مکمل بنزین
خبر

تولید سدان بزرگ آلفا رومئو و رقیب بی‌ام‌و سری 3 به تعویق افتاد!

به نظر می‌رسد، شرکت آلفا رومئو، عرضه سدان بزرگ خود را که رقیبی برای بی‌ام‌و سری 5، آئودی A6 و مرسدس بنز کلاس E است دوباره به تعویق انداخته و علاقه مندان به این خودرو باز هم باید برای دیدن آن زمان بیشتری را به انتظار بنشینند.

بنا بر گزارش برخی خبرگزاری‌ها، شرکت آلفا رومئو، راه اندازی این پرچم‌دار چهار درب را تا سال 2021، به تعویق انداخته و تولید آن را به بعد از تولید مدل جدید سدان جولیا و ارائه همزمان آن با نسخه به روز شده کراس اوور استلویو موکول نموده است.

زمانی که این سدان بزرگ شرکت آلفا رومئو نهایتا بتواند جاده‌ها را لمس کند انتظار می‌رود با خودروهایی نظیر بی‌ام‌و سری 5، آئودی A6 و مرسدس بنز کلاس E به رقابت برخیزد.

شرکت آلفا رومئو بر روی خودروی جولیا سرمایه گذاری زیادی را انجام داده تا یک خودروی آمریکایی پسند را مطابق با ذائقه آمریکایی‌ها تولید نماید اما تا کنون آمار فروش این محصول واقعا ناامید کننده بوده است. در واقع تنها 916 خودروی آلفا رومئو جولیا در آگوست امسال صاحبان جدیدی پیدا کردند و بقیه از این امر محروم ماندند درحالی که این شرکت، 5494 دستگاه از این خودرو را از ابتدای امسال روانه بازار کرده است.

در مقایسه می‌توان گفت بی‌ام‌و، در ماه گذشته، 3 سری از خودروهایش را به طور کامل به فروش رسانده که چیزی در حدود 5379 دستگاه بوده و 37170 دستگاه را نیز در طول سال 2017 به فروش رسانده بود.

هیچ کس از آلفا رومئو انتظار ندارد که با سدان تازه واردش بتواند وارد این عرصه شده و بر دیگر رقبا غلبه کند اما قطعا عملکرد ضعیف سدان جولیا در ذهن مدیران شرکت آلفا رومئو و کمپانی مادر آن یعنی فیات کرایسلر اتومبیلز خواهد ماند.

اگر منتظر شنیدن یک خبر خوب هستید بهتر است بدانید که در ایالات متحده این مارک نسبت به دیگر برندها عملکرد بهتری داشته است. جدا از برتری فروش آلفا، فروش خودروهای سری سوم بی‌ام‌و، در مقایسه با کراس اوور X3 سال گذشته که 10 درصد افزایش فروش داشت، 18 درصد افت نموده است. این وضعیت برای دیگر خودروسازان نیز مشابه بوده و گویی علاقه مشتریان به سدان های کراس اوور و SUV کمرنگ شده است. بنابراین برخی از چالش‌های به وجود آمده برای سدان جولیا، چالش‌های زمانی هستند که انتظار می‌رود به زودی برطرف شوند.

مطمئنا شرکت آلفا رومئو به شدت بر روند تولید استلویو جدید خود که قرار است در ماه جولای به بازارها عرضه شود نظارت خواهد داشت. با در نظر گرفتن بازار فعلی کراس اوور و شرایط پیش آمده، فروش این خودرو می‌تواند منعکس کننده ارزیابی دقیق‌تری از پاسخ خریداران به حضور گسترده این برند ایتالیایی در بازارهای دیگر باشد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا