مکمل بنزین
گوناگونآموزش

چگونه داخل خودرو را تمیز کنیم؟

می‌خواهید داخل خودرویتان را تمیز کنید؟ با رعایت این شش نکته این کار را آسان‌تر انجام دهید.

  1. خط و خش‌های داشبورد را تمیز کنید

اگر روی داشبوردتان خط و خش افتاده است، خوب است این نکته را بدانید که بیش‌تر اثرات به جا مانده بر روی قطعات پلاستیکی خودرو را می‌توان با استفاده از یک دستمال آغشته به روغن زیتون یا روغن بچه برطرف کرد.

Woman's nand with microfiber cloth polishing steering wheel of an SUV car

2. برای تمیز کردن گل و لای از یک سیب‌زمینی استفاده کنید

این موضوع خصوصا در هوای مرطوب اهمیت می‌یابد؛ زیرا احتمال گلی شدن کف خودرو بسیار بالاست. برای تمیز کردن گل خشک شده، ابتدا تا جایی که می‌توانید آنرا با جارو تمیز کنید؛ حتی می‌توانید با چسباندن نوار چسب روی قسمت گلی این کار را انجام دهید. سپس از یک سیب‌زمینی برش‌خورده استفاده کنید و سطح آن را بر روی گل خشک شده بمالید. آنزیم‌های موجود در سیب‌زمینی با حل کردن ذرات گل به تمیز شدن لکه کمک می‌کنند. نهایتا اجازه دهید که سطح خشک شود و با استفاده از یک دستمال اثرات به جا مانده را تمیز کنید.

  1. قدرتمندتر جارو کنید

یک ساعت پیش از این که خودویتان را جارو بکشید، کف خودرو جوش شیرین بپاشید. آنزیم‌های موجود در جوش شیرین، بو و رطوبت را جذب کرده و زمانی که خودرو را جارو می‌کنید، تمام آن را تمیز می‌کنید.

Man Hoovering Seat Of Car During Car Cleaning

          4. از فرچه‌های مختلف برای جارو استفاده کنید.

برای تمیز کردن فضاهای کوچک بین صندلی‌ها و یا داخل محفظه‌ی لیوان‌، حتی می‌توانید خودتان فرچه بسازید، تا کار دقیق‌تر انجام گیرد. یک نی ضخیم؛ مانند نی میلک شیک، را از یک سمت درون کوچک‌ترین فرچه قرار دهید. آن را با چسب بچسبانید و می‌توانید گرد و خاک را از کوچک‌ترین فضاها تمیز کنید.

22

  1. سقف خودرو را فراموش نکنید.

هرگز سقف خودرو را فراموش نکنید! زیرا سیستم‌های گرمایش و سرمایشی خودروی شما جریان هوای گرم یا سرد را به سمت سقف خودرو هدایت می‌کنند؛ که در نتیجه‌ی آن گرد و خاک و بوهای نامطبوع در سقف خودرو جمع می‌َشوند. مطمئن شوید که حتما سقف خودرو را جارو می‌کنید.

  1. از چرم‌های خودرو غافل نشوید.

اگر صندلی‌های خودروتان چرمی هستند، هر چند وقت یک بار لایه‌ی نازکی از روغن بچه به چرم بمالید و اجازه دهید خشک شود. این کار باعث جلوگیری از خشک شدگی و ترک خوردگی چرم می‌شود.44

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا