مکمل بنزین
تماشاخانه

خودروی مفهومی مزدا Kai؛ نسل آتی مزدا ۳ (ویدئوی اختصاصی)

کمپانی ژاپنی مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ نسل آتی خودرو مزدا ۳ را به نمایش درآورد و نام این خودروی مفهمومی را مزدا Kai (کای) نامید. این خودروی زیبا و اسپرت قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی خط تولید برود و وارد بازار جهانی شود.

یکی از ویژگیهای برجسته خودروی مزدا Kai پیشرانه جدید اسکای اکتیو ایکس ( SkyActiv-X) است که اولین پیشرانه ساخته شده بنزینی با احتراق فشرده است و نسبت به مدل‌های قبلی این کارخانه سوخت کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه خروجی دی‌اکسیدکربن کمتری خواهد داشت. نسل آتی خودروهای مزدا ۳ مجهز به پیشرانه‌های بنزینی با گنجایش ۲.۰ و یا ۲.۵ لیتری خواهند بود؛ از سوی دیگر متخصصان و مهندسان مزدا اظهارات بیشتری درباره عملکرد این پیشرانه جدید نکرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند مزدا ۳ دارای طراحی جوان‌پسند و تازه است ولی مدل مفهومی Kai بیشتر اسپرت و عامه‌پسند و به قول معروف جا افتاده‌تر طراحی شده است. ظاهر بیرونی این خودروی مفهموی عضلانی و بدون قوس طراحی شده، چراغ‌های خطی در جلو و چشم گربه‌ای در عقب و دو اگزوز در پایین سپر عقب در سقف حاکی از توانایی مهندسان مزدا دارد. یکی از ترفندهای مزدا مینیمالیست و ساده نشان دادن داخل کابین خودرو است که بسیار ساده و در عین حال جذاب طراحی شده است. مزدا کای ابعادی به طول ۴37۰، عرض ۱90۵ و بلندی ۱28۵میلی‌متر دارد. از سوی دیگر مقامات مزدا اظهار کرده‌اند پلتفرم جدید نسل بعدی مزدا ۳ پیشرفت شگرفی در برابر کم کردن صدا، لرزش و سختی هوا کرده است. هنوز قیمتی برای این خودروی هاچ‌بک مفهمومی ارائه نشده است ولی باید انتظار درخواست و فروش بالای آن را در بازار داشت.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی مفهموی مزدا Kai  مدل ۲۰۱۹ را بیشتر بشناسید!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا