Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جریمه سنگین ۱۸ میلیارد دلاری در انتظار فولکس واگن!

فولکس واگن تحت پیگرد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا قرار گرفته تا صحت اتهام دستکاری در تست‌های تولید کربن دی‌ اکسید ماشین‌هایش مشخص شود. ماجرا از این قرار است که گفته می‌شود خودروهای دیزلی این کمپانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ که ۴۸۲ هزار دستگاه را شامل می‌شود، با نرم افزاری دست کاری شده‌اند تا فقط در هنگام تست تولید دی اکسید کربن، بتوانند از این آزمون بگذرند و عدد کمتری را نشان بدهند.

فولکس واگن jetta نیز یکی از مدل‌های دستکاری شده است.
فولکس واگن jetta نیز یکی از مدل‌های دستکاری شده است

به گفته EPA، زمانی که این ماشین‌ها تحت آزمون نیستند، آلودگی آن‌ها ۴۰ برابر بیش‌تر از چیزی است که نتایج تست‌ها نشان می‌دهد. در واقع نرم افزار دو حالت دارد؛ زمانی که تشخیص می‌دهد ماشین در حال تست است، خروجی کربن دی اکسید را کاهش می‌دهد و وقتی متوجه می‌شود که ماشین در حالت عادی و در خیابان است، تولید کربن دی اکسید را به حالت عادی باز می‌گرداند.

فولکس واگن زمانی اعتراف می‌کند همچین نرم‌افزاری جود داشته که EPA آن را تهدید به جلوگیری از فروش مدل‌های ۲۰۱۶ کرده است. در لیست زیر اسامی خودروهایی که این تقلب در آن‌ها رخ داده را می‌توان مشاهده کرد.

vw-18-billion-fine

در نهایت این کار فولکس واگن می‌تواند جریمه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشته باشد. همچنین EPA معتقد است که تمامی این خودروها باید فراخوانی بشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.