مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه درگ جذاب بین دو خودروی پورشه و آئودی! (ویدئوی اختصاصی)

همانطور که می‌دانیم خودروهای آلمانی در میان دیگر خودروهای موجود در بازار از کیفیت و شتاب بالاتری برخوردارند؛ البته و صد البته اگر صحبت نیز از دو کارخانه معروف آلمانی مانند پورشه و آئودی باشد. بسیاری از خریداران خودروهای اسپرت، توجه بسیار زیادی به شتاب یا درگ ماشین می‌کنند و شاید بهتر است بگوییم برایشان شتاب‌گیری خودرو یکی از ملاک‌های اول خرید و انتخاب است. از سوی دیگر تعداد خودروهای دیزلی در بازار جهانی نیز رو به کاهش است ولی هنوز هم دیدن  مسابقه درگ دو خودروی دیزلی پورشه پانامرا 4S و آئودی SQ7 جذاب و دلپذیر خواهد بود.

پورشه پانامرا 4S مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر دو توربوشارژ است که می‌تواند ۴۱۶ اسب بخار قدرت و حداکثر ۶۲۷ پوند فوت گشتاور داشته باشد. نیروی محرکه این خودرو نیز بین دو محور جلو و عقب  توزیع شده است. این مدل پورشه می‌تواند در ۴.۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند که شاید یکی از دلایل شتاب‌گیری خوب پورشه پانامرا وزن کم آن باشد. از سوی دیگر خودروی آئودی SQ7 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندری سه توربوشارژ است که می‌تواند قدرت خروجی معادل ۴۲۹ اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل ۶۶۴ پوند فوت داشته باشد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی آلمانی نیز ۴.۹ ثانیه است. لازم به ذکر است که بگوییم از لحاظ قیمت این مدل پورشه حدود ۲۰ هزار دلار از آئودی SQ7 گرانتر است.

با توجه به مشخصات ذکر شده انتظار می‌رود که پورشه برنده این مسابقه باشد ولی در شروع مسابقه متوجه می‌شویم که شتاب‌گیری هر دو خودروی مذکور بسیار نزدیک به هم هستند ولی پورشه با توجه به وزن کمترش توان شتاب‌گیری بهتری را دارد و توانست برنده این مسابقه شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه درگ جذاب دو خودروی پورشه پانامرا 4S و آئودی SQ7 را از نزدیک مشاهده کنید!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا