مکمل بنزین
خبر

D50، یک سدان دیگر از سنوا که در شانگهای معرفی شد

D50 نام محصول دیگری از سنوا است که در نمایشگاه شانگهای امسال، به معرض نمایش گذاشته شد. این خودرو نسبت به‌گذشته چهره جدیدی پیدا کرده و باید گفت که چندین پله رشد داشته است. صنایع خودروسازی پکن ادعا می‌کند این خودرو یک پلتفرم جدید دارد که برای اولین‌بار از آن استفاده شده.

senova-d50-2

این شرکت در حال حاضر از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۱۳ اسب‌بخاری و ۱.۵ لیتری توربو، ۱۵۰ اسب‌بخاری در D50 جدید استفاده نموده. کابین این مدل جدید نسبت به گذشته بهبود یافته اما هنوز پلاستیک سخت در داخل کابین دیده می‌شود. سنوا برخلاف سایر شرکت‌های چینی از یک صفحه نمایش کوچک در D50 استفاده نموده که باعث حفظ کیفیت خودرو شده است.

senova-d50-3

در مدل ۱.۵ لیتری، از گیربکس ۵ سرعته دستی و CVT استفاده شده و پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز به گیربکس شش سرعته دستی بوده و گزینه اتوماتیک برای آن درنظر نگرفته شده است. در طراحی نمای جلویی و عقبی خودرو می‌توان شباهت زیادی بین D50 و محصولات هیوندایی یافت. اما اگر از این تقلید، چشم‌پوشی کنیم، طراحی کلی خودرو قابل قبول بوده و می‌توان آن را به‌عنوان یک سدان خانوادگی اسپرت دوست داشت. سنوا D50 از ماه ژوئن در بازار محلی قابل دسترس خواهد بود و صنایع خودروسازی پکن قیمت ۷۰ الی ۱۱۰ هزار یوانی را برای این محصول درنظر گرفته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا