مکمل بنزین
تماشاخانه

مقایسه سرعت چهار خودروی بی‌ام‌و سری M! (ویدئوی اختصاصی)

خودروهای آلمانی بی‌ام‌و در بازار جهانی از اعتبار و ارزش فراوانی برخوردارند، به علاوه بسیاری از افراد به دلیل سرعت بالای محصولات سری M این کارخانه آلمانی جذب خرید این دسته از خودروهای بی‌ام‌و می‌شوند. در زیر نگاهی به عملکرد و مشخصات چهار مدل خودروی بی‌ام‌و شامل M2، M4، M5 و M6 می‌اندازیم.

در بین این چهار مدل تنها خودروی بی‌ام‌و M2 دارای جعبه دنده دستی است و همین مشخصه باعث کاهش سرعت آن نسبت به دیگر خودروها می‌شود. بی‌ام‌و M2 مجهز به پیشرانه شش سیلندر تک توربوشارژ ۳.۰ لیتری خطی است که می‌تواند ۳۷۰ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاوری معادل پانصد نیوتن متر داشته باشد. این خودروی سبک با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم می‌تواند در ۵.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. از سوی دیگر خودروی بی‌ام‌و M4 مجهز به پیشرانه دو توربوشارژ ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری دارد و می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودروی فوق‌العاده با وزن ۱۵۳۵ کیلوگرمی قادر است در ۴.۱ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

در نهایت باید بگوییم دو خودروی جدید و رده بالای بی‌ام‌و از سری M که ظاهری متفاوت از نسل‌های قبلی‌شان دارند و از لحاظ قیمت نیز بالاتر هستند نیز کارایی بهتری دارند. برای مثال خودروی بی‌ام‌و M5 با پیشرانه ۸ سیلندری ۴.۴ لیتری دارای قدرت خروجی ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی ۱۸۷۰ کیلوگرمی برابر ۴.۴ ثانیه تعیین شده است. بی‌ام‌و M6 با پیشرانه دوتوربوشارژ ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری قادر است ۶۰۰ اسب بخار می‌تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که نسبت به M5 کمی بیشتر است و شاید این امر به دلیل وزن ۱۹۲۵ کیلوگرمی آن باشد.  در نهایت از بین این چهار مدل باید بگوییم که بی‌ام‌و M4 عملکرد بهتری را در شتاب و سرعت توانسته از خود نشان بدهد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه سرعت میان چهار خودروی بی‌ام‌و سری M را مشاهده کنیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا