مکمل بنزین
خبر

دیدار با بی‌ام‌و 530d مدل ۲۰۱۷

اگر جزء افراد سرمایه‌دار جامعه هستید، در هنگام بررسی گزینه‌های خرید خودرو، بدون شک چند محصول از بی‌ام‌و در لیست شما قرار خواهد داشت. این شرکت آلمانی سعی نموده تا با محصولات زیبا، مدرن و خارق‌العاده، همه نیازهای جامعه را پاسخگو باشد. سری ۵ بی‌ام‌و همیشه جزء سدان‌های محبوب جامعه بوده که خط و نشان‌های لوکس بودن به روشنی در آن قابل مشاهده است.

2017-BMW-530d-hero-1

بی‌ام‌و خودروهای سری ۵ خود را با سطح وسیعی از موتورها روانه بازار کرده و خریداران می‌توانند با انواع پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی، یک سدان لوکس قدرتمند داشته باشند. مدل 530D قطعا یکی از خوش‌نام‌های خانواده سری ۵ است که در جاده با قدرت فراوان پیچ و تاب می‌خورد و شما با اطمینان بالا می‌توانید پشت فرمان این خودرو، از سفر خود لذت ببرید. این مدل با یک پیشرانه دیزلی و طیف گسترده‌ای از تجهیزات رفاهی و ایمنی، در حدود 119،900 دلار برای شما آب می‌خورد. تجهیزاتی مانند چرم باکیفیت ناپا با دوخت خاص، صندلی‌های راحت مجهز به سیستم تهویه، فرمان چند منظوره اسپورت، هوای داخلی با رایحه خاص و بخش‌های کرومی زیبا در اختیار شما قرار داده می‌شود.

2017-BMW-530d-77

بی‌ام‌و تجهیزات سفارشی خوبی را برای خودروهای خود در نظر می‌گیرد که هزینه‌های شما را بالا خواهد برد. از جمله تجهیزات ۵۳۰ که به‌صورت سفارشی بر روی خودرو نصب می‌شوند، می‌توان به سیستم بسته شدن راحت درب‌ها با قیمت ۱۱۵۰ دلار، یک سیستم صدای فراگیر باورز و ویلکینز الماس (6400 دلار)، حلقه کنترل سرامیکی (1000 دلار)، سان روف برقی (2900 دلار)، گرمکن فرمان (500 دلار)، قابلیت ماساژ برای صندلی‌های جلو (1800 دلار) و گرمایش صندلی در هر دو ردیف (700 دلار)، اشاره کرد. همچنین یک بسته تکنولوژی جدید (1600 دلار) برای شما در نظر گرفته شده که شامل سیستم کنترل پارک از راه دور و کنترل حرکت در کابین است.

2017-BMW-530d-90

از بحث قیمت که بگذریم، 530D از یک چهره پخته که زبان طراحی خاص بی‌ام‌و را دارد، بهره می‌برد. رنگ خاص مدلی که در اختیار ما بود، با این خودرو بسیار هماهنگ بود و ما از دیدن 530D بسیار هیجان‌زده شدیم. شاید این مدل زیباترین و خاص‌ترین بی‌ام‌و نباشد، اما به قدری زیباست که شما آرزوی سواری با آن را داشته باشید.

2017-BMW-530d-68

در قلب این خودرو یک پیشرانه 3.0 لیتری V6 توربو دیزل، کار گذاشته شده که قدرت و کیفیت بالایی دارد.۲۶۲ اسب‌بخار قدرت در تعداد دور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، گزینه معقول و خوبی بنظر می‌رسد. بیشترین و بهترین عملکرد خودرو در گشتاور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه قابل مشاهده است و خودروی شما بیشتر از آن توانایی فشار پدال گاز را ندارد. به طور کلی، پاسخگویی دریچه گاز با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در تعداد دور 2000-2500 دور بر دقیقه و اوج گشتاور 620Nm بسیار خوب و لذت‌بخش است. اگر بخواهیم پیشرانه این خودرو را با یک تفسیر آگاهانه معرفی کنیم باید بگوییم که مقدار انرژی کافی برای حرکت سریع یک وسیله 1715 کیلوگرمی تشکیل شده از فلز و پلاستیک و شیشه، بدون کوچکترین فشار، وجود دارد.

2017-BMW-530d-93

حالت رانندگی اسپرت در ۵۳۰ بیشتر در جاده‌های خارج شهری کاربرد دارد. این حالت یک رانندگی خشن و پر قدرت را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابر اعلام بی‌ام‌و، 530d در حدود ۵.۷ ثانیه زمان لازم دارد تا از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد. در هنگام رانندگی با سرعت بالا کمی صدای اگزوز به داخل کابین می‌آید اما این صدا آزار دهنده نیست و شما از آن لذت خواهید برد. 530d به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند. نوع انتخاب سایز لاستیک‌ها در 530d بسیار هوشمندانه بوده و سیستم تعلیق آن نیز باعث می‌شود تا ایرادات کوچک در هنگام رانندگی با سرعت کم اصلا مشخص نباشد.

2017-BMW-530d-52

در داخل کابین، شما چیزی متفاوت نسبت به کابین سایر سدان‌های بی‌ام‌و نخواهید دید. در این کابین، شما ترکیبی از یک سدان لوکس میان رده با کیفیت را خواهید دید. در داخل این کابین پوشش داخلی استخوانی بسیار خوب است و در وسط داشبورد یک صفحه نمایش 10.25 اینچی بزرگ با سیستم ناوبری حرفه‌ای قرار داده شده. سیستم iDrive، در این نمایشگر سرگرمی، مرز بین تکنولوژی و کیفیت را به شما نشان می‌دهد. سرنشنینان می‌توانند با استفاده از سیستم CarPlay، از طریق گوشی آیفون خود با 530d ارتباط برقرار کنند. البته برخی از بخش‌های این سیستم به‌خوبی کار نمی‌کند که برای ما جای تعجب داشت.

2017-BMW-530d-82

سیستم پارک از راه دور به شما این اجازه را می‌دهد تا در مواقعی که می‌خواهید خودروی خود را پارک کنید و برای خارج شدن از آن فضا ندارید، ابتدا از خودرو پیاده شوید و سپس آن را پارک کنید. شما می‌توانید از طریق این سیستم، 530d خود را به جلو وعقب هدایت کنید. طیف وسیعی از سنسورهای حساس و دوربین ۳۶۰ درجه، این امکان را فراهم کرده تا خودرو بدون برخورد با موانع به خوبی در جای خود مستقر شود. بی‌ام‌و 530d عملکردی عالی با سطح وسیعی از تجهیزات و تکنولوژی را به‌نمایش می‌گذارد و ما این خودرو را به‌عنوان یک سدان لوکس از بی‌ام‌و بسیار پسندیدیم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا