مکمل بنزین
آموزشترفند

بایدها و نبایدهای تابستانی برای مالکان خودرو (قسمت دوم: نبایدها)

عموما زمستان را به عنوان بدترین فصل آب و هوایی برای خودرو می‌دانند. ولی باید یک نکته را به خاطر داشته باشیم؛ تابستان هم چندان خوش نمی‌گذرد؛ حداقل برای خودروها که این‌گونه است. در این مطلب لیستی از کارهایی را آورده‌ایم که برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو نباید آن‌ها را انجام دهیم.

شما می توانید قسمت اول این مقاله را در لینک زیر مشاهده نمایید:

بایدها و نبایدهای تابستانی برای مالکان خودرو (قسمت دوم: بایدها)

Driving Down the Road. Road to the Sun. Modern Car Driving.

  1. در دماهای بسیار بالا از سیستم خنک‌کننده خودرو استفاده نکنید.

اگرچه رعایت کردن این مورد کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد، ولی زمانی که در مناطق با دمای بسیار بالا رانندگی می‌کنید؛ مانند مناطق کویری، از سیستم خنک‌کننده خودرو استفاده نکنید. سیستم خنک‌کننده فشار مضاعفی را به موتور وارد کرده و باعث می‌شود دمای موتور خودرو بیش از حد بالا رود.

2

  1. از تایرهای زمستانی استفاده نکنید.

تایرهای زمستانی عملکرد بسیار خوبی دارند ولی در زمستان. علت عملکرد مناسب آن‌ها این است که آج‌های آن‌ها نرم‌تر هستند و به تایر اجازه‌ی عملکرد بهتر در هوای سرد را می‌دهند. همچنین ارتفاع آج‌های آن‌ها کم‌تر است که باعث می‌شود تایر در برابر برف و باران عملکرد بهتری داشته باشد. همین ویژگی‌ها باعث می‌شوند که در تابستان‌ کنترل آن‌ها دشوارتر گردد. بهترین حالت این است که شما دو سری تایر؛ یک سری تایر زمستانی و یک سری تایر تابستانی داشته باشید.

  1. با سوخت اندک رانندگی نکنید.

در بیش‌تر خودروهای جدید پمپ سوخت داخل مخزن سوخت قرار داده شده است. زمانی که اطراف این پمپ سوخت وجود دارد، وجود سوخت به خنک ماندن این پمپ کمک می‌کند. زمانی که سطح سوخت پایین می‌آید و سوخت کم‌تری در اطراف پمپ وجود دارد، دمای پمپ بالا رفته و پمپ آسیب می‌بیند. زمانی که دمای هوا بالا می‌رود، این فرآیند سرعت بالاتری پیدا کرده و حتی می‌تواند پمپ را از کار بیندازد.

  1. مواد غذایی را در ماشین رها نکنید.

دانستن این نکته که دمای داخل یک خودروی پارک شده تا چه میزان می‌تواند بالا رود، قرار ندادن مواد غذایی در خودروی در حالت پارک کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد. در بهترین حالت، مواد غذایی خراب شده و یا ذوب می‌شوند. در بدترین حالت، باعث می‌شود قوطی نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌ها دچار ترکیدگی شوند، یا مواد غذایی ذوب شده خودرو را کثیف کنند و یا بوی بد مواد غذایی خراب شده برای مدت زیادی در خودرو همراهتان باشد.

3

  1. بطری‌های آب را در داخل خودرو رها نکنید.

سالانه بطری‌های یک بار مصرف آب زیادی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از 50,000,000,000 (50 میلیارد) بطری که سالانه خریداری می‌شوند، بیش از 80% آن‌ها بسیاری از آن‌ها در طبیعت رها می‌شوند، با وجود این که قابل بازیافت هستند. بدتر از آن این است که این بطری‌ها را در خودروتان رها کنید. زمانی که هوا گرم است، مواد پلاستیکی سازنده‌ی این بطری‌ها وارد آبی می‌شوند که شما بعدا نوش جان خواهید کرد و می‌تواند در مدت زمان طولانی، سلامت شما را دچار مشکل کند. بهتر است که بطری آب را همراه خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا