مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

تجربه رانندگی با DS6: لوکس بران!

اواخر هفته گذشته، به همت نمایندگی رسمی محصولات میتسوبیشی و DS در ایران، سفری سه روزه برای تست درایو چند محصول تازه وارد به کشورمان برای اصحاب رسانه تدارک دیده شد. در این سفر، آرین موتور سه خودروی میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3 نسخه 2016، خودروی New DS5 و کراس اوور DS6 را برای تست‌های جاده‌ای در نظر گرفته بود.

first-all

برای تست این خودروها به شهر گرگان و منطقه تفریحی، زیارتی خالد نبی رفتیم تا هم این محصولات را در جاده برای تست‌هایی چون هندلینگ و پایداری خودرو تست کرده و هم در محیط‌های آفرود نگاهی به اوتلندر و DS6 داشته باشیم.

بخش اول این مقاله را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر 2016 تیپ 3: قدرت در سادگی‌ست!

همچنین قسمت دوم این مقاله را نیز می‌توانید در لینک زیر ببینید:

تجربه رانندگی با NEW DS 5: حسی متفاوت!

سومین خودرویی که برای تست آن اقدام کردیم، کراس اوور لوکس DS یعنی DS6 بود. محصولی که در کنار ظاهر خاص و جذابش می‌تواند لحظات جالبی را برای شما رقم بزند. بگذارید تا کمی در مورد این کراس اوور لوکس فرانسوی بیشتر صحبت کنیم.

طراحی بیرونی و داخلی

همان‌طور که در مطلب پیشین نیز گفتیم، برند DS وظیفه تولید خودروهای لوکس کمپانی سیتروئن را بر عهده دارد، درست شبیه به کاری که لکسوس برای تویوتا و یا اینفینیتی برای نیسان می‌کند! به همین دلیل لوکس بودن محصولات DS نه تنها عجیب نبوده که همین انتظار نیز از آن می رود. DS6 محصولی است که در دسته کراس اوورهای شهری قرار داشته و با هدف تصاحب این بازار جذاب تولید و روانه چند بازار جهانی شده است.

در نگاهی به New DS5 دیدیم که این کمپانی در طراحی محصولات خود خساست به خرج نداده و تا جایی که ممکن بوده از نوارهای کرومی در سرتاسر خودرو اعم از بیرون و حتی طراحی داخلی بهره برده است.

در طراحی قسمت جلویی DS 6 بازهم شاهد چهره ای تهاجمی و بسیار جذاب هستیم، جلو پنجره ای که به صورت دو قسمتی قرار گرفته و با نواری کرومی رنگ احاطه شده است. ورود این حلقه کرومی به داخل چراغ‌ها زیبایی این قسمت را نیز دو چندان کرده است. بر روی سپر، چراغ‌های هالوژن به وضوح مشخص بوده و کمی پایین‌تر نیز سپر با نواری نقره‌ای به زیبایی تزیین شده است. همچنین بر روی کاپوت خطوط متناسبی کشیده شده است که علاوه بر عضلانی کردن قسمت جلویی، حس خوبی را هنگام رانندگی به شما منتقل می‌کند.

Front-DS6

از زاویه کناری که به این محصول نگاه می‌کنیم، حس داشتن یک خودروی شاسی بلند کاملا به شما منتقل می‌شود. بر روی درب‌ها خطوط خاص و مشخصی دیده نمی‌شود و تنها گلگیر جلو همان طراحی عضلانی را با خود به همراه دارد. بهره‌گیری از رینگ‌های بسیار جذاب حس سرعت این خودرو را برای شما تکمیل می‌کند.

بر روی سقف، دو ریل زیبای نقره‌ای دیده می‌شود که انتهای آن با سلیقه‌ای دوست داشتنی کشیده شده و تا شیشه عقب ادامه پیدا کرده است.

Side-ds6

بگذارید از زاویه عقب به این کراس اوور نگاهی بی‌اندازیم. به شخصه معتقدم طراحی پشتی این محصول بیشتر شبیه یک هاچ بک بزرگ است تا یک کراس اوور لوکس شهری! قسمت پشتی تقریبا طراحی ساده‌ای دارد، وجود دو چراغ بزرگ از نوع LED که در شب زیبایی خاصی به آن می‌بخشد، از نکات قابل تامل در این بخش است. لوگوی بزرگ DS و کمی دورتر نام DS6 طراحی عقب را تکمیل می‌کند. کمی پایین‌تر نوار کرومی بزرگی زیر پلاک قرار گرفته که در کنار دیفیوزر ظاهر جذابی را به DS6 داده است. همچنین یک برف پاک کن بسیار کوچک بر روی شیشه عقب بسیار جالب و البته بامزه است!

Back-Ds6 DS-2

به داخل خودرو می‌رویم تا کمی این حس لوکس بودن را برای شما بیشتر توضیح دهیم.

اولین چیزی که پس از باز کردن درب راننده توجه شما را به خودش جلب می‌کند، استفاده از چرم در طراحی این خودروست. این موضوع آن‌قدر زیاد است که شاید پیش خود بگویید چرا همه چیز اینجا چرمی است؟ پس از نشستن پشت فرمان، قطعا با دیدن متریال به کار رفته بر روی درب‌ها و چرم استفاده شده لذت خواهید برد.

Interior-DS6

وجود یک مانیتور و کلیدهای فراوان پایین آن در نوع خود بسیار جالب است. بر روی درب‌ها و روی داشبورد در کنار چرم استفاده شده از تریم چوب طبیعی نیز استفاده شده است که بسیار دلنشین است. هرچند گه اگر رنگ آن کمی متضادتر از چرم انتخاب می‌شد، قطعا جذابیتی دوچندان داشت.

Dashboard-ds6

وجود ترمز دستی برقی و سیستم استارت استاپ موتور در ترافیک‌های شهری، نمایش نقطه کور بر روی آینه‌ها، باز شدن برقی درب صندوق عقب، تغییر زاویه نور چراغ‌ها همگام با حرکت فرمان، سانروف پانورامیک و… از دیگر قابلیت‌های جذاب این خودرو به شمار می‌رود.

تجربه رانندگی، موتور، هندلینگ، سیستم تعلیق و …

اما به سراغ رانندگی و تست این خودرو می‌رویم. بگذارید ابتدا در مورد پیشرانه انتخاب شده برای DS6 با نقل قول مستقیم از این کمپانی کمی صحبت کنیم. DS6 به موتور HP165 آخرین تکنولوژی با تزریق سوخت مستقیم مجهز بوده که از توربوشارژر دو اسکرول با پمپ فشار بالا خوراک می‌گیرد. این موتورها با گیربکس 6 دنده اتوماتیک سازگار شده که تعویض دنده روان و مصرف سوخت بهینه و حداقل اصطکاک داخلی را فراهم می‌کنند. DS6 با تولید قدرت 165 اسب بخار در عین احترام به محیط زیست با مصرف سوخت کنترل شده تجربه رانندگی خوبی را در بستری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای شما به ارمغان می‌آورد.

DS6-333

خب باید بگوییم که این موتور قدرت لازم برای کشیدن این کراس اوور را دارد اما ای کاش برای این محصول از موتوری قوی‌تر همراه با سیستم 4wd استفاده می‌شد.

گیربکس به کار گرفته شده بسیار بی نقص بوده و تعویض دنده‌ها به صورت عادی و معکوس بدون کوچک‌ترین نقص و البته صدایی انجام می‌شد. البته باید بگوییم که این گیربکس بازهم از سوی AISIN ژاپن طراحی و تولید شده است؛ اما همان‌طور که گفتیم بهترین تعریف برای این خودرو همان کراس اوور لوکس شهری است و اگر به دنبال محصولی برای لذت بردن از محیط‌های آفرود و یا… هستید، بهتر است به سراغ دیگر خودروها بروید.

ویژگی دیگر DS6 در این حوزه سیستم کنترل گریپ است. رانندگانی که عاشق سفر هستند، می‌توانند با استفاده از این سیستم تسلط فوق‌العاده‌ای بر جاده داشته باشند. این سیستم سرعت چرخش چرخ‌ها را با سطح جاده (در شرایط جاده خیس، برفی، گلی) هماهنگ می‌کند تا  چسبندگی بهینه به جاده را تضمین کند. سیستم کنترل گریپ، چسبندگی ایده‌آل برای رانندگان در کلیه جاده‌ها را تضمین می‌کند.

Grip

همچنین این خودرو با دارا بودن سیستم ESP حالت پایداری را در شرایط رانندگی حساس حفظ می‌کند. به طور کلی اگر به دنبال یک تجربه رانندگی لوکس، بی دردسر و البته جذاب هستید، تجربه سفر و رانندگی با DS6 می‌تواند برای شما بسیار جالب و البته دوست داشتنی باشد.

به شخصه در مقایسه رانندگی دو خودروی DS در این تست درایو، از حس رانندگی که با NEW DS5 داشتم بسیار بیشتر لذت بردم. حس رانندگی با DS5 اسپرت بوده و با این خودرو تا حدی سنگین و البته لوکس!

باید بگوییم که در جریان این سفر تصمیم به تست آفرود این خودرو در کنار اوتلندر گرفته شد که خب نتیجه کاملا از قبل قابل پیش بینی بود. میتسوبیشی اوتلندر 2016 با کمترین دردسر و بدون هیچ فشاری مسیر مشخص شده را پیمود اما DS6 با توجه به تک دیفرانسیل بودنش نتوانست پا به پای این محصول ژاپنی قدم بردارد!

خودروی DS6 نسخه 2016 هم اکنون با حدود قیمت 237 میلیون تومان توسط شرکت آرین موتور عرضه می‌شود.

در ادامه تصاویر این خودرو در محیط‌های جاده و آفرود را باهم می‌بینیم:

offroad-3

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا