مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی بی‌ام‌و سری 8 و Z4 مدل ۲۰۱۸ (ویدئوی اختصاصی)

ماه پیش کمپانی معروف بی‌ام‌و از دو مدل تولیدی جدید رونمایی کرد یکی از این خودروها بی‌ام‌و سری 8 بود که پس از ۱۸ سال با طراحی جدید ساخته و تولید می‌شود و دیگری مدل Z4 پر از تجهیزات جانبی و تکنولوژیهای به‌روز است. کانسپت بی‌ام‌و سری 8 از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی نسبت به نسل‌های قبلی خود تفاوت بسیاری دارد؛ برای مثال درون کابین تجهیزات بسیار ظریف‌تر از مدل‌های قبلی طراحی شده است.

بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند بی‌ام‌و مدل‌های جدید سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را به احتمال زیاد مجهز به سیستم نیمه‌خودران خواهد کرد. به علاوه یک سری از تجهیزات ایمنی و تکنولوژیهای به‌روز که در سری 7 به کار رفته در سری جدید‌تر نیز به کار گرفته شده است ولی مهندسان این کارخانه آلمانی سعی کرده‌اند تا تعداد دکمه‌ها و سوئیچ‌ها را کم‌تر کرده و به سوی دیجیتالی شدن خودرو پیش بروند. از لحاظ ظاهر بیرونی دو مدل بی‌ام‌و سری 8 و Z4 بنا به گفته مسئولان بی‌ام‌و ساده‌تر، حرفه‌ای‌تر و ظریف‌تر شده و زاویه‌ها در آن تیز‌تر شده‌اند. این دو مدل در نیمه دوم سال میلادی جاری یا اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد و ظاهری تقریبا یکسان و کوسه مانند خواهند داشت که باعث داشتن آئرودینامیک خوب برای سرعت‌های بالا در جاده‌هاست.

بی‌ام‌و سری 8 مدل ۲۰۱۸ مجهز به پیشرانه شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری با قدرت خروجی ۲۶۱ الی ۳۲۶ اسب بخار یا پیشرانه دو توربوشارژ ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری با توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار متصل به جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک خواهد بود. به احتمال زیاد نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو بعد از مدتی ساخته و تولید خواهد شد. این خودرو با قیمت ۷۰ هزار پوندی مشتریان خاص خود را خواهد داشت.

از تفاوت‌های ظاهری بی‌ام‌و Z4 با سری 8 سقف کوتاه‌تر، فاصله بیشتر بین چرخ‌ها و ظاهر کمی خشن‌تر است. بی‌ام‌و Z4 جدید با سقف تاشونده مجهز به دو پیشرانه بنزینی توربوشارژ با گنجایش ۲.۰ یا ۳.۰ لیتری با قدرت خروجی ۱۸۷ تا ۳۵۵ اسب‌بخار خواهد بود. در سال‌های آتی احتمال اضافه شدن نسخه هیبریدی با پیشرانه جدید تویوتا Supra به خط تولید این مدل اضافه خواهد شد. این خودرو به احتمال زیاد در با قیمت پایه ۳۰ هزار پوندی وارد بازار می‌شود و می‌تواند بهترین نسخه آن تا قیمت ۵۰ هزار پوند در بازار معامله شود. انتظار می‌رود که افراد مشهور بسیار زیادی خواهان خریداری کردن مدل‌های جدید بی‌ام‌و باشند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا دو خودروی بی‌ام‌و سری 8 و Z4 مدل ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا