مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت ویلچر خودران توسط دانشگاه MIT!

خودران شدن تمام وسایل نقلیه در دستور کار شرکت‌های بزرگ و مرتبط قرار گرفته. این شرکت‌ها فناوری خودران را به داخل، خودروها، هواپیماها، اتوبوس‌ها و حالا ویلچرها آورده‌اند. گسترش و رشد علم با هدف آسان‌سازی زندگی انجام می‌شود و زندگی افراد معلول نیز، شامل حال رشد علم خواهد شد. بعد از معرفی خودروهای خود ران، که یکی از مزیت‌های آن انتقال افراد معلول است، محققان به‌فکر تولید ویلچرهایی افتادن که معلولان بددون نیاز به رانندگی، از طریق آنها حرکت کنند. محققان دانشگاه MIT تلاش خود را برای ساخت این وسیله آغاز کرده‌اند.

wheelchair-render.png

دانیلا روس، سرپرست این پروژه می‌گوید، فناوری می‌تواند بسیاری از نیازهای افراد معلول را برطرف کند و باعث توانمندسازی این افراد شود. این محققان با مجهز کردن ویلچرهای جدید خود به ۳ حس‌گر حساس به فاصله‌، باعث شده‌اند تا این وسیله مانند خودروهای خودران عمل کند. نحوه کار با این ویلچر، بگونه‌ای است که در ابتدا یک نفر به‌صورت دستی ویلچر را در مناطقی که فرد معلول می‌خواهد ترردد کند، جابه‌جا می‌کند و این ویلچر از آن منطقه نقشه‌ای تهیه می‌کند و بعد از آن فرد معلول با انتخاب نقطه مورد نظر، می‌تواند به سمت محل مذکور حرکت کند.  این گروه در تلاش است تا قابلیت‌هایی مانند حرکت در محیط‌ باز و بسته و پیش‌بینی برخی اتفاقات به این وسیله اضافه کنند. این گروه تصمیم دارد از طریق بازاریابی، از موسسات و بیمارستان‌ها برای تولید انبوه این ویلچر، جذب سرمایه کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا