مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان به دنبال رقابت با تسلا در تولید پنل‌های خورشیدی و ذخایر انرژی!

به تازگی کمپانی ژاپنی نیسان اعلام کرد که کارخانه جدیدی با نام Nissan Energy Solar را راه‌اندازی می‌کند که هدف آن تولید پنل‌های خورشیدی و تامین انرژی برای مالکان بریتانیایی است. این شرکت نوپا به مشتریان خود پیشنهاد‌هایی مانند نصب شش پنل خورشیدی و باتری‌های xStorageHome را داده که می‌توانند انرژی الکتریسیته را در خود ذخیره کنند و در مواقع لازم در قسمت‌های مورد نیاز انرژی به کار گرفته شود. برای مثال انرژی ذخیره شده در این باتری‌ها می‌تواند در شب مورد استفاده قرار گیرد و در طول ساعات آفتابی روز انرژی ذخیره کنند.

مالکان بریتانیایی تنها احتیاج به شش پنل خورشیدی دارند که هزینه داشتن آنها ۳۸۸۱ پوند (معادل ۵۳۹۳ دلار) است؛ به علاوه داشتن باتری مخصوص XStorageHome در کل می‌تواند قیمت تمام شده معادل ۷۶۳۵ پوند (برابر ۱۰۶۱۱ دلار) برایشان خرج بردارد. یکی از مسئولان نیسان در مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرد که به طور سنتی انرژی خورشیدی ذخیره شده در باتری‌های خانگی در طول روز مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی با پیشرفت‌های شگرف در زمینه انرژی خورشیدی، خانوارها می‌توانند انرژی خورشیدی جمع شده حتی در روزهای ابری و بارانی در پنل‌های نصب شده را در باتری‌های مخصوص نگه‌داری کنند و در طول ساعات تاریکی یا شبانه مورد استفاده قرار دهند؛ حتی خانوارهایی که دارای خودروهای برقی نیسان مانند لیف (LEAF) و e-NV200 هستند می‌توانند برق مورد نیاز خودروهایشان را خودشان تامین کنند و دیگر نیازی به مراجعه به مکان‌های عمومی شارژ ندارند.

در دنیای امروز پنل‌های خورشیدی و مقوله انرژی خورشیدی به سرعت روبه رشد و استفاده است و کمپانی تازه تاسیس انرژی خورشیدی نیسان در بریتانیا می‌تواند سهم بزرگی از بازار این انرژی نوپا و تجدیدپذیر را بدست بگیرد. در حال حاضر بیش از ۸۸۰ هزار خانه‌های بریتانیایی پنل‌های خورشیدی را نصب شده دارند و نتیجه داشتن پنل‌های خورشیدی را دیده‌اند و حس کرده‌اند. برای مثال فیش‌های برق این خانه‌ها به نسبت بسیار کمتر از دیگر خانوارها شده‌ است. نیسان معتقد است بعد از بدست آوردن بازار بریتانیا می‌تواند سهم بزرگی از بازار اروپا را هم بدست آورد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا