مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه سرعت بین تسلا S و نیسان GTR را ببینید! (ویدئوی اختصاصی)

گاهی اوقات شده که رانندگان برای نشان دادن قدرت خودرویشان در اتوبان‌ها و جاده‌ها مسابقه سرعت گذاشته‌اند که گاهی اوقات می‌تواند دیدن این چنین مسابقاتی هیجان‌انگیز باشد. دو خودروی سدان تسلا مدل S P90D و نیسان GTR مدل ۲۰۱۷ نیز در بازار جهانی خودرو به نوعی رقیب هم محسوب می‌شوند.

خودروی سدان تسلا مدل S P90D مجهز به دو موتور الکتریکی ۹۰ کیلووات ساعتی است که می‌تواند ۷۶۲ اسب بخار تولید کند و ۷۱۳ پوند فوت گشتاور داشته باشد. قدرت این خودروی برقی بی‌نظیر بر روی چهار محور توزیع شده است و از این جهت یکی از بهترین خودروهای برقی موجود در دنیا به شمار می‌آید. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۲.۸ ثانیه است و می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این خودروی سدان حدود ۹۰ هزار پوند قیمت دارد. از سوی دیگر نیسان GTR مدل ۲۰۱۷ مجهز به موتور توئین توربو ۶ سیلندر با گنجایش ۳۷۹۹ سی‌سی است؛ قدرت خروجی این خودروی جذاب معادل ۵۶۲ اسب بخار است و می‌تواند حداکثر گشتاوری برابر ۴۶۹ پوند بر فوت را ایجاد کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیسان GTR نیز مانند تسلا مدل S برابر ۲.۸ ثانیه است ولی می‌تواند حداکثر سرعتی برابر ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد، با وجود قدرت خروجی کمتر نسبت به تسلا مدل S و برقی نبودن آن، نیسان GTR در بازار حدود ۸۰ هزار پوند قیمت دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید سرعت این دو خودرو را در جاده با هم مقایسه کنید، باید بگوییم که نیسان یک سر و گردن بالاتر از تسلا می‌ایستد و می‌تواند فاتح سرعت جاده باشد. بسیاری از کارشناسان سرعت بیشتر نیسان نسبت به تسلا را به دلیل وزن سبک‌تر آن نسبت داده‌اند؛ از سوی دیگر می‌توان گفت هنوز موتورهای احتراقی نسبت به موتورهای برقی موجود در بازار عملکرد بهتری را در حداکثر سرعت و شتاب نشان می‌دهند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه سرعت دو خودروی تسلا مدل S و نیسان GTR را ببینید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا