مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

تجربه رانندگی با ام وی ام X33S از تهران تا طالقان

ابتدای هفته گذشته شرکت مدیران خودرو با دعوت از خبرنگاران، این امکان را فراهم کرد تا آن‌ها با دو مدل از محصولات کارکرده این خودرو رانندگی کرده و اصطلاحا این بار به جای تست درایو یک محصول تازه معرفی شده، از خودروی‌های کارکرده کمپانی چینی چری بررسی به عمل آید!

مسیر در نظر گرفته شده برای این امر جاده تهران تا طالقان بوده و خودروهای در نظر گرفته شده نیز ام وی ام 550 و کراس اوور X33S بود. لازم به ذکر است که در این سفر یک روزه، سه دستگاه خودروی 550 از طریق فن کلاب مشتریان ام وی ام تهیه شده و البته از صاحبان آن نیز دعوت شده بود تا در مراسم حضور یابند! سه خودروی X33S دیگر مربوط به خود شرکت و نمایندگی‌های سطح تهران بودند.

mvm x33s 22

با ما باشید تا در مورد این خودروهای چینی که شاید هنوز نتوانسته‌اند اعتماد کامل برخی هم‌وطنان را جلب کنند، بیشتر بدانیم.

نگاهی کوتاه به خودروی X33S

ایکس 33 اس نسل جدید شاسی بلند پیشین چری یعنی X33 است که با توجه به قیمت مناسب و البته شرایط فروش ویژه مدیران خودرو، خیلی زود توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در کشورمان بدل شود.

این خودرو در قیاس با نسل گذشته خود در برخی از قسمت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و البته در بعضی بخش‌ها نیز تغییری نکرده است.

mvm x33s 23

اگر بخواهیم به قلب این خودرو یعنی موتور آن بپردازیم، باید بگوییم در اینجا نیز با همان موتور 2 لیتری معروف چری روبرو هستیم که تقریبا بر روی بسیاری از محصولات موجود این کمپانی در ایران قرار گرفته است و ظاهرا قرار نیست تغییری در آن نیز ایجاد شود.

این پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1971 سی‌سی و توان تولید 139 اسب بخار قرار است که این محصول کراس اوور را در جاده همراهی کند. طبق مشخصات این موتور بر روی کاغذ، گشتاور آن 182 نیوتن بر متر بوده و حداکثر سرعت این خودرو نیز 185 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

مدیران خودرو برای این موتور یک گیربکس CVT هفت سرعته در نظر گرفته است. ایکس 33 اس با داشتن ارتفاعی برابر با 1678 میلی‌متر در دسته کراس اوورها قرار گرفته و البته پس از سوار شدن به آن قطعا حس سواری بر روی یک شاسی بلند را خواهید داشت.

mvm x33s 11

تجربه یک سفر کوتاه با خودروی کارکرده X33S با کارکرد 18 هزار کیلومتر

خب هنگام خرید یک خودروی کارکرده، معمولا المان‌های زیادی برای بررسی وجود دارد. در کنار این المان‌ها، هر شخصی نیز در زمان خرید خودروی کارکرده مسائلی را برای خود مشخص کرده و بر روی آن‌ها پافشاری می‌کند.

باید پذیرفت که خرید و فروش خودروهای کارکرده چینی، در وضعیت فعلی بازار کمی سخت بوده و افت قیمت آن‌ها باعث می‌شود تا مشتریان هنگام خرید خودروی صفر و یا زمان فروش آن کمی دست و دلشان بلرزد.

در روی مقابل افرادی هم که در نظر دارند این محصولات را بخرند، گاها با مشاوره غلط یا حتی شنیدن نظرات افرادی که این خودروها را نداشته و یا اصلا سوار آن نیز نشده‌اند، از خریدشان منصرف می‌شوند.

mvm x33s 6

خودروهای چینی بازار هرکدام مزیت‌ها و البته معایب خاص خود را داشته و البته بازار متفاوتی نیز دارند. خودروهای کمپانی چری که توسط مدیران خودرو با نام تجاری MVM به فروش می‌رسند، به دلیل شرایط فروش مناسب و تسهیلاتی که توسط این شرکت در نظر گرفته می‌شوند، خریداران اولیه زیادی داشته و البته بسیار پر فروش هستند.

اما این بار در نظر داریم تا به جای اینکه سوار بر خودرویی تازه معرفی شده و یا صفر کیلومتر شویم، یک خودروی کارکرده را سوار شده و با طی کردن مسافتی، به برخی از سوالات این چنینی در مورد خودروهای دست دوم چینی پاسخ دهیم.

ظاهر و استهلاک تزیینات داخلی

ایکس 33 اس از تریم داخلی جذابی بهره برده و باید اذعان داشت که پس از اولین رویت این تریم و سوار شدن بر آن، ظاهر و طراحی آن را تحسین خواهید کرد. در واقع با توجه به طراحی ساده و بعضا زشت برخی محصولات داخلی و حتی چینی بازار، دیزاین داخلی و البته بیرونی ایکس 33 اس یک کلاس بالاتر بوده و از این لحاظ باید این موضوع را با جدیت بیان کرد.

mvm x33s 10

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که بر خودروهای کارکرده جدا از چینی یا داخلی گرفته می‌شود، به صدا افتادن قطعات داخل اتاق، بدنه، رودری‌ها و … است! در واقع در بیان عامیانه می‌گویند که این خودروها پس از مدتی به شدت به صدا افتاده و تلق تلق کردن تریم پلاستیکی داخلی شما را اذیت خواهد کرد.

mvm x33s 13

در این سفر یک روزه، با این که این خودرو در محیط خاکی، جاده‌های سنگی و ناهموار مورد تست قرار گرفت، ولی هیچ گونه صدای اضافی درون اتاق شنیده نشد. اکثر دکمه‌های موجود بر روی داشبورد، کنسول و… به‌درستی کار کرده و مشکلی از این بابت وجود نداشت. با اینکه هر خودروی کارکرده‌ای کاملا بسته به صاحب قبلی‌اش متفاوت خواهد بود، اما این محصول با کارکردی 18 هزار کیلومتری، از لحاظ استهلاک و یا خرابی تریم داخلی، دکمه‌ها، سر و صدای نا مشخص و… مشکلی نداشت.

mvm x33s 17

عملکرد موتور، گیربکس، کولر و …

ابتدا باید بدانیم که قصد خرید چه خودرویی داشته و از محصول دست دومی که قرار است بخریم چه انتظاری داریم. همان‌طور که گفته شد موتور این خودرو یک نمونه 2 لیتری است که بر روی کاغذ توان کشیدن این اتومبیل را خواهد داشت. اما به شرطه‌ها و شروطه‌ها!

گیربکس‌های CVT در باور عام مشکلات و معضلاتی دارند که خب بعضا درست بوده و حس و حال یک گیربکس اسپرت و خوش دست را برای شما به نمایش نمی‌گذارد. اما باید بدانیم که ما تنها می‌خواهیم یک خودروی کراس اوور را خریداری کرده و این محصول انتخابی را برای آفرود و یا گشت و گذار در تپه‌های سنگلاخی انتخاب نکرده‌ایم.

mvm x33s 7

گیربکس در نظر گرفته شده برای این محصول، در حالت عادی عملکرد ساده و درست خود را داشته و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. اما خب به خاطر سیستم CVTاش، باید هر از گاهی انتظار خنگ بازی‌هایی را از این گیربکس داشته باشید!

این که هر از گاهی دور موتور تا 5 یا 5.5 رفته و تعویض دنده‌ای صورت نگیرد را باید به عنوان یک آپشن همیشگی یادتان باشد. البته موضوعی که گفته شد، هیچ ربطی به دست دوم یا نو بودن خودرو نداشته و نحوه عملکرد کلی این گیربکس‌ها به شمار می‌رود.

با تغییر سیستم گیربکس از حالت ECO به Sport می‌توانید حس رانندگی کمی اسپرت‌تر را نیز تجربه کنید. در واقع در حالت اکو برخی از گاز خوردن‌های اضافی حالت اسپرت حذف شده و با تغییر منطقی دنده باعث رانندگی آرام‌تر و البته مصرف سوخت کمتر می‌شود.

با توجه به اینکه گیربکس این خودرو 7 دنده در جلو دارد، شما می‌توانید با تغییر گیربکس از اتوماتیک به دستی، لذت تغییر دنده‌ها تا 7 شماره را نیز بچشید که البته با قرار دادن موتور در حالت اسپرت، لذت خوبی برای‌تان به همراه خواهد داشت.

mvm x33s 14

در طول این سفر، که البته مسیر گرمی هم پیش روی ما بود، کولر به درستی عمل کرده و خنکی قابل قبولی داشت. البته لازم به ذکر است در این سفر سه دستگاه ایکس 33 اس در اختیار خبرنگاران قرار داشت که یکی از آن‌ها گاهی در هنگام تعویض دنده‌ها و یا فشار به موتور، کمپرسور کولر قطع شده و کمی از خنکی باد خروجی کاسته می‌شد؛ با پیگیری از مسئول فنی ام وی ام البته مشخص شد که این مشکل به دلیل میزان عدم تنظیم گاز موجود در کمپرسور بوده و به راحتی قابل حل است.

مصرف سوخت این خودرو البته خیلی در این سفر قابل سنجش نبود، چون طبیعتا مصرف سوخت تابع دلایل زیادی همچون نوع رانندگی، جاده، قطعات خودرو، شمع، سرویس‌ها، باد لاستیک و… است و خیلی نمی‌توان در این طور جاده‌های پیچ در پیچ همراه با سربالایی زیاد و روشن بودن کولر نظر قطعی در مورد آن داد.

نتیجه گیری

به طور کلی، همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز عرض شد، در این تست یک روزه قرار نبود خودروی تازه و صفر کیلومتر مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد؛ به همین دلیل یک رانندگی ساده و عادی همراه با تست‌های هندلینگ، شتاب و… یک خودروی دست دوم توسط خبرنگاران و صاحب نظران بخش خودرو انجام شد تا ببینیم آیا یک اتومبیل چینی که در باور برخی، مشتری اول و آخرش همان شخص نخست است، چگونه عمل می‌کند.

mvm x33s 19

باید پذیرفت که خودروهای چینی روز به روز در حال پیشرفت بوده و قطعا با سرعت کنونی، تا چند سال دیگر، پا به پای دیگر کمپانی‌های روز دنیا اعم از شرقی و غربی پیش خواهند رفت. در کنار این موضوع شرایط فروش مناسب و خدمات شرکت مدیران خودرو نیز خود دلیل دیگری برای استقبال مناسب مشتریان از خودروهای این شرکت به شمار می‌رود.

نکات مثبت برای خرید خودروی دست دوم ایکس 33 اس

طراحی زیبای تریم داخلی با توجه به قیمت دست دوم آن

حس سواری یک شاسی بلند با توجه به سگمنت این خودرو

دارا بودن امکانات مناسب داخلی اعم از مانیتور، سیستم‌های سرگرمی، سانروف و…

mvm x33s 15

نکات منفی برای خرید خودروی دست دوم ایکس 33 اس

خنگ بودن گیربکس CVT در برخی اوقات

بهره گیری از پلاستیک زیاد در تریم داخلی با توجه قیمت اولیه

mvm x33s 8

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا کلیپی کوتاه از این سفر را که به‌صورت اختصاصی برای‌تان آماده کرده‌ایم، مشاهده بفرمایید.

به سوپر گروه ام‌وی‌ام X33 ملحق شوید

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. آقای بهمنی از کیفیت ضبط و پنلش هم بگید لطفا، چه طور بود؟!

    1. کیفیت مانیتور در نظر گرفته شده خوب بود و اتصال بلوتوث موبایل و … هم به راحتی انجام گرفت.

  2. همین چند دیقه پیش بررسی سایت های دیگه رو خوندم اومدم اینجا نقد ببینم شما که بدتر تعریف کردین بابا اخه پنج هزار کارکرد مگه میشه دست دوم انصافتون کجا رفته خخخ

  3. من x33 مدل ۹۱ دارم وتا حالا قطعه عوض نکردم با ۳۵۰۰۰ کیلومتر . اگه یه کم باهش مدرا کنی خیلی هم خوبه در بدترین شرایط کولر هم کار میکنه

  4. ماشین خوبی الان تو این مدت واقعا راضی کننده بوده برا من

  5. بنظرم با پولی که برای خرید میدی خوبه امکانات و آپشن ها راضی کننده هست ولی باید در نگهداری دقت شود

  6. من هم خیلی دودل بودم بخرم یا نه،،،اما وقتی با ترس دلهره خریدم فهمیدم اون چیزی که خیلیها میگن نیست،،ماشین نرم بدون سرو صدا ،،شتاب خوبه،،و خیلی راضی از خریدم هستم البته خودرو من با وجود ۱۴۵ هزار تا کار کرده بود،،این مشخصات داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا