مکمل بنزین
گوناگونخبر

10 شاسی‌بلند سریع جهان را بشناسید!

طوفان شاسی‌بلندها جهان را در نوردیده و محبوبیت آنها هر روز بیشتر از دیروز می‌شود. امروزه در بازار خودرو، شاسی‌بلندها حرف اول و آخر را می‌زنند و نمی‌تواند از خودروهایی مانند Range Rover Evoque عبور کند!

شاسی‌بلندها دوستار خانواده بوده و قدرت و بدنه مستحکم آنها؛ هر کسی را برای پول خرج کردن آماده می‌کند! در ادامه 10 شاسی‌بلند سریع جهان را معرفی می‌کنیم. این شاسی‌بلندها شتابی فوق‌العاده داشته و صفر تا 100 را در مدت زمانی بسیار کم و دور از ذهن طی می‌کنند!

10- مرسدس AMG GLA 45 – زمان: 4.4 ثانیه

مرسدس AMG GLA 45 با زیرساخت‌های A-Hatch و شبیه به A45 ساخته شده و عملکردی بسیار خوب دارد. اخیرا کمپانی مرسدس‌بنز پیشرانه این خودرو را تغییر داده و قدرت این شاسی‌بلند زیبا را به 375 اسب‌بخار رسانده است.

9- مرسدس AMG GLE 63 S Coupe – زمان: 4.2 ثانیه

خیلی طبیعی است که برخی از مدل‌های AMG در لیست ما حضور داشته باشند؛ زیرا آنها دوست دارند که مدل‌های معمولی رابه هیولا تبدیل کنند!  AMG GLE 63 S Coupe خودرویی است که تقریبا همه از آن تعریف و تمجید کرده و کمتر کسی از آن متنفر است. اما شاید دوست داشته باشید که درباره پیشرانه V8 بی‌توربو 5.5 لیتری آن بحث و گفت‌وگو کنید؟!

8- BMW X6 M  – زمان: 4.2 ثانیه

یک آلمانی دیگر! BMW X6 M  شاید خیلی زیبا نباشد؛ اما بسیار سریع است. اگر به X6 M علاقه‌ای ندارید؛ می‌توانید به سراغ برادر دیگرش، یعنی X5 M بروید؛ اما آیا حاضرید که 100 هزار دلار برای خرید آنها هزینه کنید؟

7- پورشه کاین توربو – زمان: 4.1 ثانیه

متاسفانه ماکان توربو در لیست ما جایگاهی ندارد؛ اما کاین توربو جایگاه هفتم لیست ما را به خود اختصاص داده است. پیشرانه این خودرو 542 اسب‌بخار قدرت داشته و یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در جهان است.

6- بنتلی Bentayga – زمان: 4 ثانیه

ملکه الیزابت دوم اولین کسی بود که بنتلی Bentayga را تحویل گرفت. این سوپر شاسی‌بلند لوکس مشخصاتی دارد که به آن افتخار می‌کند. Bentayga یک پیشرانه قدرتمند و 600 اسب‌بخاری دارد!

5- بارابوس  GLE Coupe 850 – زمان: 3.8 ثانیه

گاهی استفاده از محصولات قدیمی بهترین راهکار بوده و بارابوس قطعا با چنین تصوراتی به سراغ GLE Coupe 850 با یک پیشرانه 6 لیتری V6 رفته و از AMG برای بازسازی آن کمک گرفته است. GLE Coupe 850 بارابوس دیگر یک خودروی جدید نیست؛ اما هنوز عملکردی قابل توجه دارد.

4- آلفارومئو Stelvio Quadrifoglio – زمان: 3.8 ثانیه

این خودرو سریعترین شاسی‌بلند پیست معروف Nürburgring می‌باشد. آلفارومئو Stelvio از مدل Giulia کمک‌هایی گرفته و با یک پیشرانه V6 بی‌توربو با حجم 2.9 لیتر و توان 5.5 اسب‌بخار نفس می‌کشد.

3- لامبورگینی اوروس – زمان: 3.6 ثانیه

آیا لامبورگینی تا به حال شاسی‌بلند ساخته است؟ برای پاسخ به این سوال باید به گذشته بازگشت و آن را مرور کرد! اوروس پیشرانه‌ای با توان 641 اسب‌بخار داشته و باید گفت که قدرت آن از یک لامبورگینی هوراکان بیشتر است.

2- جیپ Grand Cherokee Trackhawk – زمان: 3.4 ثانیه

این خودرو از یک پیشرانه V8 با حجم 6.2 لیتر استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه مذکور 707 اسب‌بخار بوده و حداکثر سرعت Grand Cherokee Trackhawk به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ابر شاسی‌بلند در رقابت با مک‌لارن 540C در تست صفر تا 100؛ پیروز میدان است!

1-تسلا مدل X – زمان: 3.2 ثانیه

سریعترین شاسی‌بلند جهان از پیشرانه‌ای مجهز به شش توربوشارژ و با حجم 43 لیتر استفاده نمی‌کند؛ بلکه این خودرو از جریان برق استفاده کرده و به راحتی روی چندین خودروی سوپراسپرت را سفید کرده است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا