مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

بین خودروهای آمریکایی، ژاپنی یا آلمانی؛ کدامیک را می‌پسندید؟!

اگر به بحث خودرو علاقه‌مند باشید، همیشه برای شما این سوال پیش آمده که بین بزرگ‌ترین تولید کنندگان خودرو در دنیا، اعم از شرقی و غربی، کدام یک توانسته‌اند به وزنه قدرتمندی در عرصه صنعت خودرو تبدیل شوند.

(آلمان- ژاپن-امریکا) کشورهایی هستند که بیشتر میزان تولید خودرو در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند، بحث مورد نظر، از قدیم در بین افراد علاقه‌مند به خودرو، بعضا بدون اساس و منطق شکل گرفته و هیچ گاه نتیجه مشخصی نداشت است. در این مقاله نگارنده سعی می‌کند تا بدون تعصب وضعیت تولید خودرو در این قطب عظیم صنعتی را بررسی نماید.

ژاپن:

کشوری در شرق آسیا با مردمانی ریز نقش و چشم بادامی از نژاد زرد. کشوری که معنی واقعی کار در حد مرگ در آن تحقق یافته است، مهد رباتیک جهان و کشوری که به جز علم و دانش و صنعت چیزی در آن وجود ندارد.

بعد از جنگ جهانی دوم و تقریبا یکسان شدن این کشور با خاک، کمتر کسی فکر می‌کرد که ژاپن بعد از گذشت کمتر از صد سال دوباره به یک ابر قدرت در زمینه تکنولوژی تبدیل شود. کارخانه‌های متعدد اتومبیل سازی در این کشور بیان کننده همین امر است؛ تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، هوندا و … در جای جای این کره خاکی نشان می‌دهد که این کشور در حوزه تخصصی خودرو تا چه حد درست عمل کرده است.

japan-auto-industry_1

یکی از اصلی‌ترین شعارهای این کشور، صرفه جویی است. شعاری که باعث شده در حوزه خودرو نیز این اصل به خوبی رعایت شود. طراحی و تولید خودروهای کوچک، ارزان و بسیار کم مصرف و کم استهلاک، نشان از تحقق صحیح این شعار در کشور ژاپن است.

البته، وجود برندهایی که به تولید خودروهایی لوکس می‌پردازند، نظیر لکسوس و یا اینفینیتی که هر دو زیر مجموعه کمپانی‌های عظیم تویوتا و نیسان هستند، نشان می‌دهد که ژاپن از نظر تولید محصولات باکیفیت، قدرتمند، زیبا و لوکس، همراه با امکانات خاص نیز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در همین راستا، حتی اگر به سراغ خودروهای کلاس اسپرت در این کشور هم برویم باز هم شاهد بهترین‌ها خواهیم بود. به طور مثال نیسان جی تی، خودرویی که تمام قوانین فیزیک را به چالش کشیده و قدرت مهندسی ژاپنی را به رخ دیگر کشورها می‌کشد. محصولی با قیمت کمتر از صد هزار دلار که از نظر قدرت و سرعت برابر خودروهای میلیون دلاری بوده و رقیب جدی سوپر اسپرت‌های معروف دنیا از جمله فراری-لامبورگینی و … است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو حجم موتور کم و قدرت بسیار بالای آن در برابر سایر رقبا به شمار می‌رود.

باید پذیرفت که خودروهای ژاپنی مانند مردمانشان هستند اکثراٌ ریز نقش ولی خستگی ناپذیر هستند.

در کشور ما از دیرباز خودروهای ژاپنی بسیار پر طرفدار بوده و مردم به آن‌ها اطمینان خاصی دارند. فروش بالای انواع مدل‌های تویوتا، مدل موفق مزدا 3، محصولات خاص میتسوبیشی و… امتحان خود را به خوبی برای مردم ایران پس دادند. به قول معروف با داشتن خودروهای ژاپنی دلتان برای تعمیرگاه‌ها تنگ می‌شود.

2017-nissan-gtr-rolling-shot-white-large

آمریکا:

آمریکا بدون شک، یکی از غول‌های بزرگ صنعت خودرو در جهان به شمار می‌رود، شاید بتوان گفت که این کشور در کارنامه خود بیشترین نوع خودرو را تولید کرده است.

تحلیل گران اوج شکوفایی صنعت خودرو در آمریکا را بعد از جنگ جهانی دوم و در اواخر دهه شصت میلادی می‌دانند. سبک خودروهای آمریکایی مانند ژاپنی‌ها شبیه مردمانشان است، آمریکایی‌ها چاق‌ترین مردمان را دارند و سبک زندگی آن‌ها بسیار تجملاتی و راحت است. در واقع تا وقتی آمریکایی‌ها جثه بزرگی دارند، این قانون در صنعت خودرو سازی امریکا نیز وجود داشته و خودروهای بسیار بزرگ همراه با موتور های قوی و پر حجم تولید خواهد شد.

detroit-interactive-span-custom1

بی شک تا صحبت از خودروهای آمریکایی می‌شود، در ذهن ما ایرانی‌ها خودروهای بزرگ و پر مصرف و قدیمی نقش می‌بندد. علت این تفکر هم بسیار طبیعی است، پس از انقلاب اسلامی دیگر از ورود خودروهای آمریکایی به بازار کشور خبری نبوده و همین تعداد کمی که امروز در خیابان‌ها مشاهده می‌رود، مربوط به سالیان پیش از انقلاب بوده که به لطف مالکین آن‌ها با صرف وقت و هزینه هنوز قابل استفاده است.

2016-chevrolet-camaro-fifty-colombia-1420x551-1

در طراحی خودروهای آمریکایی چیزی که به چشم می‌خورد اغراق است؛ خودروهای کشیده و عضلانی با جثه‌های خیلی بزرگ. اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که در مدل‌های لوکس این خودروها طیف وسیعی از امکانات رفاهی دیده می‌رود حتی در مدل‌های بسیار قدیمی که در کشورمان نیز وجود دارد به عنوان مثال کادیلاک سویل.

اگر پشت خودروهای آمریکایی نشسته باشید، می‌بینید که صندلی‌های به کار رفته در آن‌ها در واقع چیزی شبیه به مبلمان راحتی بوده و خستگی رانندگی در آن‌ها بی معنی است. در تولید صندلی این خودروها از چرم خالص یا بعضا پارچه‌های مخمل استفاده شده است. امکاناتی که درمدل‌های لوکس خودروهای آمریکایی بکار می‌رود آن‌ها را به کاخ مجلل متحرک تبدیل کرده و موتورهای انتخاب شده بسیار حجیم و قدرتمند، اما همین عوامل باعث ورشکستگی بسیاری از کارخانه‌های قدیمی این کشور بعد از بحران اقتصادی شد. در واقع به علت استهلاک بسیار بالای این خودروها، مصرف وحشتناک سوخت در مقابل قیمت بالا بدون شک یکی از عوامل اصلی این ورشکستگی بوده است.

در این کشور کلاس‌های مختلفی از برندهای مختلف دیده می‌رود شورلت، کادیلاک، دوج و… از خودروهای سوپر اسپرت گرفته تا اتومبیل‌های سواری و کار و مانند خودروهای ژاپنی در سراسر جهان دیده می‌رود و طرفداران خود را دارند. در خودروهای آمریکایی خبری از مهندسی فوق پیشرفته مانند خودرو ژاپنی نیست بلکه یک روند مستقیم در پیش گرفنه شده است که در اکثر کارخانه‌های خودرو سازی جهان انجام می‌پذیرد.

02-hennessey-2017-camaro-zl1-cropped

خودروهای آمریکایی خودروهایی بسیار راحت، پر قدرت و بسیار با ارزش هستند به گونه ای که مدلهای قدیمی این خودروها ارزش کلکسیونی بالایی داشته و نمونه سالم آن‌ها با قیمت های بالا معامله می‌شوند؛ چیزی که در خودروهای ژاپنی کمتر دیده شده است.

آلمان:

این کشور قلب تکنولوژی در صنعت خودرو به شمار می‌رود.

ژرمن‌ها اولین کشور سازنده خودرو در جهان هستند و اولین کشور پیشرو در زمینه صنعت و بسیاری از اولین‌های حوزه خودرو به شمار می‌روند.

وجود کارخانه‌های بسیار متعدد خودرو و حضور برندهایی که هر کسی دوست دارد مالک یکی از این خودروهای آن باشد همگی در آلمان است!

یا شنیدن اسم کمپانی بنز اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند یک خودرو با کیفیت لوکس است که البته تا حد زیادی این طرز فکر درست است. خودروهای آلمانی دارای طبقه بندی بسیار کاملی هستند، کمپانی‌های مطرح این کشور مثل بنز و بی ام و و فولکس واگن که جزو ثروتمندترین کارخانه‌های بزرگ در جهان هستند، انواع و اقسام خودرو را تولید می‌کنند. از خودروهای اقتصادی کم مصرف گرفته تا خودروهای لوکس، مجلل و تشریفاتی.

P90090871-bmw-plant-dingolfing-assembly-m5-assembly-frontend-module-03-2012-2250px

خودروهای آلمانی را می‌توان با سابقه ترین خودروها در بین این سه کشور دانست؛ آلمانی‌ها در واقع اعتدال را رعایت کرده‌اند، نه غربی نه شرقی، آلمان را همه جوره می‌توان مابین دو کشور پیشین یعنی ژاپن و آمریکا دانست. چه از لحاظ مصرف و استهلاک و چه از لحاظ ابعاد و اندازه.

جالب توجه است که بسیاری از امکانات خودروها چه از لحاظ رفاهی چه از لحاظ ایمنی ساخت شرکت مرسدس بنز است که پررنگ‌ترین شرکت خودرو سازی این کشور نیز به شمار می‌رود. خودروهایی مانند بوگاتی که در این کشور تولید می‌رود مثال تمام عیاری برای درک مهندسی و صنعت در این کشور است.

در کشور ما نیز خودروهای آلمانی از دیر باز تاکنون مورد توجه زیادی بوده‌اند، انواع و اقسام مدل‌ها و برندهای این کشور در ایران دیده می‌رود که بعضی از آن‌ها ارزش کلکسیونی بالایی نیز دارند.

2015-Mercedes-AMG-C63-PLACEMENT1-626x382

 

نتیجه‌گیری:

انتخاب اینکه کدام برند و کدام کشور بهترین خودرو ساز جهان است کاری سخت و البته بیهوده است. هر کدام از این سه کشور بر مبنای علاقه مردم و اوضاع و احوال کشور خود دست به طراحی و ساخت خودرو زده‌اند.

به‌طور خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم خودروهای ژاپنی در گام نخست استهلاک و مصرف و بعد راحتی سر نشینان را در نظر می‌گیرد، اما در خودروهای آمریکایی دقیقاً برعکس این موضوع گام برداشته شده است، یعنی اول راحتی و بعد استهلاک را در نظر می‌گیرند؛ در پایان می‌توان گفت خودروهای آلمانی تلفیق این دو تفکر است، راحتی در کنار استهلاک اما نه به شدت آن دو.

البته قابل ذکر است که نکات ایمنی در همه این سه تولید کننده بزرگ خودرو حائز اهمیت است و شکی نیست که بهترین امکانات ایمنی را در نظر بگیرند.

  • اگر شما خودرویی کوچک و کم استهلاک و با قدرت زیاد می‌خواهید که نبوغ مهندسی در آن بیداد کند حتما سراغ اتومبیل‌های ژاپنی بروید، خودروهای این کشور همانند رزمی کاران قوی کوچک جثه هستند.
  • اگر گزینه اول شما از انتخاب خودرو راحتی تمام و کمال و حجم بالای پیشرانه است دنبال خودروهای قلچماق آمریکائی بروید که با هیکل های عضلانی جسورانه، قدرت را در ذهن همگان تداعی می‌کنند
  • در آخر اگر دنبال برندی هستید که جای هیچ‌گونه شک و شبهه ایی از تمام نظرها برای کسی باقی نگذارد و مانند فردی میان‌سال کت شلواری اتو کشیده و دنیای تجربه را پشت سر گذاشته باشد انتخاب شما می‌تواند مرسدس بنز آلمان باشد.

 

نویسنده : پدرام شیرنگی

 

[totalpoll id=”40311″]

 

شما همراهان چرخان می‌توانید، مقالات یا بررسی های خود را برای نشر در وبسایت چرخان به ایمیل ما ارسال نمایید تا در صورت تایید با نام خود منتشر شود.

charkhan.com@gmail.com

نوشته های مشابه

‫50 دیدگاه ها

    1. فقط فقط ماشین ژاپنی از همه لحاظی فقط ژاپنی تویوتا سری J70 عالی ایمن خدای قدرت و عظمت

  1. کاش نویسنده به این نکته هم اشاره می کرد که این مرزبندی ها تا حد زیادی از بین رفته اند. مثلاً الان فورد و شورلت خودروهای کوچک و کم مصرف زیادی تولید می کنند یا اینکه در حال حاضر بین خودروهایی که بیشترین درصد تولید قطعات در امریکا را دارند در سدان کیا اپتیما و در suv ها هوندا CRV می باشند.

  2. با سلام
    اول بگم که من خودم طرفدار ماشینهای آلمانی هستم ولی سوال و نظر سنجی بسیار مشکلیه چون اگه شما یه عشق ماشین واقعی باشید محاله که از ماشینهای خوب در هر جای دنیا لذت نبرید مگه میشه عاشق موستانگ و یا چلنجر نبود و یا مگه می شه عاشق مزدا نباشی یا میتسوبیشی و یا هوندای دیوانه . و حتی کیا ….درسته عاشق ماشینهای آلمانی هستم ولی واقعا به عنوان یه عشق ماشین از ماشینهای خوب در هر جای دنیا لذت می برم .البته این نظر منه چندی پیش یه مزدا ۳ پشت سرم تو جاده بود تو آینه که نگاش می کردم یه جانور خندان رو می دیدم که با چشماش زل زده به من داره پشت سرم میاد و واقعا به فلسفه طراحیش و روح ژاپنی اش پی بردم یه حس درونی و یا زمانی که cls را می بینم ناخودآگاه ترمز می گیرم و می ایستم تا نظاره گر تابلو نقاشی متحرک باشم چارجر با اون چشمهای بی اعصابش مگه می شه عشق ماشین باشی و بخای اینها را تفکیک کنی

  3. المانیا ی کشور رفاحی هستن تو حجم کم برو ببین ی موتور بی ام و باید خاک بخوره تا ب هندا 1000برسه تو حجم کم ژاپنی ها سر هستن کلا ژاپنی جماعتی هستند ک کم مصرف گرا هستن ن حجم سنگین باور کن هنوز ک هنوزه تو خود امریکا ماشیناشونو منتاژ میکنن چرا چون میخوان شرکتاشونو زیر سیتره خودشون قرار بدن ی ژاپنی دقیقه و بی نظیر ولی ی امریکایی ی پولدار بیشتر نیست ک کارش دزدیدن مغز ب هر قیمتی هست برو ببین کدوم ژاپنی ساخت خودروش تقلید بوده …. ولی برو ببین کدوم اروپایی کارش تقلید بوده ژاپنی ها خود کفا هستند ی نون خمیر شده ک میخوان درست کنن سامورایی ورزش میدن کش بیاد امریکایا چیکار میکنن هیچی نونو میخورنو میخوابن خخخ دقت یعنی این ارزش دادن ب حتی ی خوراک یعنی این وقتی میتونی بگی المان سره ک با پول ی بنز ی ماشین هم قیمت ژاپنی سوار بشی والا ک المانیا وسایلشون ارزش اقتصادی در کنار دقت و پشت کار کشوری ک توش بمب خورده و هنوزم پا برجاستو نداره باید اینده رو دید …..

    1. ساقی هستم اینم نمونه کارمه هرکی جنس ناب میخواد بیاد پیش من فقط فروش نقدی ححخخخ حححخخخ

  4. یک خودرو ایده ال خودروییه که طراحی امریکا امکانات المان و قدرت موتور ژاپن رو داشته باشه …در مسابقه مثلا بین بی ام z4 و و مزدا rx7 مطمن باشین در شتاب و یا همون اکسلریشن بی ام و ب پای مزدا نمیرسه…من ب شخصه کیفیت اروپا رو بهتر میدونم و بستگی داره واسه چی ماشین میخوای..واسه جاده برو هوندا بخر خوره جاده هاس..یا شورولت …

  5. ماشین فقط ژاپن موشک زمینی همون نیسان حدود ۲۰ یا۳۰ سال پیش ساخته بود

  6. این فقط فقطهاست که …… به وضعیت ما. چرا اینقدر فقط این فقط آن میگین؟ هر سه کشور تکنولوژی برتر ارائه میدن. از بین لوکسهای ژاپن (لکسوس – اینفینیتی – آکیورا ) لوکسهای آلمان (بنز – بی ام و – پورشه – آئودی ) لوکسهای آمریکا (کادیلاک – کرایسلر). همشون عالی هستند. بین معمولیهای خوب هم که در ژاپن (تویوتا – مزدا – میتسو – نیسان – سوزوکی – هوندا) – در آلمان (فولکس واگن – اُپل (پژوسیتروئن خریدش)) – آمریکا هم (داج – بیوک – شورولت – فورد – جیپ – لینکلن – جی.ام.سی). میبینین؟ همه عالی هستند. هی نگین فقط.
    بنده شخصاً مرسدس بنز رو خیلی میپسندم و فقط سلیقه بندست و بس. کی نمیپسنده؟

  7. نطر من اینه که ژاپن از همه قوی تره چون ماشین های مثل لندکروز و هامر یه چیز دیگست منظورم اینکه برید تو اینترنت بزنید مسابقه ی طناب کشی ماشین لندکروز و بنز ببینید کدام قوی تره

  8. لوکس یعنی المانی
    قدرت هم امریکایی
    اما لوکس قدرتی یعنی ژاپنی. ببینین اون زمان که امریکا ی موشک زد ب ژاپن دقیقا چندسال قبل ترش خود همون امریکا ب ژاپن سفارش ساخت تویوتا جیپ رو داد در صورتی که از جیپ های خودش استفاده نمیکرد چون عملکرد تویوتا جیپ 2 برابر جبپ های اصلی بود. هیچ وقت کسی نمیتونه درباره قدرت ژاپنی حرفی بزنه چون هر چی بگه کمه. امریکا موتورای 8 سیلندر خداcc میزنه اما نصف توان تولیدی برای ب حرکت در اوردن ماشین هدر میره. در صورتی که تو دهه 80 و 90 ی مدل از ان اس ایکس با 3000cc حجم میتونس تمام امریکاییا و المانی های دوران خودشو قورت بده. احتمالا دیگه لازم نیس بگم که پروفسور گردن موری بعد از سواری با ان اس ایکس تصمیم گرفت ک ساخت موتور رو به هوندا واگذار کنه اما بخاطر رد کردن هوندا مجبور شد از موتور 12 سیلندر بی ام دبلیو اتاق7 کمک بگیره

    1. منظورم برای ساخت مکلارن f1 بود
      درباره پروفسور گوردن موری

  9. هوندا با کمترین همیشه به بالاترین میرسه چند وقت پیش هم با موتور 660cc توربو 190 اسبی سه سیلندر به سرعت 421 کیلومتر رسید یا مثلا سیویک با موتور b16b type r که 1600cc حجم داشت میتونس اتمسفر 185 اسب قدرت تولید کنه ویا هوندا s2000 با موتور f20c که سلطان بالاترین دور موتور اتمسفر تو دنیا هم بود میتونس با 2000cc حجم 248 اسب قدرت تولید کنه. رکورد s2000 تا 10 سال ادامه داشت تا اینکه فراری 458 با موتور 8 سیلندر!!! رکوردشو ازش گرفت☺

  10. من یکی که تا آخر عمرم از ماشین ژاپنی استفاده میکنم پولمم نرسه کارکرد ش تجربه بهم ثابت کرده وجدان تو ساخت و کیفیت رو تو جنس ژاپنی باید پیدا کرد

  11. من فقط آلمان کشوری که اصلا به ماشین میشناسنش و نیازی نیس من بخوام تعریف کنم پدر صنعت جهان عشق آلمان بوگاتی رو ببینید بعد می‌فهمید به قدرتم کسی نمیتونه با آلمان بگیره

  12. من برای تمامی کارخانه های خودرو سازی احترتم قاعلم ولی ماشین های امریکایی از هر نظر بهترینند هیچکدوم ابهت ماشین های امریکایی رو ندارن هر کی میگه بدن چون چند ساله که امریکا به ایران نداده

  13. ماشین های ژاپنی از هر لحاظ بهترینند حتی در لوکس ها. برای مثال لکسوس ال اس 430 که ماشین مدیر عامل فورد نیز بود و بعد ها علت این کار از او پرسیده شد و جواب داد که من تمام ماشین های همرده این خودرو را تست کردم. این ماشین بهترین خودروی جهان است.

  14. داداش یه ماشین آمریکایی شاسی سر بزن بعد بگو لندکروزر یه سوپر دیوتی ببین بعد بگو ماشین ژاپنی هر کی یه سلیقه ای داره اما ماشین آمریکایی یعنی اینکه ماشین آلمانی و ژاپنی رو بریز دور برو سوار ماشین آمریکایی بشو بعد بیا بگو ماشین ژاپنی
    عزت زیاد

    1. داداش اون فقت که المان ژاپن ماشین میزد امریکا نمیدونست ماشین چیه

  15. آخه خداوکیلی تویوتا در برابر بنز؟؟؟؟
    نیسان در برابر bmw ؟
    میتسوبیشی در مقابل فولکس واگن؟
    مزدا در مقابل بوگاتی؟
    بگذارد و جگوار و ….
    ژاپنی رقیب کره و فرانسه هست نه آلمان
    ۷۰ درصد سفارت های جهان از بنز استفاده میکنن
    ماشین افزود ژاپنی ها لندکروزه
    ماشین‌افزود آلمانی ها بنز سریg یا همون (6×6)
    مقایسه ژاپن و آلمان مثل مقایسه پراید۱۱۱ با هایماs7توربو میمونه

  16. با خودروی ژاپنی در نیفتید فقط همون المان و امریکا سرش نمیشه یه فیلمی دیدم که با جی تی ار موستانگ و خاک میداد تو سرعت خیابانی… خدا وکیلی ژاپنیا ناموس کیفیتن

  17. با درود .من همه نوع ماشینی تقریبا داشتم و حداقل برای دو سال همه نوع ماشین المانی ژاپنی امریکایی کره ای و فرانسوی داشتم و استفاده کردم اشغالترین ماشین هایی که داشتم فرانسوی بودن مثل زانتیا .407.207.پارس//امریکایی یه ماشین تقریبا راحت با استهلاک بالا .المانی ماشین با استهلاک فوق العاده بالامانند بی او و 320 مدل 2007 داشتم و کپل 124 مدل 94 و همچنین کره ای با استهلاک متوسط ولی ماشینهای ژاپنی اصلا استهلاکی ندارن خیلی بندرت ایراد پیدا میکنن اون هم در اثر سهل انگاری مصرف کنند باشه من در کنار ماشینهای روز مثل 320 و407 که داشتم میتسوبیشی مدل 1992 سوسماری هم داشتم ولی همیشه با گالانت بیشتر حال میکردم حدود 12 سال هم گالانت داشتم .الان حدود 6 ماهی میشه که فروختم ولی به شدت پشیمان شدم و قصد خرید یک گالانت دیگه دارم ..ماشینهای ژاپنی اصلا قابل قیاس با دیگر خودرو ها نیستن و اصلا خرابی ندارن بطور مثال من طی 12 سالی که گالانت داشتم با کارکرد حدود 270 هزار کیلومتر حدود 2میلیون هزینه واسش کردم که اون هم قطعات مصرفی بوده ولی طی 1سالی که 407 داشتم حدود 12 میلون واسش هزینه کردم

  18. علم و صنعت مال آلمانه اونایی که پولدارن آلمانی میخرن لذتش میبرن

  19. من که ماشین خارجی سوار نشدم ولی ظاهر ماشینهای آلمانی نشان از اصالت و نهایت نبوغ مهندسی آلمانی و حکایت از ذات ماشین داره

  20. تو را خدا اگر پول حلال دارید فقط لکسوس و تویوتای ژاپن بخرید و این آشغالهای آلمانی را بریزید دور

  21. ژاپن بهترین کشورصنعتی جهان می باشدهواپیمای شرکت کاوازاکی بهترازبویینگ امریکا و فرانسه است،خوردوتویوتا،سوبارو،نیسان،مزدا،میتسوبیشی،هوندابرتراز بنز و بی ام و آلمان است،موتورسیکلت هوندا،یاماها،سوزوکی،کاوازاکی رقیب ندارند،لوازم خانگی برند برتر هیتاچی بهترازبوش آلمان،لوازم صنعتی ماکیتابرترازبوش آلمان، دوربین عکس و فیلم برداری سونی،کانن،پاناسونیک،تلویزیون سونی،پاناسونیک،شارپ،همتاندارند،جاروبرقی پاناسونیک،هیتاچی، آبمیوه گیری شارپ،پاناسونیگ،ماشین حساب کاسیو،ساعت سیکو سیتی زن،کاسیو،اورینت،ژاپن همیشه اوله

    1. اقای علی شما یا نمیدونید برند آلمان تو دنیا حرف اول میزنه قیمت بوش ببین چقدر است بعد بیا درباره ژاپن بهتره ژاپن ۴۵ پیشرفت کرد قابل قیاس نیست با آلمان

  22. آقاجوادمن علی آقا هستم من دلیل کامل گفتم ژاپن در جهان اول درهمه صنعتها ژاپن باکیفیت ترآلمان خودروتویوتا ۶۰سال لوله کولراسپیلیت اوجنرال امریکاکارخانه اصلیش کاوازاکی ژاپن تمام کشورهای عربی ماشین هاشون ژاپنیه قطارهای بسیارتندروخوب ساخت ژاپن برندماکیتاابزاراصلی تمام ساختمان سازهاست نه بوش آلمان اول ژاپن.دوم انگلستان.سوم آلمان. بازم تحقیق کن

    1. درسته این مقایسه بین: ژاپن و آلمان و آمریکا بود، ولی حرفه ای ترین و بهترین خودروساز دنیا، بریتانیا هست، این رو من نمیگم، مهندسان و متخصصان طراحی صنعتی و خودروساز های خفن دنیا میگن،

      ما هیچکدوم نه تجربه ی رانندگی مرسدس بنز رو داشتیم، نه تا حالا لکسوس و تویوتا لندکروز داشتیم نه دوج و فورد و کادیلاک سوار شدیم،

      ما هرکدوم داریم نظر و سلیقه ی خودمون رو میگیم، یا نهایتش چیزی که خوندیم یا شنیدیم رو بازگو میکنیم.
      اما مهندسان و طراحان و خودروسازان الکی حرف نمیزنن اونا تمام جوانب رو در نظر میگیرن و با برسی های دقیقی که انجام میدن نتیجه گیری میکنند.

      بریتانیا بهترین خودروساز دنیاست، رولزرویس، رنج روور، جگوار، بنتلی، آستون مارتین، مک لارن و… این ها خوردوهایی فوق لوکس و اشرافی هستند که معنی واقعی امنیت، قدرت، کیفیت در کنار مجلل بودن رو بهت میفهمونن.

      وقتی مدیرعامل شرکت بنز برای اولین بار سوار بنتلی و رولزرویس شد، اومد داخل کارخونه ی بنز، ماشبن خودش رو که بنز S کلاس بود، برد توی قسمت تست تصادف ماشین، یه صفحه ی فولای بزرگه که ماشین هارو میکوبن بهش ببینند چقدر امنیت داره.

      متشینش رو کوبید به و نابودش کرد، ازش پرسیدن چرا اثن کارو کردی؟ گفت این ماشین نیست ما تولید کردیم، وقتی سوار رولزرویس و بنتلی شدم، تازه فهمیدم که ما چقدر عقب هستیم، تازه فهمیدم خودروهای بریتانیایی چقدر باشکوه و فوق العاده و با کیفیت هستند. اگر بخوایم توی رقابت پیروز بشیم بتید خیلی بیشتر تلاش کنیم.

      یا زمانی که مدیر فروش دوج میاد و آستون مارتین سوار میشه و کلی باهاش عشق میکنه، میگفت : درسته آستون مارتین اندازه دوج و فورد وحشی نیست، ولی اگر بخوایم با دوج و فورد مقایسه اش کنیم، باید بگم نیم قرن از تکنولوژی آستون مارتین عقب هستیم.

      خیلی مثال های زیادی هست. متن دیگه خیلی طولانی شد معذرت میخوام. ولی در هر صورت، خودرو یه چیز کاملا سلیقه ای هست، افرادی هستند که ماشین فول سایز و بزرگ و وحشی و قلدر دوست دارن ( آمریکایی )

      عده ای امنیت و راحتی و امکانات رو دوس دارند( آلمانی )

      عده ای جون سختی ماشین و قابل اعتماد بودن و کارایی بالای خودرو رو میپسندن( ژاپنی )

      عده ای مثل من، کیفیت، زیبایی، باشکوه و لاکچری بودن رو ترجیح کیدم ماشین خای انگلیسی رو دوست دارم

  23. آقاجوادعلی هستم ژاپن سیاست داره تولیدات صنعتی خودراازآلمان نصف قیمت میفروشن تا بازارفروش بیشتری از آلمان داشته باشه درحالی که ساختمان سازها از دستگاه ماکیتااستفاده می کنندتابوش چون صنعت ژاپن خرابی تو کارش نیست ولی اگر خودروهای آلمان بیفته تو خرج بایدبفروشیش چون هزینه های بالایی داره ولی خودروهای ژاپن ازکنارتعمیرگاه فقط ردمیشوند مدیرکارخانه خودرو فوردآمریکاخودروش یک تویوتالکسوس مدل ال اس۴۳۰است دیگه چه مثالی برایتان بزنم چرخهای خیاطی جوکی ژاپن خیلی بادوام ترازسینگرآلمان ازخیاطهابپرس

  24. آقای احسان رتبه بندی همان رنکینگ خودروهای خوب دنیامتعلق به ژاپن می باشد.تویوتا‌.سوبارو.نیسان.مزدا.میتوبیشی.هونداایسوزو. هواپیما شرکت کاوازاکی..مونورسیکلت.هوندا.کاوازاکی.یاماها.سوزوکی.کولرهای گازی کاوازاکی.ابزارصنعتی ماکیتا.لوازم خانگی پاناسونیک.شارپ. ماشینهای اداری کانن.شارپ.تلویزیون سونی پاناسونیک شارپ . حتی تلفن پاناسونیک رتبه اول بادرود.ژاپن بهترین باکیفیت ترین کشورصنعتی جهان است

  25. خودروی ژاپنی از هر لحاض از خودروی آلمانی وآمریکای خیلی بهتر است خودروی آلمانی وآمریکای اصلن اصلن در حدی نیست که بتونه به خودرو های ژاپنی برسه بهترین خودری جهان فقط فقط خودروی ژاپنی است در دنیا هیج خودروی نیست که به پای خودرو های ژاپنی برسه

  26. سلام اول از همه باس بگم ماشین های چینی هم حتی
    از ماشین های ایرانی بهتره که به جرائت میتوان گفت
    ایران عقبه
    دوم هم ماشین های بهتر باس گفت ژاپن بعد آلمان
    و بعد از آلمان آمریکاست
    به خدا ۳۵ درصد بازار خودروی آمریکا متعلق به ژاپنه
    کجاید شما
    ژاپن به صورت واقعی به دنیا نشون داد اهل دوز و کلک
    نیستن
    گیفیت ناموس ژاپنه وژدان خدای ژاپنه دیگه چی می خواین
    از هرکی بپرسی برترین خودرو ساخت کدام کشوره
    ۸۰ درصد معتقدند که خودرو فقط و فقط ژاپن
    از کسایی که در این نظر سنجی شرکت کردن
    کمال تشکر و دارم

  27. اول آلمان دوم آلمان سوم آلمان برو تحقیق کن بفهمید ژاپنی به گرد آلمان نمیرسه

  28. اون دوستی که گفت انگلیس رولزرویس را دأره و بهترین سازنده ماشین هستش فقط کافیه تو اینترنت سرج کنید و بنویسید که بی ام و المان چگونه رولزرویس را زنده کرد. بیشتر خودروسازان جهان الگوشون خودروهای آلمانی هستش و ازش کپی می‌کنند.. ما ایرانیها چون از دست این دولتمردان روز به روز داریم فقیر تر میشیم و پولمون به ماشین نمیرسه و اگرم برسه دنبال یه ماشین کم استهلاک و کم خرج میگردیم و انصافا تویتا هم مناسبه ولی اگر واقعا پولش را داشته باشیم میریم آلمانی و شاید آمریکایی می‌خریم… همه چیز که استهلاک نیست لذت از رانندگی اگر پول داشته باشیم مهم تره

  29. بهترین ژاپنی هست تویوتا وانت وکرولامزدا آلمان نفر دوم هست با ماشین های عالی مرسدس بنزوبی ام وآمریکابه گرد پای ژاپنی و آلمانی نمیرسه فرانسوی هم بد نیست ولی از آمریکا بهتره فراری و بوگاتی بهترین از سرعت ایران ماشین هاش آشغال ترینه ولی چینی هم آشغال ولی زاهری زیباداره اماازایرانی ها بهتره ژاپن که از همه بهتره یعنی هیچ کشوری بهش نمیرسه فقط ژاپن آلمان هم بهترین هارو داره ولی نه به خوبی ماشین های ژاپنی

  30. نیسان عشقه ژاپنیه ۵۰ سال خدمت نه فقط نیسان تویتا لندکروز مزدا کمری هینو ایسیزو عشقه

  31. به نظر من هر سه عالین ،ولی اگه بخوایم از دید ماشین بازی نگاه نکنیم و دنبال یه ماشین کامل بگردیم نظر من ماشین آمریکایی هستش ،از لحاظ امنیت ،مقاوم بودن
    راحتی ، ،پر قدرت بودن،سرعت،ایمن بودن در مقابل حوادث هایی مانند ،سیل که با وزن و قدرت زیاد مانع از منحرف شدن ماشین میشه،و یا مقاوم بودن در برابر ریختن آوار روی ماشین و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا