مکمل بنزین
تماشاخانه

تست آفرود سورنتو ۲۰۱۹ را ببینید! (ویدئوی اختصاصی)

خودروسازی کیا موتورز برای اولین بار مدل سورنتو را در سال ۲۰۰۲ میلادی وارد خط تولید‌ی‌اش قرار داد و هنوز بعد از ۱۶ سال نسل‌های مختلفی از این شاسی‌بلند به بازار جهانی عرضه می‌شود. تا به امروز سه نسل از این خودروی شاسی‌بلند ۵ درب‌ تولید شده و جدیدترین مدل این خودرو، یعنی سورنتو ۲۰۱۹، سال پیش در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شد.

دو نسخه مختلف کیا سورنتو ۲۰۱۹ به بازار جهانی ارائه شده که نسخه اول مجهز به پیشرانه چهارسیلندر خطی ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار متصل به جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک است و نسخه دوم دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت خروجی ۲۹۰ اسب بخار و متصل به جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک است. این جعبه‌دنده اتوماتیک مشابه گیربکس کیا کادنزا سدان در بزرگ‌ترین سایز است.

از لحاظ ایمنی این سورنتو ۲۰۱۹ نیز نسبت به نسل‌های قبلی‌اش پیشرفت شگرفی داشته برای مثال هشدار برخورد از جلو با اشیا، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار خروج از خط رانندگی و … در این خودرو تعبیه شده‌ است. به‌علاوه ۵ تریم متفاوت برای سورنتو ۲۰۱۹ شامل L، LX، EX، SX و SLX به بازار عرضه می‌شود.

ظاهر کیا سورنتو ۲۰۱۹ نیز عضلانی و کمی خشن طراحی شده، سپر جلو و عقب این خودرو بازبینی شده، چراغ‌های تمام LED در جلو و الگوی جدید چراغ‌های عقب خودرو با چراغ‌های مه‌شکن LED شبیه به قطعه‌های مکعبی یخ از دیگر تغییرات ظاهری آن هستند. در داخل کابین نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش ۷.۰ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو استاندارد و اپل کارپلی تعبیه شده ولی خریداران می‌توانند صفحه نمایش بزرگتر را نیز سفارش بدهند. بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند قیمت پایه این خودروی اسپرت که در نیمه دوم سال میلادی جاری عرضه می‌شود از ۵۰۰۰ پوند شروع شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا تست آفرود جذاب کیا سورنتو ۲۰۱۹ را تماشا کنید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا