مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

۷ عادت اشتباه در رانندگی! (ویدئوی اختصاصی)

فرقی ندارد که سالهاست پشت فرمان می‌نشینید یا تازه گواهینامه گرفته‌اید و ماشین خود را خریده‌اید و به اصطلاح تازه کار هستید. بسیاری از افراد اشتباهات فراوانی در رانندگی دارند که از روی عادتشان است و باعث می‌شود که هر از چندگاهی هزینه برای خودرویشان بکنند. رانندگی در جاده بستگی بسیاری به شرایط جاده دارد و ممکن است گاهی برای شما خسته‌کننده یا جذاب باشد. در این مطلب نگاهی به ۷ عادت اشتباه در رانندگی می‌اندازیم که توسط بسیاری از رانندگان انجام می‌شود.

۷. گذاشتن دست روی دنده

افراد زیادی عادت دارند که در حین رانندگی دست خود را بر روی دنده قرار دهند که امری است اشتباه و باید این عادت ترک شود. یک راننده احتیاج به هر دو دست خود برای کنترل فرمان نیاز دارد و از سوی دیگر گذاشتن دست و فشار آوردن مستمر آن بر روی جعبه دنده باعث می‌شود تا چرخ دنده‌ها چرخش و جابجا شوند و هزینه روی دست راننده بگذارند.

۶. بنزین زدن هنگامی که باک خودرو خالی است

وقتی از خودرویتان برای مدتی استفاده نمی‌کنید، کم‌کم مواد ناخالص موجود در بنزین در باک خودرو ته‌نشین می‌شوند و این آلودگی‌ها وارد فیلترها و پمپ‌ها می‌شوند و آسیب زیادی به ماشین وارد می‌کنند. در طول فصل زمستان باید همیشه باک خود را حداقل نصف پر نگه دارید تا مواد ناخالص کمتری در باک خودرویتان ته‌نشین شوند.

۵. ترمز گرفتن مکرر

در اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغ سعی کنید فاصله مناسبی با خودروی جلویی خود داشته باشید، تا مجبور نشوید مرتب پای خود را بر روی ترمز قرار ندهید. اگر عادت دارید به طور مکرر ترمز می‌کنید باید پول بیشتری را برای تعویض زود به زود لنت‌ها کنار بگذارید و مرتبا شلنگ‌های روغن ترمز خودرویتان را چک کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض و نو کنید تا دچار حادثه نشوید.

۴. بی‌توجهی به صداهای مشکوک

به محض اینکه صداهای نامتعارفی از قسمت‌های مختلف خودرویتان شنیدید، خودرویتان را برای سرویس به تعمیرگاه ببرید. صداهای تق‌تق‌ آرام و صداهای دیگر می‌تواند نشان از مشکل در کارکرد خودرو باشد. اگر صداهای زیادی از خودرویتان بلند شد و شما در جاده بودید، بهتر است به سمت شانه جاده حرکت کرده و خودرویتان را متوقف کرده و از دیگران کمک بگیرید.

۳. بی‌توجهی در استفاده از ترمز دستی

وقتی ماشین خود را در سراشیبی‌ها پارک می‌کنید، همه بار روی قفل‌های قسمت جلوی جعبه ترمز می‌افتد. برای اینکه در سراشیبی صحیح پارک کنید؛ ابتدا ترمز را بگیرد و دنده را روی پارک یا حالت خلاص قرار دهید و ترمز دستی را بکشید و بعد یواش‌ یواش پای خود را از روی ترمز بردارید. اصلا مهم نیست که خودرویتان جعبه دنده دستی یا اتوماتیک باشد. ترمز دستی برای پارک کردن صحیح در سراشیبی‌ یا سربالایی‌ها یا حرکت ناگهانی خودرو استفاده می‌شود.

۲. با موتور سرد سرعت گرفتن

موتور خودروهای جدید نیازی به گرم شدن ندارند و سریع می‌توانند سرعت بگیرند ولی همیشه تا وقتی که نشان‌ دهنده درجه حرارت خودرو تا وقتی که به کار نیافتاده، نباید دور موتور خودرو را به ۲۰۰۰ دور در دقیقه رساند. در هوای سرد زمستانی بهتر است همیشه قبل از حرکت، حداقل دو دقیقه موتور خودرویتان را روشن کنید و بعد از آن پا را روی گاز بگذارید.

۱. نگه داشتن پا روی ترمز در سراشیبی

افراد بسیار زیادی عادت دارند در سراشیبی‌ها پای خود را مرتب روی ترمز قرار بدهند تا کنترل بیشتری روی خودرویشان داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا سیستم ترمز خودرو داغ شود و آسیب دیدن ترمز و دیسک‌های آن می‌شود. به جای مرتب ترمز گرفتن بهتر است با دنده سنگین در سراشیبی‌ها حرکت کنید تا کمتر مجبور به ترمز گرفتن باشید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا عادات اشتباه در رانندگی و راه کارهای رفع آن‌ها را مشاهده کنیم!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا