مکمل بنزین
خبر

پورشه به‌عنوان کشنده ایرباس A380، وارد کتاب رکوردها شد

زمانی که حرف از خودروهای کشنده زده می‌شود، پورشه می‌تواند یک گزینه باشد که در ذهن شما مانند چراغی روشن خواهد شد. از امروز به بعد نام پورشه را در این زمینه فراموش نخواهید کرد، چرا که یک کاین دیزلی به‌تازگی رکورد جهانی گینس برای سنگین‌ترین هواپیمای کشیده شده توسط اتومبیل را شکسته است. پورشه با کشیدن هواپیمای 285 تنی A380 از ناوگان هوایی فرانسه، توانست رکورد قبلی را به میزان 115 تن افزایش دهد. این مقدار، غیرقابل باور و دست‌یابی به آن بسیار سخت است.

diesel-porsche-guiness-world-record-1

چندی پیش لندرور برای نمایش قدرت خودروی چهارسیلندر خود، یک قطار 100 تنی را به آن وصل کرد و کلیپ کشش این قطار را منتشر کرد که در مقابل رکورد پورشه واقعا ناچیز است. پیشرانه پورشه کاین توانایی تولید ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که از طریق یک سیستم چهارچرخ متحرک، بدون افت قدرت، تمام نیروی خروجی به جاده منتقل می شود. این قدرت نمایی پورشه باعث می شود رقبا به فکر چاره باشند که با توجه به سابقه این شرکت، بعید بنظر می‌رسد که شرکت‌های دیگر به این راحتی بتوانند رکورد گینس پورشه را جابه‌جا کنند. پورشه کاین با چهره‌ای اسپورت، پیشرانه‌ای جذاب و امکاناتی عالی یک خودروی محبوب در جهان محسوب می‌شود و آمار فروش بالایی دارد.

ریچارد پین تکنسین پورشه در بریتانیا می‌گوید: ما تابه‌حال، به این مقدار زیاده‌روی نکرده بودیم اما این‌بار شرایط فرق دارد. باید اعتراف کرد که کار من سخت نبوده و پورشه کاین نیز به‌نظر کار راحت‌تری از من داشته است. این آزمایش نشان داد، خودروهای پورشه قابلیت بیشتری نسبت به آنچه که ما فکر می‌کنیم دارند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا