شرکت، استاندارد بالایی را برای ۰۱ در بین خودروهای چینی ایجاد کرده و باعث شده یک خودروی متفاوت برای آینده بازارهای بزرگ جهانی آماده شود. 01 براساس پلتفرم مشترک ولوو و جیلی با نام CMA بنا شده که محصولات آینده ولوو مانند خودروهای سری ۴۰، از همین پلتفرم پیروی می‌کنند.

lynk-01-red-2a

این شرکت برای ۰۱ منبع قدرت خوبی را انتخاب کرده. پیشرانه‌های ۰۱ از موتور 1.5 لیتری سه سیلندر با حدود 180 اسب بخار قدرت و یک پلاگین هیبریدی با حدود 220 اسب بخار قدرت و موتور ۲.۰ لیتری توربو با 240 اسب بخار قدرت، تشکیل شده است. وجود جعبه دنده شش سرعته دستی کمی مایوس کننده است اما LYNK & Co برای محصول آینده خود گیربکس‌های پیشرفته‌تر ۶ سرعته اتومات و ۷ سرعته DCT را با سیستم چهارچرخ متحرک در نظر گرفته است. قیمت ۰۱ در بازار چین از ۱۹ هزار دلار تا ۲۸ هزار دلار خواهد بود و شرکت سازنده امکانات رفاهی و ایمنی زیادی را در آن تعبیه کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا