مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی اجمالی به اخبار نخستین محصول مشترک تویوتا و بی‌ام‌و

این روزها طرفداران خودروهای تویوتا و بی‌ام‌و بی صبرانه منتظر اپدیت و به روز رسانی جدید خودروی اسپرت سوپرا Z5 هستند. این خودرو که حاصل همکاری مشترک دو کمپانی مشهور بی‌ام‌و و تویوتا است، تا به امروز تنها در یک فرم استتار شده در هنگام تست بدنه در نوربررینگ رویت شده است و بعید نیست که تغییرات زیادی بر روی ان اعمال شود. ولی حال به لطف تیزری که توسط کمپانی بی‌ام‌و منتشر شده است، می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به این خودرو در فضای باز بیاندازیم و به بررسی آن این رودستر ژاپنی- المانی قبل از رونمایی در  Pebble Beach Concours d’Elegance بپردازیم.

بررسی اجمالی اخبار نخستین محصول مشترک تویوتا و بی‌ام‌و

برای نخستین بار است که خودروهای این کمپانی در امریکای شمالی و آنهم در پیبل بیچ به نمایش در می‌آیند و گفتنی است که این امر شامل حال کانسپت بی‌ام‌و سری 8 جدید نیز می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که هردوی این خودروها بیشتر یه مفهوم انتزاعی باشند تا محصولی که بتوان انتظار تولید 100 درصدش را داشت. بنابر این نظرات و بررسی‌های پیرامون آن، تنها می‌تواند نشان‌دهنده بخش کوچکی از آن چیزی باشد که سال‌هاست این دو کمپانی صاحب نام را به خود مشغول کرده است. این مسئله زمانی جدی‌تری می‌شود که اعتراف کنیم اطلاعات فعلی ما تنها در تیزری خلاصه می‌شود که اخیرا توسط کمپانی بی‌ام‌و انتشار یافته است.

منتقدان امیدوار بودند که در نهایت با یک خودروی اسپرت ساده روبرو شوند. ولی بر طبق گزارش‌ها، اوضاع بر وفق مراد آنها پیش نخواهد رفت؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود که در این خودرو از هیبرید جدیدی رونمایی شود که محصول مشترک دو کمپانی تویوتا و بی‌ام‌و است. بنابر این با خودرویی روبرو خواهیم بود که علاوه بر مطابقت با استاندارهای فعلی، جانشینی خلف برای Z4  تلقی نخواهد شد. هرچند که این امر هم در حد یک پیش‌بینی است و احتمال آن می‌رود که محصول نهایی، کاملا متفاوت باشد. با این حال قضاوت قطعی در مورد این محصول چندان راه به جایی نخواهد برد؛ چراکه حتی ممکن است این طرح یک مدل مفهومی از نسل بعدی بی‌ام‌و سری 8 نیز باشد. هرچند که هم اکنون مدل بعدی بی‌ام‌و i8 در حال توسعه و آماده شدن برای عرضه به بازار است و بنا بر گزارش‌ها، از یک سیستم دیفرانسیل جلو بهره خواهد برد. به هرحال جهت یافتن پاسخ قطعی تمام سوالات و رفع شبهه‌ها لازم است که تا ماه آگوست چشم انتظار بنشینیم و منتظر درز اخباری جدید از این محصول بمانیم.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا