مکمل بنزین
گوناگونخبر

درخشش مدل 2018 بی‌ام‌و Z4 در پیست مسابقات نوربرگرینگ

به نظر می‌رسد این خودروی اسپورت رودستر با یک پکیج آفرود روانه بازار شود که چندان هم دور از ذهن نیست؛ چراکه سالیان مدیدی است که کمپانی بی‌ام‌و، در حال بررسی سیستم تعلیق (فنربندی) خود است. بنابرین عرضه Z4 به همراه یک پکیج افرود فوق‌العاده چندان هم غیر منتظره به نظر نمی‌رسد.

باید گفت که کمپانی بی‌ام‌و، این روزها در نوربرگرینگ مشغول تست Z4 جدیدی است که از بدنه متفاوتی بهره می‌برد. علاوه بر آن، با کمی دقت متوجه می‌شوید که برخی از تصاویر منتشر شده، این خودروی رودستر را، در حال تست سیستم تعلیق نشان می‌دهند. تستی که معمولا شامل بررسی شکاف های بزرگ موجود در اطراف چرخ‌ها و به خصوص در اطراف چرخ جلویی نیز می‌شود.

در باب طراحی ظاهری این مدل می‌توان گفت که بعید به‌نظر میرسد چراغ‌های جلو فعلی، در طرح نهایی نیز دیده شوند. اما احتمالا طرح ظریف دستگیره ها تغییر نخواهد کرد. البته جالب اینکه احتمالا در نسل بعدی مدل Z4، طرح چراغ عقب نیز به همین شکل باقی بماند و این چراغ‌های دوست داشتنی، همچنان در قسمت بالای خودرو خودنمایی کنند. دو تیپ اگزوز برجسته و نمایان این خودرو بیانگر مواجهه ما با یک خودروی به مراتب قویتر است. هرچند که به منظور تولید توان 300 اسب بخار، احتمالا باید شاهد برخی تغییرات در موتور شش سیلندر 3 لیتری توربوشارژر مدل Z4 M40i باشیم؛ چراکه نسخه‌های قبلی مدل Z4، از موتورهای 4 سیلندر استفاده می‌کردند.

احتمال دیگری نیز مطرح است و که از امکان استفاده کمپانی بی‌ام‌و از  تجربیات تویوتا در زمینه محصولات الکتریکی به منظور تولید یک نسخه ترکیبی حکایت دارد. ولی حتی اگر تصور کنیم که این مدل بهترین نسخه طراحی شده توسط کمپانی بی‌ام‌و باشد باز هم بعید به نظر می‌رسد که این کمپانی هر آنچه را که در چنته دارد رو کرده باشد و شکی نیست طرح‌های بهتری را برای نسخه های بعدی ماشین‌های اسپرت خود نگه داشته است.

برخی اخبار منتشره گویای آن است که انتظار ما برای دیدن مدل جدید بی‌ام‌و Z4 چندان هم به طول نمی‌انجامد؛ چراکه احتمالا این خودروی شگفت انگیز، ماه آینده در فستیوال Pebble Beach Concourse d’Elegance عرضه خواهد شد. هرجند شایان ذکر است که برخی شایعات از عرضه یک کانسپت به جای مدل کامل نهایی خبر می‌دهند. اما در کل به نظر می‌رسد که این نسخه به مدل کروکی که در سال 2018 ملاقات خواهیم کرد بسیار شبیه‌تر باشد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا