مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای الکتریکی می‌توانند آلوده‌تر از خودروهای معمولی باشند

159911352

برخی از خودروهای الکتریکی هم اکنون آلودگی بیشتری را نسبت به دیگر خودرهای مرسوم که از گاز به عنوان سوخت اصلی بهره می‌برند، تولید می‌کنند. این موضوع می‌تواند به صورت غیر شهودی باشد، اما اگر شما نگاه‌تان را از لوله اگزوز به دودکش یک لوکوموتیو تغییر دهید، این موضوع را متوجه خواهید شد.

اقتصاد دانان در حال کار بر روی تحقیقی در اداره ملی تحقیقات اقتصادی هستند تا دریابند بر اساس نتایج CityLab تاثیر و هزینه واقعی استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی چگونه است. در این تحقیق، هدف این است که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای که این نوع ماشین‌ها تولید می‌کنند را بر اساس هزینه‌ای که باید برای حرکت هر مایل آنها پرداخت شود، بررسی گردد تا تفاوت‌شان با ماشین‌های سنتی معین شود. این محققان از تعداد بسیار زیادی داده مثل بهره وری سوخت، پراکندگی آلودگی و بهداشت و محیط زیست اقدام به نمونه‌گیری کردند و این گزینه‌ها را نسبت به خودروهای معمولی بررسی کردند. در خودروهای الکتریکی آن‌ها به این یافته دست پیدا کردند که به ازای هر مایل جرکت در جاده چه میزان انرژی از شبکه توزیع برق شهر کشیده می‌شود. همچنین این محققان از انتشار ساعتی در ۱۴۸۶ نیروگاه برق سراسر ایالات متحده استفاده کردند تا تاثیر واقعی خودروهای الکتریکی بر محیط زیست مشخص شود. با تمامی این نتایج مشخص شد که رانندگی با خودروهای الکتریکی هزینه‌‌های واقعی بیشتری مانند آلودگی بیشتر محیط زیست برای افراد در برخواهد داشت.

با استفاده از مدل فورد به عنوان نمونه اصلی، از زمانی‌که تمرکز بر روی نمونه‌های گازی و الکتریکی بوده، پژوهشگران می‌توانند الگوی صحیح را به خوبی مشاهده کنند. در ایالت غربی آمریکا خودروهای الکتریکی پاک‌تر بوده و هزینه کمتری را در ازای طی کردن هر مایل با آن‌ها خواهید پرداخت و این امر به لطف وجود سیستم قدرت پاک‌تر آنهاست. اما در ایالات مرکزی و شمالی هنوز نسبت به استفاده از سوخت‌های طبیعی مانند ذغال سنگ وابستگی زیادی وجود دارد.

در ادامه مطالعه مورد اشاره، این موضوع بررسی شده که آیا برداشتن مالیات‌های رانندگی سبز ارزشش را دارد یا خیر. اما در نهایت مشخص شده که آلودگی تولید گشته توسط یک خودروی الکتریکی با طی مسافت ۱۵۰ هزار مایلی بیشتر از نمونه ماشین‌های گاز سوز کنونی بوده است. البته هنوز این تحقیق آنچنان که باید و شاید پایه و تکیه‌گاه خوبی برای دادن نظر قطعی درباره این موضوع نیست. اما اگر علاقمند به دانستن موارد بیشتر و جزئیات کامل هستید، می‌توانید به وب سایت CityLab مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا