مکمل بنزین
تماشاخانه

با شاسی‌بلند برقی بایتون آشنا شوید! (ویدئوی اختصاصی)

بعد از بازار پرفروش خودروهای شاسی‌بلند؛ این بار مهندسان به دنبال تولید خودروهای شاسی‌بلند برقی هستند تا بتوانند مشتریان خودروهای سبز را نیز به دست بگیرند. در نمایشگاه CES 2018 امسال، کمپانی چینی بایتون (Byton)، خودروی مفهمومی شاسی‌بلند بایتون را به دنیا معرفی کرد. این استارت‌آپ چینی قصد دارد تنها تا دو سال آینده خودروهای تمام برقی از تیپ شاسی‌بلند را به دنیا با قیمت مقرون به صرفه ۴۵ هزار دلاری عرضه کند.

شاسی‌بلند بایتون را می‌توان به یک گوشی همراه هوشمند بر روی چرخ‌ها تشبیه کرد؛ از سوی دیگر بعضی از کارشناسان خودرو، این شاسی‌بلند را خودروی هوشمند معرفی کرده‌اند که می‌تواند انقلابی را در وسایل نقلیه خودران و برقی ایجاد کند. در داخل کابین این شاسی‌بلند برقی نمایشگر عریض ۴۹ اینچی جای داشبورد را گرفته که با بهره گیری از هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از حالات دست و دیگر اعضای راننده و سرنشین جلوی خودرو ارتباط برقرار کند و حتی مالکان خود را بشناسد و نیازهای آنها را برطرف نماید، به علاوه این خودرو مجهز به دستیار دیجیتالی آمازون الکسا است. این خودروی هوشمند نیز قابلیت سیستم خودران درجه ۳ را داراست و می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به سطح ۴ خودران دست پیدا کند. سطح سوم از رانندگی خودران به معنای رانندگی اتوماتیک در جاده‌هاست ولی هنوز به راننده برای به دست گرفتن کنترل وسیله نقلیه نیاز هست. در سطح ۴ رانندگی خودران، راننده می‌تواند بدون دخالت در رانندگی و گرفتن فرمان و کنترل ماشین خود را به مقصد دلخواهش برساند.

کمپانی چینی بایتون اعلام کرده که این شاسی‌بلند دارای دو پیشرانه برقی در محور جلو و عقب خودرو با قدرت خروجی به ترتیب برابر ۲۰۱ و ۲۶۸ اسب بخار است که می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۳۲۱ کیلومتر را بپیماید. شاید تولید این خودروی چینی تا دو سال آینده زیاد محتمل به نظر نرسد ولی با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیاد دولت چین و استارت‌آپ‌های مختلف مانند لوسید، NEVS، نیو، فارادی فیوچر و … می‌توان امیدوار بود که خودروهای برقی متفاوت پرقدرت در تیپ شاسی‌بلند را خواهیم دید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا شاسی‌بلند برقی بایتون را بیشتر بشناسید!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا