مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی شاسی‌بلند مرسدس تمام برقی EQ C

در دنیای امروز خودروسازی، بسیاری از برندهای معتبر و مشهور جهانی به دنبال افزایش تعداد مدل‌های خودروهای برقی هستند. مرسدس نیز سعی در ساخت اولین شاسی‌بلند تمام برقی خود دارد و به‌تازگی تصاویر جاسوسی از آزمایش این خودرو با نام مرسدس EQ C به بیرون درز پیدا کرده است.

شاسی‌بلند مرسدس تمام برقی EQ C جدید الهام گرفته از نسل کانسپت EQ است و به زودی به عنوان اولین مدل این نسل از برند دایملر روی خط تولید خواهد رفت و وارد بازار جهانی خواهد شد. معماری و طراحی این خودرو از گروه EVA دایملر برگرفته شده و به زودی از این نسل EQ چهار سگمنت مختلف تولید و ساخته خواهد شد. بسیاری از کارشناسان خودرو بعد از دیدن این تصاویر، پلتفرم شاسی‌بلند مرسدس تمام برقی EQ C را شبیه به دو سری GLC و GLE توصیف کرده‌اند.

از طرفی مسئولان برند دایملر اعلام کرده‌اند که خودروهای برقی در سایز‌های کوچکتر با قیمت مقرون به صرفه مانند کانسپت EQA به بازار خواهد آمد. کانسپت برقی EQA برای اولین بار در شهریور ماه گذشته در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد و توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند.

بنا به گزارش‌های مختلف پیشرانه این شاسی‌بلند جدید متشکل از دو موتور برقی در دو محور جلو و عقب با قدرت ۴۰۰ و ۴۳۰ که رویهم رفته ۸۳۰ اسب بخار شده است که می‌تواند با یک بار شارژ کامل بیش از ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین اضافه شدن باتری‌های الکتریکی با قدرت‌های خروجی مختلف برای عرضه نسخه‌های متفاوت از شاسی‌بلند مرسدس تمام برقی EQ C وجود دارد. البته مسئولان مرسدس در یکی از گزارش‌هایشان اعلام کرده‌اند که قدرت پایه باتری نسل EQ بیش از ۷۰ کیلووات خواهد بود. تولید این شاسی‌بلند جدید از سال ۲۰۱۹ در شهر برمن آلمان شروع خواهد شد و به احتمال زیاد قیمت این خودرو با مدل مرسدس GLC یکسان خواهد بود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا